در گفتگو با «فردا» مطرح شد؛

ناصر ایمانی: طرح چندباره املاک نجومی نشانه بی‌اعتقادی اصلاح‌طلبان به دستگاه قضا است

گروه سیاست سایت فردا: تخریب‌های اصلاح‌طلبان علیه مجلس و رئیس آن تمامی ندارد. در دو ماه گذشته هر چه توانسته‌اند در این راستا کرده و آخرین مورد آن هم پیش‌کشیدن موضوعی تکراری است که دستگاه قضا خیلی پیش از این‌ها تکلیف آن را روشن کرده بود. اصلاح‌طلبان و رسانه‌های‌شان بعد از مصاحبه اخیر سیدمحمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران با روزنامه «اعتماد» ماجرای املاک نجومی و تخلفات شهرداری در دوره قالیباف را سر زبان انداخته و روی آن مانور دادند. مانوری که به اعتقاد اهل سیاست اولاً نشانه بی‌اعتقادی آنان به قانون و دستگاه قضا است و دوماً دلایل سیاسی و جناحی دارد.

ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا در گفتگو با خبرنگار «فردا» طرح چندباره این موضوعات را ناشی از دو دلیل دانست. وی گفت: «این حرکت اولاً ناشی از عدم اعتماد آقایان به مراجع قانونی است. بدون شک هر ادعایی که درباره یک فرد یا مدیر سازمانی مطرح می‌شود، باید در مراجع ذی‌ربط رسیدگی شود. این مراجع هم مشخص است و عموما قوه قضاییه است.»

وی با تأکید بر اینکه «بر اساس اطلاع من، قوه قضاییه به همه جزئیات پراخت و رسیدگی کرد» گفت: طرح دوباره و چندباره موضوع نشان می‌دهد که این آقایان به مراجع قانونی اعتماد ندارند. این درحالی است که قوه قضاییه حداقل در سه، چهار سال گذشته اثبات کرده که به موضوعات جناحی رسیدگی نمی‌کند. این قوه به جریان‌ها کار ندارد و هر جا که فساد بوده مورد رسیدگی قرار داده است. هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که قوه قضاییه به پرونده‌های یک جریان رسیدگی کرده و به پرونده‌های یک جریان رسیدگی نکرده است. طرح مجدد مسئله املاک نجومی و تخلفات شهرداری تعرض به بی‌طرفی قوه قضاییه در رسیدگی‌ها است و از این بعد قابل پیگیری است.»

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: «منظور پیگیری قضایی نیست، اما از نظر سیاسی می‌توان پیگیری کرد و از این‌ها پرسید که چرا قوه قضاییه را زیر سوال می‌برید. اگر مدارک و اسناد جدیدی دارید که ثابت می‌کند، رسیدگی درست و دقیق نبوده است ارائه کنید.»

وی با تأکید بر اینکه «حرف فراقانونی» می‌زنند، گفت: «گروهی که بار دیگر بحث تخلفات شهرداری را پیش کشیده‌اند به مرجع قانونی اعتماد ندارد و باید تبعات این را بپذیرند. یعنی باید بپذیرند که حرف خلاف قانون می‌زنند.»

ایمانی همچنین گفت: «دومین دلیلی که سبب طرح مجدد این حرف‌ها شده همان دلایل سیاسی و جناحی همیشگی است. روشن است که می‌خواهد مجلس را تضعیف کنند و این کار را هم از چند ما قبل و حتی پیش از تشکیل مجلس شروع کرده‌اند. از همان وقتی که شروع کردند و گفتند که مجلس در راس امور نیست یا بی‌خاصیت شده و کاره‌ای نیست. بعد از آنکه معلوم شد در این دوره از انتخابات مجلس امکان رای‌آوری ندارند که به نحو دیگری تخریب را ادامه داده و گفتند که این افراد اصلا نماینده مردم نیستند، چون رای آنان کم است. این هم یک حرف خلاف قانون دیگر بود. حالا هم در ادامه همین رویه می‌خواست آقای قالیباف را به عنوان رئیس مجلس و بعد هم خود مجلس را تضعیف و تخریب کنند».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان