شرایط فعلی جهان که پس از شیوع بیماری به وجود آمده، در سرتاسر دنیا تغییرات بزرگی را رقم زده است، از سبک جدید زندگی تا شیوههای تازه کار و سرگرمی همه و همه تحت تاثیر این شرایط قرار گرفتهاند. در دنیای تجارت هم خریداران، مصرفکنندگان و صاحبان کسبوکارها میبایست خود را با این شرایط جدید و تحولات مرتبط با آن وفق دهند.
یکی از نتایج این شرایط جدید اهمیت یافتن ارتباطات دیجیتال به خصوص تبلیغات محیطی یا خارج از خانه (Out-of-home) است که این روزها بیشتر از قبل مورد توجه صاحبان کسبوکارها قرار گرفته است، به گونهای که پیش بینی میشود بازار تبلیغات محیطی رشدی 8.72 میلیارد دلاری را بین سالهای 2020 تا 2023 تجربه کند.
بسیاری از مشاغل هستند که به کمک تبلیغات محیطی و استفاده از نمایشگرهای دیجیتال ساینیج میتوانند به شکلی ساده و مقرونبهصرفه کسبوکار خود را با شرایط جدید به وجود آمده تطبیق و بهروز کنند. در ادامه با برخی از این راهکارها آشنا میشویم.
مصرفکننده در حال حرکت
این روزها برای اغلب کسبوکارهای خدماتی امکان ارتباط چهره به چهره با مصرفکنندهها و مشتریان کاهش یافته و توصیه میشود تا کسبوکارها از طریق نمایشگرها با مشتریان خود تعامل کنند. این تغییر عادت و شیوه جدید ارتباط موجب شده تا بسیاری از خردهفروشیها مثل رستورانهای فستفودی یا quick-service restaurants (QSR) برای ارائه اطلاعات به مشتریان خود از راهکارهای بصری جذاب و چشمنوازی بهره ببرند تا ضمن افزایش مشارکت مصرفکنندهها، سطح برند خود را ارتقا دهند.
برای مثال رستورانهای با قابلیت سفارش از داخل خودرو یا drive-through در آمریکا طی ماه مارس سال جاری بیش از 8.3 میلیارد دلار درآمد داشتهاند که نسبت به رقم سال 2019 که 8 میلیارد دلار بوده افزایش قابل توجهای را تجربه کردهاند. در واقع کسبوکارهایی که از امکان سفارش از داخل خودرو یا drive-through استفاده میکند در دوران کنونی از یک مزیت رقابتی قدرتمند بهرهمند شدهاند و همین موضوع باعث شده تا رستورانهای فستفودی QSR به سمت توسعه و گسترش هر چه بیشتر قابلیتهای دیجیتالی سوق داده شوند.
در کرهجنوبی شرکت سامسونگ به کمک نمایشگرهای سری outdoor اسمارت ساینیج خود، نیازهای کافیشاپهای زنجیرهای استارباکس را تامین کرده است. این کافی شاپها خدمات خود را به شکل drive-through و از طریق نمایشگرهای مخصوص اسمارت ساینیج سامسونگ ارائه میدهند که این موضوع شامل 40 درصد از 120 فروشگاه جدید استارباکس میشود.
سری outdoor یکی از اعضای خانواده نمایشگرهای اسمارت ساینیج سامسونگ به شمار میرود که به طور ویژه برای نمایش تبلیغات در فضاهای عمومی مانند میادین شهرها، خیابانها، بزرگراهها و… طراحی و عرضه شده است و تعامل برندها با مشتریان خود را در این فضاها ممکن کرده است. این نمایشگرها با قابلیتهایی همچون بدنه مقاوم با تاییدیه ضد آب و گرد و غبار IP56، روشنایی بالای صفحه نمایش و تجربه بصری عالی (حتی زیر نور مستقیم خورشید) به راهکاری هوشمند و مقرونبهصرفه برای ارتباط و تماس کسبوکارها با مشتریان تبدیل شدهاند.
افزایش همکاریها
شرایط جدید باعث شده تا ویدئو کنفرانس به بستری مهم و حیاتی برای ارتباط میان خانوادهها، دوستان، همکاران، مشتریان و کسبوکارها تبدیل شود. براساس آمارهای ارائه شده تنها در فاصله بین روزهای 14 تا 21 مارس سال جاری اپلیکیشنها و برنامههای مربوط به ویدئو کنفرانس بیش از 62 میلیون بار در اَپاستورهای اصلی دانلود شده است. فناوریهایی مثل ویدئو کنفرانسها که همکاری و تعامل میان افراد را آسان کردهاند و با توجه به شرایط کنونی در آینده هم بیش از پیش مورد توجه قرار میگیرند، در حال حاضر جدیترین و بزرگترین آزمایش خود را پشت سر میگذارند. این در حالی است که برخی از راهکارها و فناوریها با شرایط جدید سازگار نبودند و نتوانستند خود را با سبک جدید کار و زندگی وفق دهند. این موضوع نشان دهنده اهمیت ایجاد و خلق راهکارهای هوشمند، قابل اطمینان، منسجم و یکپارچه و راهحلهای بصری تاثیرگذار و جذاب است.
برای بسیاری «محل کار» از دفتر و اداره به خانه تغییر مکان داده است، این تغییر باعث شده تا موضوع امنیت و اعتماد به اشتراکگذاری اطلاعات الکترونیکی اهمیت دو چندان پیدا کند.
راهکار Webex که بر روی نمایشگر تعاملی فلیپ (Flip) سامسونگ ارائه میشود ترکیبی از ویدئو کنفرانس و فناوریهای نمایش تصویری است. نمایشگر فلیپ، نسل جدید نمایشگرهای تعاملی سامسونگ است. این نمایشگر از رزولوشن اولترا اچدی (UHD) بهره میبرد و با اتصال سریع و راحت به ابزارهای جانبی همچون موبایل و لپتاپ و پایهای منعطف و چرخان برای حمل و نقل آسان باعث شده تا جلسههای اداری بدون انبوهی از کاغذها و نوشتهها برپا شود. با استفاده از قلم نمایشگر فلیپ 4 نفر به طور همزمان میتوانند ایدههای خود را یادداشت و ثبت کنند.
بهرهمندی از راهکار Webex در نمایشگرهای فلیپ نتیجه همکاری شرکت سامسونگ به عنوان رهبر بازار نمایشگرهای جهان با شرکت سیسکو وبکس (Cisco Webex) است که یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه راهکارهای یکپارچه تجاری و اداری به شمار میرود.
همکاری دو شرکت سامسونگ و سیسکو که هر کدام در بازار خود پیشرو هستند کمک کرده تا با ترکیب فلیپ و Webex مجموعهای از قابلیتها و مزیتهای پیشرفته پا به دنیای ارتباطات سازمانی بگذارد. قابلیتهایی که باعث میشود فاصله مکانی در جلسات ویدئویی سازمانها و شرکتها اثرگذار نباشد و با همان کیفیت جلسات رو در رو کنفرانسهایی مملو از ایدههای خلاقانه و نوآور و با محافظتهای امنیتی خاص شکل بگیرد.
راهنمای پیشرفت
به همان میزانی که کارآیی و تاثیر دیجیتال ساینیج در زندگی ما بیشتر درک میشود، به همان اندازه ظرفیتهای بالقوه برای پیشرفت هر چه بیشتر فناوریهای ساینیج بیشتر پدیدار میشود. نمایشگرهای تصویری هر ساله در حال پیشرفت و تکامل هستند، این تکامل را میتوانید در ارائه صفحه نمایشهایی با میزان وضوح بالاتر یا سازگاری هر چه بیشتر نمایشگرها با نرمافزارهای مبتنی بر خدمات ابری و یا حضور نرم افزارهای مدیریت هوش مصنوعی مشاهده کنید. این نوآوریها و در کنار آن ارائه ابزارهای قدرتمند برای تسهیل ارتباطات و همینطور همکاریهای بیشتر میان فعالان این عرصه، برای تداوم و پیشرفت این صنعت ضروری و اساسی به نظر میرسد.
سامسونگ به عنوانی شرکتی که 11 سال پیاپی رهبر بازار نمایشگرهای دیجیتال ساینیج بوده، درک جامع و کاملی از خواستهها و نیازهای صاحبان کسبوکارها و مشتریان دارد و میتواند راهکارهای مناسب و کاربردی را برای رفع این نیازها ارائه دهد.
آنچه به عنوان نمایشگرهای محیطی (outdoor) جایگزین نمایشگرهای آنالوگ ساینیج شد، خیلی زود به یک پلتفرم قدرتمند بصری در قلب ارتباطات مراکزی مثل فرودگاهها، پاساژها، میادین شهرها، ورزشگاهها و… تبدیل شد. سامسونگ نسبت به آینده این صنعت بسیار خوشبین و هیجانزده است و همچنان نقش پیشرو و اثرگذار خود را در ارائه راهکارهای نوآورانه به منظور بهبود روشهای برقراری ارتباط ادامه میدهد.