سندرز: ترامپ دنبال کاهش مشارکت در انتخابات است

خبرگزاری فارس: «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت در پیامی در توئیتر به دلایل اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه رای دادن پستی پرداخت

سندرز در توئیتر نوشت: «اگر همانطور که ترامپ می‌خواهد رای‌گیری پستی با تاخیر مواجه شود، مردم کمتری رای خواهند داد و اگر مردم کمتری رای دهند، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات شود. از اداره پست حمایت کنید، از دموکراسی حمایت کنید.»

کمتر از 100 روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بحث برگزاری بخش بزرگی از آن به روش پستی به خصوص با توجه به موضع دولت این کشور بحث‌برانگیز شده است.

انتظار می‌رود به‌علت شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا، میلیون‌ها آمریکایی در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر (13 آبان) این کشور به روش پستی شرکت کنند.

گرچه رای‌گیری به روش پستی در انتخابات گذشته این کشور هم مرسوم بوده اما حجم مشارکت به این روش در انتخابات 2020 پرسش‌های بسیاری را از قابلیت سیستم پستی این کشور برای مواجهه با این حجم و پردازش آن تا میزان امنیت این روش و نقش آن در تعیین سرنوشت انتخابات مطرح کرده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ از مدت‌ها قبل علیه رای‌گیری پستی موضع‌گیری کرده است؛ موضعی که بسیاری آن را بی‌ربط به بحران‌هایی که دولت آمریکا با آن‌ها دست به گریبان است و جا ماندن ترامپ در نظرسنجی‌ها از «جو بایدن» رقیب دموکراتش نمی‌دانند.

نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا باعث شده تا جو بایدن بتواند با میانگین 8.3 درصد در ایالت‌های محل رقابت از ترامپ پیشی بگیرد. این باعث شده بایدن حتی در ایالت‌های به طور سنتی جمهوری‌خواه از قبیل آریزونا و همچنین ایالت‌های عمدتا جمهوری‌خواه از قبیل تگزاس هم ترامپ را به چالش بکشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان