سجادی: با صحبت اخیر زیبا کلام موافقم

باشگاه خبرنگاران: سید کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره یادداشت اخیر صادق زیبا کلام مبنی بر «لزوم پوست اندازی جریان اصلاحات» گفت: معتقدم که نظریه اصلاح طلبی به درستی تنظیم و تفسیر نشده و در عمل هم با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

او ادامه داد: برای مثال شاهدیم که برخی از مفهوم اصلاح طلبی استفاده کرده و در انتخابات بر اساس این شعار‌ها وارد مجلس یا سایر پست‌ها می‌شوند، اما در عمل نه از اصلاح طلبی و نه از کارآمدی خبری نیست.

سجادی افزود: البته مردم در صحنه سیاسی انتخابات ثابت کردند که به چنین شعار‌های اصلاح طلبانه اعتنایی ندارند؛ در این مجلس هم شاهدیم که اقلیت کمی از اصلاح طلبان حضور داشته و تعدادشان از مستقلین هم کمتر است؛ موضوعی که نشان می‌دهد این‌ها باید یک ارزیابی مجدد و انتقاد از خود داشته باشند تا ببییند کجای کارشان مشکل دارد. پس من با این حرف زیبا کلام موافق هستم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: اکنون بیش از 90 درصد مسئولان ما در دولت اصلاح طلب هستند؛ پس باید برای مشکلات کشور پاسخگو باشند و بگویند که برای معضل اشتغال، بیکاری و افزایش قیمت دلار چه اقداماتی انجام داده‌اند.

فعال اصولگرا بیان کرد: معتقدم به طور کلی مفهوم اصلاحات دارای اشکالات عدیده‌ای است که باید برایش فکر شود؛ زیرا مفهوم اصلاحات باید از گفتمان انقلاب اسلامی و قانون اساسی الهام بگیرد نه اینکه بر ضد این دو گام برداشته و مفاهیمی را با لیبرالیسم غربی و برخی از اصلاحات جمهوری اسلامی ترکیب کند که نه کارآمد است و نه اقناع کننده؛ بلکه صرفا به عنوان یک شعار سیاسی استفاده می‌شود.

او در پایان تصریح کرد: عقلای این جریان باید درباره مفهوم اصلاح طلبی یک تفسیر جدیدی ارائه کرده و یک خط و مشی تازه‌ای را ترسیم کنند تا در انتخابات بتوانند بخشی از مردم را نمایندگی کنند که اکنون فاقد این ویژگی هستند؛ بنابراین من با اینکه چندان با تفسیر‌های آقای زیباکلام موافق نیستم، اما با این بخش از صحبت‌های او موافقم که اصلاحات باید پوست اندازی کرده و یک تفسیر جدیدی را از اصلاح طلبی در ذیل گفتمان انقلاب اسلامی ارائه دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان