شهردار منطقه ۱۶ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اولین موزه محلی تهران در جنوب شهر افتتاح می شود

پورنصر گفت: موزه هوشمند معرفی مفاخر و نخبگان منطقه ۱۶ راه اندازی می‌شود.

اولین موزه محلی تهران در جنوب شهر افتتاح می شود

پیمان پورنصر خاکباز شهردار منطقه 16 در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اولین «موزه محلی» تهران با رویکرد معرفی مفاخر ملی کشورمان که از منطقه 16 برخاسته اند، در نازی آباد راه اندازی می‌شود.

پورنصر با بیان اینکه منطقه 16 از حیث اینکه نیروی انسانی اثرگذار غنی است، اظهار کرد: این موزه با استفاده از QR کد هوشمند سازی می‌شود و در چهار حوزه ورزشی، هنری، اجتماعی و سیاسی، مفاخر منطقه 16 را که دارای تاثیر گذاری ملی بوده اند، معرفی می‌کند.

شهردار منطقه 16 تصریح کرد: این منطقه تعداد 450 ورزشکار ملی دارد که 40 نفر آن‌ها دارای قهرمانی‌های جهانی هستند.

او افزود: در حوزه فرهنگ و هنر آقایان برخی از هنرپیشه گان و بزرگان سینمای ایران سرلیست چهره‌های هنری هستند که آثار هنری و چگونگی سیر تکاملی آن‌ها به مخاطبین ارائه خواهد شد.

پورنصر در خصوص چهره‌های سیاسی اظهار کرد: سردار شهید حسن آبشناسان، سردار شاطری، و برخی مقاومات فعلی کشوری و سابق کشور از چهره‌های سیاسی منطقه 16 هستند که در این موزه سوابق کاری آن‌ها و نحوه زندگی محلی آن‌ها معرفی می‌شود.

او ادامه داد: در حوزه فرهنگی و مذهبی مداحانی از این منطقه رشد یافته اند، که امروز در سطح کشور سرشناس هستند و در مجالس مهم و ملی حضور پیدا می‌کنند و تلاش می‌کنیم در این موزه تاثیر گذاری آن‌ها در دوره‌های مختلف بر فعالیت‌های مذهبی منطقه معرفی شود.

او اظهار کرد: مفاخری که در قید حیات هستند، گفته اند به رسم یاد بود یکی از هدایای خاص خود را که در مناصب مختلف اعم از ورزشی یا هنری دریافت کرده اند، تقدیم این موزه خواهند کرد.

پورنصر اظهار کرد: این موزه 250 متر زیر بنا دارد و دارای گالری هنری است.

شهردار منطقه 16 اظهار کرد: عملیات عمرانی این پروژه به پایان رسیده و اکنون وارد مرحله نصب تجهیزاتی مانند قفسه‌ها شده ایم و تا دو ماه آینده با قرار دادن هدایایی که از طرف مفاخر منطقه دریافت می‌شود این موزه رسما افتتاح می‌شود.

او خاطر نشان کرد: این موزه در نازی آباد، خیابان شیرمحمدی، جنب پارک سردار جنگل، کوچه موزه افتتاح می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان