سرهنگ نجفی خبر داد؛

آدم ربایی در پوشش مسافرکش/ ۴ متهم دستگیر شدند

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۴ سارق مسافرکش نما با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

آدم ربایی در پوشش مسافرکش/ 4 متهم دستگیر شدند

آدم ربایی در پوشش مسافرکش/ چهار متهم دستگیر شدند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران گفت: اوایل بهمن ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع آدم ربایی و سرقت بعنف توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید 111 (هاچ بک) سفید رنگ تحت عنوان مسافرکش از شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 امور جنایی تهران به پلیس آگاهی ارجاع و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران عنوان داشت: در گام نخست تحقیقات پلیسی شاکی اظهار داشت، دوم بهمن ساعت 19:00 در میدان جمهوری به مقصد پاسگاه نعمت آباد سوار یک دستگاه خودروی پراید با 3 سرنشین شدم. در اتوبان نواب سرنشینان خودرو با تهدید سلاح سرد و اسپری اشک آور و انحراف از مسیر، مرا به بیابان‌های اطراف اتوبان آزادگان منتقل کردند و پس از سرقت وجوه نقد، گوشی‌های تلفن همراه، ساعت مچی و تمامی اموال با ارزش، من را در همان محدوده پیاده کردند و از محل گریختند.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی، مسیر حرکت خودرو با راهنمایی شاکی شناسایی، اما متأسفانه در تحقیقات میدانی به علت شب بودن زمان حادثه، تصویر واضحی از خودرو و سارقان به دست نیامد.

وی تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اداره پنجم به دست آوردند سارقان چندین مرتبه دیگر با همین شیوه، اموال شهروندان را سرقت و از محل گریخته‌اند که با رسیدگی توأمان و تجمیع سرنخ‌ها، در این مرحله نیز متأسفانه هیچ توفیقی در شناسایی سارقان حاصل نشد.

این مقام پلیسی تصریح کرد: با فرا رسیدن سال نو و مأموریت‌های خاص پلیس آگاهی در ایام تعطیلات و گشت‌های نوروزی و سرکشی از پارکینگ‌های سطح شهر تهران، افسر پرونده که به عنوان نیروی کمکی در گشت حضور داشته متوجه توقیف یک دستگاه خودروی پراید 111 با شیشه‌های دودی و رینگ اسپرت شده در یکی از پارکینگ‌ها می‌شود که شباهت‌های زیادی به مشخصات خودروی تحت تعقیبش دارد و در ادامه به دست می‌آورد که خودروی مشکوک دارای سابقه تحت تعقیب از سوی پلیس آگاهی اسلامشهر است که در یازدهم فروردین ماه توسط عوامل کلانتری 161 خودرو توقیف و 4 سرنشین آن روانه زندان شده‌اند.

معاون مبارزه با سرقت‌های پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه در تماس با زندان مشخص شد متهمان آزاد شده‌اند، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی هفدهم تیرماه مخفیگاه یکی از سارقان در شهرستان بهارستان شناسایی و بدین ترتیب اولین متهم پرونده با هماهنگی‌های قضایی در مخفیگاهش دستگیر شد و کارآگاهان موفق شدند سه سارق دیگر را نیز در سی ام تیر ماه دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی انتقال دهند.

سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه متهمان به 20 فقره سرقت به همین شیوه در تهران و اسلامشهر اعتراف کرده‌اند، افزود: متهمان با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 27 برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارند و شهروندانی که به این شیوه از آن‌ها سرقت شده است می‌توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به این اداره مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان