آرمان: نگاه دولت به بورس درآمدی است نه حمایت از تولید

مشرق: روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت: بهمن آرمان به «الف» گفته است: بنده از استقبال مردم از بورس و سرمایه‌گذاری در آن بسیار خوشحالم و این را اتفاقی بسیار خوب برای کشور می‌دانم. اما در شرایط فعلی با توجه به این‌که قیمت‌های موجود در این بازار قیمت‌های واقعی نیستند، سرمایه‌گذاری در بازار بورس را مناسب نمی‌بینم.

آرمان معتقد است: قیمت‌هایی که در بازار بورس مشاهده می‌شود با واقعیت اقتصاد جامعه و از همه مهم‌تر با وضعیت اقتصادی بنگاه‌های دارنده این سهام همخوانی ندارد. به همین دلیل نیز بدون شک ریزش در بورس اتفاق خواهد افتاد و آثارآن متوجه تمام مردم جامعه خواهد شد.

او حتی می‌گوید: متاسفانه دولت در این زمینه با مردم صادق نیست. دولت منابع مالی خود را از جیب مردم تامین می‌کند.

آرمان تصریح کرد: با توجه به نوع فعالیت‌های دولت در زمینه بورس نمی‌توان گفت که در حال حمایت از بورس است. بلکه دولت در حال برهم زدن مکانیزم عرضه و تقاضاست. چرا که اولویت‌های خاص خود را دارد. مانند تامین هزینه‌های جاری که هزینه‌های بالایی هم هستند؛ البته در صورت درایت بیش‌تر، دولت می‌توانست این تامین هزینه را ازطریق ابزار‌های چندمنظوره نیز فراهم آورد تا ضمن تامین هزینه‌های جاری خود، به اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی و در نهایت نفع بردن تمام جامعه کمک کند.

وی گفت: به اعتقاد بنده، دولت منابع مالی خود را از جیب مردم تامین می‌کند. با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، یکی از بند‌های مهم این فرآیند، مردمی‌کردن اقتصاد است؛ زیرا تا زمانی که پشتیبانی مردم نباشد نمی‌توان درهیچ زمینه‌ای موفق بود. دولت می‌توانست به طور همزمان ضمن حمایت از تولید، منابع مورد نیاز خود را هم تامین کند و بدین ترتیب این اقتصاد مردمی را شکل دهد. اما متأسفانه آنطور که به نظر می‌رسد اولویت دولت فقط تامین منابع ریالی موردنیاز هزینه‌های جاری خود است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان