مسابقات مقدماتی جام‌جهانی رسما به تعویق افتاد

ضرر کردیم!

دنیای‌اقتصاد : مطابق معمول خبر رسانه‌های عربستانی درست از آب در آمد. این نمایی عریان از لابی قدرت در فوتبال آسیا است

مسابقات پیش‌مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا قرار بود فروردین و خرداد برگزار شود، اما به‌خاطر شیوع کرونا به مهر و آبان منتقل شد و حالا این مسابقات بار دیگر تا سال 2021 به تعویق افتاده است. فیفا به‌زودی تاریخ جدید را اعلام خواهد کرد، اما این مساله تمام معادلات چند ماه گذشته فوتبال ملی ما را به هم ریخت و قاطعانه می‌توان گفت به ضرر ایران تمام شد. چند نکته در این مورد بخوانید.

اول اینکه اگر می‌گوییم از تغییر برنامه ضرر کردیم، مهم‌ترین دلیلش آمادگی فوق‌العاده بالای بازیکنان کلیدی تیم‌ملی در این مقطع است. مهدی طارمی و سردار آزمون آقای گل پرتغال و روسیه شده‌اند، کاوه رضایی فصلی درخشان را در بلژیک پشت‌سر گذاشته است، احسان حاج‌صفی، مهدی ترابی و خیلی‌های دیگر هم سرپنجه و قبراق، آماده بودند که ناکامی در مسابقات دور رفت پیش‌مقدماتی را جبران کنند، اما حالا بازی‌ها به تعویق افتاده و مشخص نیست در زمان از سرگیری آن، شرایط ستاره‌های ایرانی همین‌قدر ایده‌آل باشد.

دوم اینکه همه برنامه‌ها برای پیگیری مسابقات در مهر و آبان چیده شده بود. دراگان اسکوچیچ مدت‌هاست در ایران حضور دارد و برای تماشای مسابقات مختلف راهی این شهر و آن شهر می‌شود. به علاوه چند بازی دوستانه هم برای تیم‌ملی در نظر گرفته شده بود که از آن جمله می‌توان به دیدار روز 18 شهریور برابر ازبکستان اشاره کرد. اصلا به همین دلیل هم مسابقات لیگ و جام‌حذفی با حداکثر شتاب برگزار شد تا رقابت‌های باشگاهی با برنامه‌های ملی تداخل پیدا نکند. حتی قرار شد بعد از برگزاری نیمه‌نهایی جام‌حذفی در روزهای چهارم و پنجم شهریور، مسابقه فینال به زمانی دیگر و پس از پایان مسابقات تیم‌ملی موکول شود، اما حالا کل این برنامه‌ریزی‌ها روی هواست. اولین انتظار این است که بازی دوستانه با ازبکستان لغو شود و فینال جام‌حذفی بعد از عزاداری تاسوعا و عاشورا به انجام برسد.

سوم اینکه اسکوچیچ و دستیارانش مدتهاست حقوق ماهانه بی‌دلیل از فدراسیون دریافت می‌کنند و این روند دست‌کم تا فروردین 1400 ادامه خواهد داشت. گفته می‌شود اصل قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال چهارماهه و به ارزش پنج میلیارد تومان بوده است؛ قراردادی که ماه‌هاست منقضی شده و طبیعتا شامل اضافه هزینه خواهد شد.

نکته چهارم و پایانی هم این است که با موکول شدن مسابقات به سال آینده میلادی، تقویم بازی‌های ملی بسیار فشرده خواهد شد. از این رو احتمال دارد مثل لیگ قهرمانان آسیا، اینجا هم شاهد برگزاری متمرکز مسابقات برای جلوگیری از اتلاف وقت باشیم. در این صورت احتمالا تیم‌های هر گروه در یک کشور جمع خواهند شد تا بازی‌ها را به‌صورت مجتمع و فشرده برگزار کنند؛ اتفاقی که میزبانی از عراق و بحرین را هم در بازی‌های باقی‌مانده از ما خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان