رفتاری رادیکال‌تر از تحریک به آشوب سراغ دارید

مشرق: روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت: حسین کمالی به روزنامه آرمان گفت: بعضی از برخی طیف‌های اصلاح‌طلب به عنوان طیف رادیکال نام می‌برند که صحیح نیست و جریان اصلاحات دارای طیف رادیکال نیست. در اندیشه و گفتمان اصلاحات رادیکالیسم جایگاهی ندارد. در نتیجه نمی‌توان دو اصطلاح رادیکال و اصلاح‌طلب را در کنار اصلاح‌طلبی قرار داد. کسانی که رادیکال خوانده می‌شوند و به دنبال براندازی هستند خود به خود از دایره اصلاح‌طلبی خارج می‌شوند. اصلاحات در مرحله نخست به دنبال حفظ اساس نظام است. در مراحل بعدی به دنبال اصلاح‌گری و بازسازی است. در چنین رویکردی نیز رادیکالیسم جایگاهی ندارد و مورد نظر نیست. جریان اصلاحات اساس نظام جمهوری اسلامی را پذیرفته است. در عین حال تلاش می‌کند ایراد‌ها و اشکالاتی را که وجود دارد، مرتفع کند. ممکن است برخی افراد صحبت‌هایی را مطرح کنند که تداعی‌کننده رویکرد رادیکال در جریان اصلاحات باشد، اما در واقع چنین نیست و دیدگاه‌هایی که این افراد مطرح می‌کنند شخصی است و نباید به نام یک طیف در جریان اصلاحات نوشته شود.

برخلاف ادعای آقای کمالی، نقش افراطی‌گری چنان در طیف مدعی اصلاح‌طلبی برجسته است که به سختی می‌توان ادعا کرد غیر از افراطی‌گری، رفتار شاخص دیگری از این طیف قابل مشاهده است.

گردانندگان اصلی این طیف، تدارک‌کننده در آشوب 78 و 88 بودند و نقش جریان براندازی وابسته به آمریکا و اسرائیل و انگلیس در این دو آشوب کاملاً محرز است. شعار انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است، در تجمعات تحریک‌شده از سوی امثال خاتمی و موسوی و مجمع روحانیون و حزب (منحله) مشارکت سر داده شد و هرگز این افراد مخالفتی با این شعار یا شعار حذف جمهوری اسلامی نشان ندادند بلکه خود، تدارک‌کننده اصلی بستر ساختارشکنی و حمله به اسلام و انقلاب و قانون اساسی بودند.

میرحسین موسوی نامزد مدعیان اصلاح‌طلبی، صراحتاً در سال 88، هتاکان و حرمت‌شکنان روز عاشورا را مردمان خداجو توصیف کرد، اما هیچ مدعی اصلاح‌طلبی- جز معدود افرادی در گوشه و حاشیه- از این موضع خیانت‌آلود اعلام برائت نکردند.

همین طیف بودند که دروغ تقلب را به افکار عمومی تزریق کردند و از تمکین به نهاد‌ها و ساز و کار‌های قانونی طفره رفتند بلکه مردم را دعوت به شورش کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان