افزایش اقدامات پیشگیرانه از ۸ به ۴۲ درصد در مدارس کشور

حاجی میرزایی گفت: افزایش پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس از سال ۹۲ که طرح‌های پیشگیرانه از اعتیاد در مدارس شکل گرفت از ۸ درصد به ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش اقدامات پیشگیرانه از 8 به 42 درصد در مدارس کشور
افزایش اقدامات پیشگیرانه از 8 به 42 درصد در مدارس کشور
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی پیشگیری از اعتیاد و افتتاح پروژه‌های استانی، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از واقعیت‌های زندگی ما است، ما در یک جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که آرمان‌هایی دارد که برای برخی از کشور‌ها آرمان‌های مطلوبی نیست، وقتی جامعه ما روی عدالت تاکید می‌کند برای دیگر جوامع این مهم خوشایند نیست.
 
وی گفت: این طرح (طرح یاریگران زندگی) دوره‌ای را هدف گذاری کرده است که این دوره مؤثرترین دوره زندگی انسان‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش‌ی بیان کرد: توسعه ارتباطات روزانه و ارتباط چهره به چهره یک ظرفیت بالا است که در کاهش اعتیاد بین دانش آموزان مؤثر است.

وی ادامه داد: بیش از 40 میلیون نفر از افراد جامعه کشور در ظرفیت استفاده و یاری گرفتن از طرح یاریگران زندگی قرار گرفته اند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: با شرایط کرونا که آموزش در خانواده‌ها شکل می‌گیرد، خانواده‌ها خود را در کنار مدارس می‌بینند و پیوند بین خانواده و مدارس ایجاد شده است و خانواده‌ها فهمیدند که برای ترویج، توانمندسازی و… باید در کنار مدارس باشند.

وی اضافه کرد: ما به همان میزانی که آموزش برای ما اهمیت دارد، سلامت دانش آموزان را هم مهم میدانیم و تمام دستورالعمل های بهداشتی را برای بازگشایی مدارس در 15 شهریور اجرا می‌کنیم.

حاجی میرزایی افزود: ما باید نسل خود را در برابر ویروس‌ها و پدیده‌هایی مثل کرونا و اعتیاد ایمن کنیم چراکه بنابه گفته سازمان جهانی بهداشت کرونا تا 2 سال آینده از بین نمی‌رود و نمی‌شود 2 سال همه خانه نشین شوند و باید به راهی برسیم که هم سلامت را حفظ کنیم و هم آموزش را.

وی عنوان کرد: افزایش پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس از سال 92 که طرح‌های پیشگیرانه از اعتیاد در مدارس شکل گرفت از 8 درصد به 42 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امکان آموزش چهره به چهره برای طرح یاریگران نبود باید از ظرفیت شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید

اعتیاد شبیه به کرونا است

قاچاق موادمخدر توسط هواپیماهای ناتو در افغانستان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان