نوروزی:کاهش التهاب در بازار مسکن در گرو کاهش تورم در کل جامعه است

خبرگزاری فارس: حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس اسلامی، با اشاره به التهاب و تورم در بازار مسکن گفت:‌ التهاب و جهش قیمت در بازار مسکن زمانی پایان می‌یابد که تورم در همه بخش‌ها پایین بیاید و کم شود.

وی افزود: نمی‌توان گفت که مصالح ساختمانی گران باشد و خانه ارزان شود؛ طبیعی است که اگر اینگونه باشد سرمایه‌گذاران سرمایه خود را به بخش‌های دیگری خواهند برد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس اظهار داشت: قانون مالیات بر خانه‌های خالی خوب است اما همانطور که گفتم در کنار اجرای این چنین قوانین باید ابتدا تورم پایین بیاید و ما جهش قیمت در همه بخش‌ها را کنترل کنیم و قیمت ارزهای خارجی پایین بیاید.

نوروزی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بدون پایین آوردن قیمت‌ها از جمله قیمت مصالح ساختمانی فشارهایی را اعمال کنیم سرمایه‌گذاران سرمایه خود را به بخش‌های دیگر خواهند برد در نهایت در بخش‌های دیگر هم در فشار باشند سرمایه خود را خارج خواهند برد.

وی افزود:‌مشکل ما در حوزه اقتصاد این است که هر جا دولت وارد عرصه اقتصاد می‌شود تورم ایجاد می‌کند و موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود. این تورم ناشی از ورود دولت به گونه‌ای است که اگر دولت کار خرید و فروش هندوانه و خربزه را هم در دست بگیرد ما باید با قیمت بسیار بالاتری آنها را تهیه کنیم.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس اظهار داشت: یکی از عوامل تورم و پایین آمدن ارزش پول ملی ما عدم بازگشت ارزهایی است که از کشور توسط بعضی افراد به بهانه واردات کالاهای اساسی و غیره خارج شده و بازگردانده نشده است و دولت جدیت لازم را برای پیگیری این موضوع ندارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: دولت نه تنها پیگیر حل مشکلات نیست بلکه حتی در جلسات با مجلس مشکلاتش را مطرح هم نمی‌کند فقط چند جمله‌‌ای گزارش می‌دهند و سریع می‌روند هیچ وقت سر موضوعات حاضر به بحث و بررسی مسائل نیستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان