هاشمی:

شورای شهر در سال پایانی موضوع نظارت را جدی‌تر دنبال می‌کند

رئیس شورای شهر تهران گفت:برخی از تذکرات شورای شهر تهران اگر همچنان بدون پاسخ بمانند می‌توانند به سوال تبدیل شوند و شورای شهر در سال پایانی موضوع نظارت را جدی‌تر دنبال می‌کند.

شورای شهر در سال پایانی موضوع نظارت را جدی‌تر دنبال می‌کند
شورای شهر در سال پایانی موضوع نظارت را جدی‌تر دنبال می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان، اظهار کرد: امسال با شرایط پاندمی کرونا، شاهد نوع متفاوتی از عزادارای عاشقان اباعبدالله (ع) هستیم که عمق و سوز بیشتری نسبت به سال‌های گذشته دارد.

هاشمی ادامه داد: اگرچه این دوره به لحاظ مشارکت و اعتماد مردمی به مدیریت شهری بی‌سابقه بود، اما به لحاظ بروز مشکلات و موانع درونی و بیرونی نیز کمتر شاهد چنین شرایطی بودیم. شرایط سخت اقتصادی کشور و تورم رکودی توأم با تحریم‌های بی‌سابقه در تاریخ همراه با رکود در صنعت ساختمان و منقبض شدن منابع مالی مدیریت شهری که توأم با کسری بودجه و کمبود منابع دولت نیز شده بود.

وی افزود: بیش از 230 جلسه برای رسیدگی به طرح‌ها و لوایح وصولی و 630 تذکر اعضای شورا که در برخی حوزه‌ها نظیر شفافیت که لغو جلسات غیرعلنی شورا، پخش زنده صحن علنی و شفاف کردن آرای اعضا برای نخستین بار در کشور بخشی از پروژه شفافیت شورای پنجم بوده است.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: صیانت از باغات و فضای سبز با لغو مصوبه برج باغ ها، تکثر و تنوع دیدگاه‌ها در حوزه فرهنگ و فراهم‌سازی بستر برای مشارکت نهاد‌های مدنی از جمله اقدامات شورای پنجم به شمار می‌رود.

هاشمی یادآور شد: شورای پنجم 187 مصوبه عمومی، 282 مصوبه باغات و 35 مصوبه نامگذاری داشته است و برای 119 شخصیت حقوقی نمایندگان شورا را با رأی صحن علنی معرفی کرده است.

وی گفت: کمیسیون‌های تخصصی شش‌گانه شورا می‌توانند به صورت تفصیلی گزارش عملکرد خود را برای اطلاع افکار عمومی و کارشناسان ارائه بدهند. طبیعی است بروز و ظهور عملکرد شورای پنجم، در بیلان شهرداری به عنوان بازوی اجرایی مدیریت شهری، تبلور می‌یابد و در این بخش به دلیل بی‌ثباتی و تغییرات شهردار در 3 سال گذشته و همچنین فاصله عملکرد موجود با عملکرد مطلوب، نارضایتی‌ها و انتقاداتی وجود دارد که شورای پنجم شنونده و پذیرای نظرات کارشناسی است.

هاشمی افزود: برخی از تذکرات شورای شهر تهران اگر همچنان بدون پاسخ بمانند می‌توانند به سوال تبدیل شوند و شورای شهر در سال پایانی موضوع نظارت را جدی‌تر دنبال می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در پایان بایستی از عملکرد همه اعضای شورا، همکاران دبیرخانه، اصحاب رسانه و کارشناسان و مشاورانی که ما را در همه شرایط به خصوص پاندمی کرونا بدون وقفه در انجام وظایف یاری کردند، قدردانی کنم و آرزو دارم که در یک سال باقیمانده بتوانیم به وظایف سنگین خود در برابر آرا مردم عمل کرده و امانتدار خوبی در مقابل مردم باشیم.

بیشتر بخوانید

حق شناس از کاندیداتوری ریاست شورای شهر تهران انصراف داد

اجازه دهید که سورپرایز شوید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر