ماهان شبکه ایرانیان

بنز لوکسی که فقط ۱۵ دستگاه از آن تولید می‌شود

 
بنز لوکسی که فقط 15 دستگاه از آن تولید می‌شود
تنها پانزده دستگاه از مدل جدید مرسدس-مایباخ ساخته خواهد شد

خداحافظی در اوج
مرسدس-بنز در آخرین سال از تولید نسل کنونی کلاس S، تعداد بسیار محدودی از این ماشین را با لوکس‌ترین امکانات به بازار عرضه خواهد کرد.

این مدل جدید در زیرمجموعه مایباخ کارخانه آلمانی ساخته می‌شود که وظیفه ساخت ماشین‌های فوق لوکس بنز را برعهده دارد و محصولاتش با رولزرویس و بنتلی رقابت می‌کند.

مرسدس-مایباخ جدید با پسوند "نایت ادیشن" (Night Edition) یا نسخه شب از مدل‌های دیگر مایباخ متمایز شده است. اتاق و بدنه با قطعاتی از فیبر کربن تزیین شده، ماشین اسپرت‌تر است و رینگ‌های تیره‌ای دارد که ویژه این سری طراحی شده‌اند.

تنها 15 دستگاه از این مدل مایباخ ساخته می‌شود که رنگ همه سیاه است و تودوزی سفید و سیاه دارد. موتور ماشین، دوازده سیلندر با قدرت 621 اسب بخار است که می‌تواند سرعت ماشین را در کمتر از پنج ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند.

بنز لوکسی که فقط 15 دستگاه از آن تولید می‌شود
برای تزیین اتاق و بدنه ماشین از قطعات فیبر کربن استفاده شده است

از جمله امکانات دیگر ماشین، سیستمی است که با استفاده از دوربین و راه‌یاب ماهواره‌ای مسیر را بررسی و کمک‌فنر‌ها را با توجه به دست‌انداز‌ها و شرایط جاده تنظیم می‌کند.

سرنشینان عقب می‌توانند برای راحتی بیشتر، صندلی‌های ماشین را بخوابانند و پایشان را دراز کنند. مرسدس-مایباخ جدید تنها در بازار آمریکا و به قیمت پایه 243 هزار و 945 دلار فروخته می‌شود.

لومان مجازی
 
بنز لوکسی که فقط 15 دستگاه از آن تولید می‌شود
راننده از 37 کشور جهان در مسابقه لومان امسال شرکت کردند

مسابقه اتومبیلرانی بیست و چهار ساعته لومان امسال به جای پیست مشهورش در شمال فرانسه در فضای مجازی برگزار شد.

برگزارکنندگان قدیمی‌ترین مسابقه اتومبیلرانی جهان ناگزیر شده اند که مسابقه را به خاطر ویروس کرونا، به شهریور موکول کنند. در عوض در تاریخی که قرار بود مسابقه برگزار شود، پنجاه تیم در پیستی مجازی که عینا شبیه به لومان طراحی شده بود، مسابقه دادند.

200 راننده حرفه‌ای و قهرمانان بازی‌های کامپیوتری از 37 کشور لحظات نفس‌گیری خلق کردند که علاوه بر پخش زنده اینترنتی در 57 کشور از تلویزیون پخش شد.
 
بنز لوکسی که فقط 15 دستگاه از آن تولید می‌شود
رانندگان تیم فراری از محل کارخانه در ایتالیا در مسابقه شرکت کردند

مسابقه که توسط داوران واقعی در پاریس قضاوت می‌شد، دو بار به خاطر مشکل فنی سرور‌ها متوقف شد.

تیم‌ها می‌توانستند ماشین‌های خود را تا حد زیادی تغییر دهند و مصرف بنزین، فرسودگی لاستیک‌ها و خسارت ناشی از تصادف کاملا شبیه به شرایط واقعی طراحی شده بود. شباهت به شرایط واقعی مسابقه تا حدی بود که حتی احتمال بارندگی هم وجود داشت.

مسابقات اتومبلیرانی مجازی سال‌ها است برگزار می‌شود، اما مسابقه لومان امسال از نظر اعتبار شرکت‌کنندگان، ابعاد برگزاری و تعداد بینندگان بی‌نظیر بود. در آخر تیمی به نام ربلیون ویلیامز که دو راننده حرفه‌ای و دو راننده مسابقات مجازی داشت برنده شد.

'شجاع و دوستانه'
 
بنز لوکسی که فقط 15 دستگاه از آن تولید می‌شود
قرار است محصولات اُپل در دهه آینده با این جلوپنجره جدید طراحی شوند

اُپل، خودروساز آلمانی، اولین مدلی را که قرار است با چهره جدید به بازار عرضه شود معرفی کرد. این ماشین یک شاسی‌بلند کوچک به نام موکا است که تا پایان امسال رونمایی می‌شود و سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

اُپل اولین بار دو سال پیش این چهره جدید را در قالب یک کانسپت نمایش داد. طراحان اُپل این جلوپنجره را به خاطر شباهت به بخش متحرک جلوی کلاه کاسکت، ویزور نامیده‌اند.

نوار پهن مشکی، آرم بزرگ اُپل و چراغ‌های ابرویی که همیشه روشن است، شکلی منحصر به فرد به جلوی ماشین می‌دهد و ماشین‌های اُپل را از محصولات کارخانه‌های دیگر متمایز خواهد کرد.

مارک آدامز، مدیر طراحی اُپل می‌گوید چهره جدید با هدف تعریف هویتی تازه از این مارک طراحی شده است. به گفته او، جلوپنجره جدید همزمان با نمایش شجاعت کارخانه در نوآوری، ظاهری دوستانه به محصولات اُپل می‌دهد.

اُپل که اکنون عضوی از گروه فرانسوی پی‌اس‌ای است، نسل جدید موکا را بر روی پلتفرمی مشترک با پژو 2008 می‌سازد. قرار است این ماشین علاوه بر موتور‌های چهار سیلندر بنزینی و دیزل، با قوای محرکه الکتریکی هم ساخته شود.

نگرانی از انحصار
 
بنز لوکسی که فقط 15 دستگاه از آن تولید می‌شود
دو گروه خودروسازی PSA و FCA با پیوستن به یکدیگر چهارمین خودروساز بزرگ جهان می‌شوند

خبرگزاری رویترز گزارش داده که پیوستن دو کارخانه اف‌سی‌ای و پی‌اس‌ای باعث نگرانی اتحادیه اروپا از انحصاری شدن بازار شده است. این خبرگزاری به نقل از منابعی آگاه گفته که اتحادیه اروپا قرار است پیش از اعلام نظر درباره این معامله، در این باره تحقیق کند و این بررسی ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

اف‌سی‌ای، مالک کارخانه‌های فیات- کرایسلر- دوج- جیپ- مازراتی- آلفارومئو- لانچیا و پی‌اس‌ای، مالک کارخانه‌های پژو- سیتروئن- دی‌اس- اُپل- واکسال، قرار است شرکتی واحد تشکیل دهند.

این دو گروه خودروسازی شواهد خود برای اطمینان از رقابتی بودن بازار پس از پیوستن به یکدیگر را به اتحادیه اروپا ارائه داده بودند، اما رویترز می‌گوید که این اتحادیه قانع نشده است.

دلیل نگرانی اتحادیه اروپا سهم بالای دو خودروساز از بازار ماشین‌های باری سبک است. فروش این ماشین‌ها سود زیادی دارد و این دو شرکت ممکن است مجبور شوند برای گرفتن مجوز، این زیرمجموعه خود را بفروشند.

دو کارخانه می‌خواستند تا اوایل سال 2021 مراحل پیوستن به یکدیگر را طی کنند، اما با تردید‌های اتحادیه اروپا ممکن است این روند طولانی‌تر شود.

شرکتی که این دو کارخانه تشکیل خواهند داد، سومین خودروساز بزرگ جهان از نظر میزان درآمد و چهارمین شرکت بزرگ جهان از نظر حجم تولید خواهد بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان