افشاگری دو مجری صدا و سیما علیه هم

دو مجری صدا و سیما در جدل توئیتری اقدام به افشاگری علیه یکدیگر کردند.مجری برنامه جهان آرا،مجری برنامه دست خط را که همزمان رییس روابط عمومی صدا و سیما است را متهم به سفارش اخبار جهت دار علیه خود کرد.

روزنامه شرق در گزارشی به دعوای دو مجری صدا و سیما پرداخت،گزارش گر این روزنامه با اشاره به اینکه وحید یامین‌پور، مجری صداوسیما علیه یک مجری دیگر دست به افشاگری زد. نوشت:یامین‌پور یکی از مجریان برنامه جهان‌آرا بود که چند ماهی است پخش آن متوقف شده است. او سه روز پیش در دو توییت به همراه یک تصویر نوشته بود: «چندی پیش کانال «صرفا جهت اطلاع» آن‌چنان‌که در تصویر می‌بینید، ضمن حذف خبر توهین‌آمیز و کذبش علیه [برنامه] #جهان_آرا و #ثریا و عذرخواهی، با شکایت ما شماره کارت پرداخت‌کننده‌ پول را در اختیارمان قرار داد. کارت متعلق به خانم آرزو.ش یکی از کارکنان آقای رنجبران، مسئول روابط‌عمومی صداوسیما بود.

2712614

به نوشته این روزنامه یامین پور در توئیت خود نوشت:تمام اطلاعات در اختیار حراست سازمان قرار داده شده، ولی هنوز معلوم نیست رنجبران با کدام مجوز برای انتشار اخبار کذب به کانال‌ها و پیج‌های زرد اینستاگرام پول پرداخت کرده. نه از ما عذرخواهی شده و نه مسئول خاطی صداوسیما برکنار شده!».
بلافاصله محمدحسین رنجبران، رئیس روابط‌عمومی صداسیما و مجری برنامه دستخط واکنش نشان داد و توییت یامین‌پور را به ناکامی‌اش در ورود به مجلس ربط داد.

12409670_931

او نوشت: «جناب یامین‌پور، بعد از گذشت ماه‌ها از جریان‌سازی‌هایی که پیش‌زمینه تلاش ناکام برای فتح مجلس بود، چه اهداف جدیدی شما را ترغیب به تحرکات تازه با توسل به دستاویزهای رنگ‌‌و‌رو‌رفته هفت ماه پیش کرده است؟ همه فعالان عرصه خبر می‌دانند وقتی ‌‌‌پایگاه‌های رسانه‌ای رقیب، خبر در لَه شما درج می‌کنند آن‌هم در آستانه یک رخدادِ انتخاباتیِ مهم، قطعا پای دلسوزی و ترحم در میان نیست! (هنوز از آن ایام که جناب‌عالی و دوستانتان #تیتر ‌یک سایت‌هایی چون «انتخاب» و... شدید، خیلی دور نشده‌ایم) واقعیتی چنین روشن، چه نیاز به خبرسازی روابط‌عمومی #صداوسیما داشته است؟ بسیار روشن است که هدف شما از طرح این اتهامِ مضحک علیه روابط‌عمومی صداوسیما، عوض‌کردن جایگاه شاکی و متهم از یک سو و خروج از انزوای خبری از سوی دیگر است.

بارِ دیگر جهت تنویر افکار عمومی، در پاسخ به تکرار اتهام‌زنی و جریان‌سازی شما و دوستا‌نتان تأکید می‌کنم: هیچ فشاری برای تعطیلی برنامه‌های #جهان‌آرا و #ثریا وجود نداشته و توقف تولید آن به خواست و اراده دوستانتان بوده است که با برخوردی غیرحرفه‌ای ابلاغ سازمانی را برای تغییر شیوه پخش از زنده به تولیدی برنتافتند.

روابط‌عمومی #صداوسیما هیچ نقش و منفعتی در این مسیر نداشته و تنها بر اساس وظیفه ذاتی خود به برخی ابهامات ایجادشده در این زمینه پاسخ گفته است و شخصا معتقدم استمرار چنین برنامه‌هایی، البته در چارچوب ضوابط رسانه ملی ضرورت دارد. اداره کل روابط‌عمومی کارمندی به نام (آرزو.ش) نداشته و ندارد و هزینه‌ای برای خبرسازی علیه یا لَه هیچ فرد یا افرادی پرداخت نکرده و نخواهد کرد.

با توجه به اینکه نتیجه سعه‌ صدر در برابر رفتار و ادعاهای خلاف واقع شما، موجب این تلقی اشتباه شده که مکررا می‌توانید برای رسیدن به اهدافتان از این دستاویز استفاده کنید، حتما #شکایت ‌رسمی در این خصوص، در مراجع ذی‌صلاح طرح و پیگیری می‌شود».
بعد از این رشته توییت، یامین‌پور توییت محسن مقصودی، دیگر مجری برنامه ثریا را تحت عنوان هشدار بازنشر داد. مقصودی نوشته بود: «هفت ماه پیش و پس از تعطیلی پخش زنده ثریا و جهان‌آرا، جریانی در... با خبرسازی و هزینه‌کردن علیه این دو برنامه و خانواده‌های شهدا مرزهای بداخلاقی را جابه‌جا کردند.

بنا بر دلایلی حقیر تاکنون نسب به پشت صحنه این جریان سکوت کرده‌ام تا روال قانونی شکایت ما به دادگاه و حراست سازمان به نتیجه برسد. هنوز هم قصد ندارم از کسی اسم ببرم! مجرمین خودشان می‌دانند با جعل خبر و پرداخت هزینه به کانال‌های زرد فضای مجازی، چه کار کثیفی علیه این دو برنامه انقلابی کرده‌اند و لذا همان موقع پس از شکایت ما و ارسال احضاریه دادسرا برای عامل خود، به‌سرعت افراد معروفی را واسطه کرده‌اند تا ما از شکایتمان صرف‌نظر کنیم. جالب آنکه حالا به‌جای عذرخواهی مدعی هم شده‌اند‌. نمی‌خواستم کار به اینجا برسد، اما اگر صبرمان لبریز شود، همه مدارک و شواهد ماجرا را با رعایت مسائل حقوقی منتشر می‌کنم.

ازجمله صوت مکالمه درخواست واسطه‌ها را که خیلی ماجرا را شفاف می‌کند! اتفاقا صدای یکی از واسطه‌ها خیلی هم برای مردم مشهور است! امیدوارم حراست سازمان صداو‌سیما (مرکز صیانت) و سایر مراجع ذی‌صلاح قبل از آنکه دیر بشود، با بررسی دقیق ماجرا با افراد خاطی در هر پست و جایگاهی که هستند، سریع‌تر برخورد کنند. بارها گفته‌ام ما تخلف یک فرد یا مدیر را در یک سازمان، به حساب همه آن سازمان و مجموعه نمی‌گذاریم، به شرط آنکه آن سازمان در برخورد با آن نیروی متخلف مماشات نکند و ملاحظه جایگاهش را نکند». انتهای توییتش را هم با هشتگ #رسانه_ملی به پایان برده است. 

ماجرا البته فقط همین نبود. یامین‌پور در توییت دیگری خبر از حذف آرشیو برنامه‌ای داده بود که خودش زمانی مجری آن بود؛ «آقای علی‌عسکری دقیقا با چه چیزی دشمنی دارد؟! این چندصد قسمت به اذعان خود صداوسیما پربیننده‌ترین گفت‌وگوهای سیاسی- فرهنگی چند سال اخیر بوده‌اند. حذف آنها حتی از آرشیو تلوبیون برای جلوگیری از دانلود و دیده‌شدن مجدد به چه دلیل اتفاق افتاده است؟!». او توییت امیرحسین ثابتی، از مجریان این برنامه را بازنشر کرده بود که در آن به این اشاره شده بود که: «بعد از گزارش روزنامه فرهیختگان مبنی بر اینکه بر اساس آمار تلوبیون، #جهان_آرا پربیننده‌ترین برنامه سیاسی صداوسیما بوده، تمام آرشیو 300‌قسمتی این برنامه که مهم‌ترین مجموعه گفت‌وگوهای سیاسی چند سال اخیر رسانه ملی بود، از سایت تلوبیون حذف شد!».

یامین‌پور البته بعد حرفش را پس گرفت و نوشت: یکی از معاونان سازمان صداوسیما تماس گرفت و گفت در حذف آرشیو #جهان_آرا از تلوبیون هیچ عمد و غرضی در کار نبوده است‌. قول داد آرشیو بار دیگر بارگذاری خواهد شد. انصاف حکم می‌کرد به احترام پاسخ‌گوبودنشان، توضیحا‌تشان را منتشر کنم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان