۴ ماه مجلس یازدهم به اندازه ۴ سال مجلس دهم

گل‌های مجلس یازدهم در دقایق اولیه بازی/ مالیات بر خانه‌های خالی و کالابرگ؛ اگر دولت همکاری کند!

مشرق: مجلس یازدهم و اکثریت اصولگرایش؛ نیامده در آماج حملات قرار گرفت.

حملاتی که پس از پروژه "تحریم انتخابات مجلس یازدهم از سوی اصلاح‌طلبان"؛ از یکسو قصد داشتند با دمیدن بر حجم مطالبات، مجلس یازدهم را مسئول رفع تمام ضعف‌های کشور به مردم معرفی کنند  و از سوی دیگر در یک مسئولیت‌ناپذیری آشکار؛ مقصّر تمام مشکلات کشور را نیز همین مجلس جدیدالولاده بدانند.

مثل سعید شریعتی، از بازداشت‌شدگان فتنه 88 که چند هفته قبل در یادداشتی نوشت: هیچ‌تحول کلان خاصی از اسفندماه تاکنون که حدود 4 ماه از رای‌گیری گذشته مشاهده نشده است...مردم به این باور نسبی رسیده‌اند که با حضور در انتخابات و یا حاضر نشدن پای صندوق هیچ‌اتفاقی خاصی در روند فعلی زندگی و سیاست‌کلان خود نمی‌بینند!

و مثل روزنامه همشهری(ارگان شهرداری تهران) که مدتی قبل در یک شتابزدگی عجیب اینطور نوشت که کارآمدی مجلس از افزایش قیمت دلار و سکه مشخص است...

جالب بود که این قضاوت‌ها در زمانی ابراز می‌شد که حتی ساختار مجلس یازدهم نیز کاملا شکل نگرفته بود و نمایندگان مشغول بحث و بررسی پیرامون کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و سایر فرایندهای تشکیل سازمان اداری پارلمان یازدهم بودند.

 

گل‌های مجلس یازدهم در دقایق اولیه بازی/ مالیات بر خانه‌های خالی و کالابرگ؛ اگر دولت همکاری کند!

 

*"مالیات از خانه‌های خالی" و "کالابرگ"؛ عزم جهادی نمایندگان مجلس یازدهم برای کاهش نگرانی مردم

از ایجاد مطالبه و قضاوت‌های اصلاح‌طلبان که بگذریم اما اکثریت اصولگرای مجلس در کنار اقدامات لازم‌الاجرا برای تشکیل سازمان اداری مجلس؛ از پیگیری اهمّ مشکلات مردم و رفتارهایی که قولش را داده بودند غافل نماندند.

و همین شد که صدای طرح "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" و "تصویب کالابرگ برای اقلام اصلی سبد خانوار" از درون مجلس شورا به گوش رسید.

صداهایی که هم‌اکنون در آستانه تبدیل شدن به قوانین لازم‌الاجرا هستند و اگر فقط و فقط همین 2 طرح را بتوان بعنوان کارنامه یک مجلس 4 ساله در نظر گرفت؛ نمره‌ای بسیار بالاتر از مجالس دهم، نهم و ششم به مجلسیان تعلق می‌گیرد.

طرح‌هایی که یکی منجر به کاهش هزینه‌های بخش مسکن و اجاره‌بها خواهد شد و دیگری سبد اقلام معیشتی مردم را مورد حمایت قرار می‌دهد و مانع تأثیرپذیری آنها از گرانی‌های بی‌رویه موجود در بازار می‌شود. البته اگر دولت با همکاری خوبی آنها را اجرا کند. و گرنه بایستی منتظر دولت آینده بود.

بایستی اشاره کرد که اصلاح‌طلبان در قبال برکات این دو طرح اشاره شده و ورود بصیرانه مجلس شورای اسلامی به آنها دچار لکنت شده‌اند و ترجیح می‌دهند درباره این اقدامات انقلابی سخنی نگویند...

رفتاری به شدت مخالف رویه‌های سیاسی حتی در دیگر ممالک جهان که چشم بر "مثبتات رقیب" می‌بندد و خوشبختی خود را شوربختی مردم و اوضاع آنها می‌جوید.

 

گل‌های مجلس یازدهم در دقایق اولیه بازی/ مالیات بر خانه‌های خالی و کالابرگ؛ اگر دولت همکاری کند!

 

*تقنین و نظارت آری، زیّ خدمتگزاری و حرکت جهادی هم آری/ 4 ماه مجلس یازدهم به اندازه 4 سال مجلس دهم! / با اشتباهات چه کنیم!؟

نمایندگی برای مردم البته فقط از حیث "تقنین و نظارت" نیست و شئون دیگری هم دارد.

مثل مردم‌مداری، زیّ خدمتگزاری به اسلام و نظام اسلامی و حرکت جهادی...

مردم در همین مدت کوتاه دیدند که برخی نمایندگان اصولگرای مجلس به غیزانیه رفتند تا مشکل آب را حل کنند، در جمع کارگران هفت‌تپه حضور یافتند و حتی در گرمای هوای اهواز از حال رفتند تا حرف مردم را بشنوند، با عشایر اطراف تهران دیدار کردند، به مناطق محروم سیستان و بلوچستان رفتند و البته در تعامل با دولتی که بر مصدر کار است نیز کم نگذاشتند.

ضمن اینکه قرار است سفرهای استانی رئیس مجلس یازدهم نیز آغاز شود.

دقت شود که ما در حال اشاره به کارنامه‌ای هستیم که در مجلس دهم کمتر نشانی از آن بود...

در آن روزگار مجلسی که با وعده حل مشکلات اقتصادی و تحقق دستاوردهای توافق نهایی! بر سر کار آمده بود اما تا ماه‌ها درگیر سر و شکل دادن به فراکسیون‌های سیاسی مثل "فراکسیون امید" بود، برخی نمایندگانش صراحتا می‌گفتند که هوای دولت را دارند [4]، یک نماینده خواستار عذرخواهی نیروی انتظامی از یک جوانک شرور بود، چند نماینده حرکت ذلیلانه "سلفی حقارت" را شکل دادند و البته این مجلس در سرجمع فعالیت‌های خود نیز هیچ دستاورد اقتصادی قابل اشاره و چشمگیری هم نداشت.

گل‌های مجلس یازدهم در دقایق اولیه بازی/ مالیات بر خانه‌های خالی و کالابرگ؛ اگر دولت همکاری کند!

مجلس اصولگرای فعلی البته اشتباهاتی مثل نظرات غلط و شخصی برخی نمایندگان و یا تعلل در توضیح کامل برخی فرایندهای انتخابی هم داشته است که این مسائل کاملا مورد توجه رسانه‌ها و خواص کشور هستند و پیرامون آنها اقتراح وسیعی شکل گرفته است و مجلس هم بایستی مراقب اشتباهات بزرگی که می‌تواند حرکت در مسیر درست را تحت‌الشعاع قرار دهد، باشد.

اما امر واضح آنست که اثر "رأی خوب" مردم در انتخابات مجلس یازدهم آرام آرام در حال آشکار شدن است و مجلسی با اکثریت اصولگرا بر سر کار آمده که نه تنها از اولویت‌های اقتصادی خود برای بهبود مشکلات مردم غافل نیست بلکه شأن خدمتگزاری را نیز پاس می‌دارد و به جای سلفی با یک نماینده خارجی؛ ترجیح می‌دهد با مردم ایران عکس سلفی بگیرد.

و البته این تنها داستان چند ماه اول در پارلمان یازدهم است و همه امیدوارند روزهای بهتری با ادامه رأی خوب مردم در انتخابات‌های بعدی نیز در پیش باشد.

 

***

 

1_mshrgh.ir/1045835

2_mshrgh.ir/1090821

3_mshrgh.ir/1093773

4_mshrgh.ir/1009438

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان