در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خطر خاموش در کمین کاربران فضای مجازی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا از شناسایی بدافزاری که مجرمان از آن در قالب نرم افزار اقدام به استخراج و دریافت بیت کوین می‌کنند، خبر داد.

خطر خاموش در کمین کاربران فضای مجازی

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت و گو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به تازگی بدافزار‌هایی مشاهده شده که در قالب نرم افزار استخراج و دریافت بیت کوین در حال فعالیت هستند، گفت: پس از رصد‌های کارشناسان پلیس فتا مشاهده شده برخی از وب سایت‌های اینترنتی و تبلیغاتی که توسط افراد سودجو تحت عناوین مختلف اعم از استخراج و دریافت بیت کوین وجود دارند که حاوی بد افزار‌های آلوده بوده و قصد سوءاستفاده از سیستم و سرور شرکت‌ها را دارند.

وی افزود: این نوع بدافزار‌ها بسیار هوشمند هستند، زیرا فقط به چرخه‌های CPU برای انجام کار خود نیاز دارند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: می‌توان این بدافزار‌ها را خطر خاموش نیز نام‌گذاری کرد، هرچه این بدافزار‌ها دیرتر شناسایی و حذف شوند، مجرمان سوء استفاده بیشتری از کاربران خواهند کرد.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، بهترین راه امنیتی در برابر بدافزار‌های ارز‌های دیجیتال، بالا بردن آگاهی است، گرچه راه‌هایی برای حذف و مقابله به آن‌ها وجود دارد؛ اما کاربران باید بدافزار‌های ارز دیجیتال را بشناسند و با کریپتوجکینگ آشنایی داشته باشند و رابطه‌ی آن را با استخراج ارز‌های دیجیتال بدانند.

بیشتر بخوانید

هشدار پلیس فتا درباره نحوه انتخاب بازی‌های آنلاین/ والدین به رده بندی سنی بازی‌های کودکان توجه کنند

ماجرای کانال های فروش اسلحه و کلت چیست؟ + عکس

ثبت نام در سامانه سجام شگرد جدید مجرمان سایبری

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان