سیاست‌های ویرانگر سلطانی‌فر و دوستان؛

نقش پررنگ وزارت ورزش در استعفای مجیدی/ چرا مذاکره با استراماچونی رسماً تکذیب نشد؟!

باز هم تفرقه و استعفا در فصل فوتبالی ۹۹-۹۸ در یکی از تیم های زیردست وزارت ورزش و جوانان که گویی این داستان به این زودی ها قصد رسیدن به پایان ندارد!

سرویس ورزش مشرق – یک روز پس از خوشحالی هواداران استقلال بار دیگر شیرینی پیروزی بر رقیب سنتی و همشهری شان با استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم به کام شان تلخ شد! گویی طرفداران استقلال و پرسپولیس نباید طعم خوشی را بیش از مدت زمانی معین بچشند! اتفاقی که مشابه اش در باشگاه دیگر وزارت ورزش یعنی پرسپولیس هم رخ داده و شایعه جدی جدایی یحیی گل محمدی از این تیم و پیوستنش به باشگاه سپاهان هر روز در رسانه های ورزشی به اشکال مختلف تأیید و تکذیب می شود تا ته دل طرفداران تیم سرخ پایتخت هم بلرزد!

اما در باشگاه استقلال که چهارشنبه شب برد مهمی در مرحله ای حساس از رقابتهای جام حذفی کسب کرد هم خبر کم نبود! مدیرعامل این تیم با سفری چند روزه به ایتالیا و بازگشت در روز دربی حسابی حاشیه ساز شد. سفری که به زعم بسیاری از کارشناسان و کادرفنی استقلال آن را در این برهه که استقلال با پرسپولیس دیدار داشت بی موقع و اشتباه تلقی کردند.

سعادتمند می گوید قصد داشته در خرداد ماه راهی ایتالیا شود ولی به دلیل بروز کرونا و ممنوعیت های پروازی ویزایش برای 5 روز بین دیدار شاهین بوشهر و دربی صادر شد و چاره ای جز این سفر نداشته و برای گرفتن تخفیف و مذاکره با استراماچونی و شفر باید به ایتالیا می رفته است.

احمد سعادتمند از طرفی باید به فکر تهیه 1.8 میلیون دلار برای پرداخت طلب و غرامت فسخ قرارداد آندره آ استراماچونی باشد و از طرفی به فکر حل پرداخت بدهی وینفرد شفری که حاضر به سفر به ایتالیا نشده و تا ریال آخر پولش را می خواهد! اما انتشار خبری از سوی رسانه های ایتالیایی در روزهای گذشته مبنی بر مذاکره سعادتمند با استراماچونی برای بازگشت به استقلال در ایران حسابی خبرساز شد. پس از این خبر این شایعه هم منتشر شد که به استراماچونی پیشنهاد شده در صورت گذشتن از شکایت خود، برای 2 فصل با قیمت 1.5 میلیون دلار هدایت استقلال را در دست بگیرد!

بیشتر بخوانید:
 

مجیدی: مذاکره در ایتالیا آقایان را رسوا کرد/ بعد از برد مقابل سپاهان ناراحت بودند
 

به مجیدی جفا کردند و به جای جبران به او کنایه می زنند/اگر سعادتمند انعطاف ندارد خداحافظی کند!

شاید عده ای بگویند باید به احمد سعادتمند حق داد که برای رتق و فتق باشگاه بزرگ و پردردسر استقلال باید به فکر باشد و عده ای هم معتقد باشند که باید به فرهاد مجیدی حق داد که در این باره با او مشورت نشد! این رسم معمول در همه باشگاه های حرفه ای است که وقتی باشگاه تصمیم می گیرد با مربی اش همکاری نکند وارد مذاکره با یک سرمربی دیگر شود ولی این در حالی است که این فرصت انتخاب را از سرمربی فعلی اش نگرفته و برای بررسی وضعیتش در آینده از قبل او را هم در جریان موضوع قرار می دهند!

با این وجود فرهاد مجیدی اگر هم دلخوری داشته باشد چندان ناحق نیست و او حق داشته برای خود و همکارانش در کادر فنی استقلال فکری برای فصل بعد داشته باشد! هر چند احمد مددی معاون ورزشی باشگاه می گوید مجیدی چند وقت است که درخواست باشگاه مبنی بر دادن لیست برای تقویت تیم و خرید بازیکن را بی جواب گذاشته است!

اما نقش وزارت ورزش در این بین چیست؟ وزارتخانه ای که هنوز تا گلو در باتلاق پرونده مارک ویلموتس فرو رفته حالا با حرکتی دیگر کم کم باقی اعضایش هم به زیر باتلاق فرو می رود! وزارتخانه ای که یک هفته پیش اطلاعیه صادر می کند هیچ باشگاه لیگ برتری حق مذاکره برای جذب بازیکن یا سرمربی خارجی ندارد چرا در این باره سکوت کرده و چرا اجازه داده که مدیر منصوبش در باشگاه استقلال با استراماچونی وعده همکاری مجدد بگذارد؟ سفری که علی نژاد گفت بدون هماهنگی با وزارتخانه انجام شده و سعادتمند تاکید کرد مجوز سفر را از وزارت ورزش گرفته است!

اگر چنین اتفاقی رخ نداده وزارت ورزش صراحتا درباره مذاکرات استرا با سعادتمند گزارش صریحی را به هواداران ارائه بدهد و اگر چنین نیست این سیاست یک بام و دو هوا را تمام کند. چرا باشگاه استقلالی خبری یا عکسی یا سندی مبنی بر مذاکره بر سر مطالبات استراماچونی منتشر نمی کند و صراحتا مذاکره برای بازگشت مربی ایتالیایی را تکذیب نمی کند؟

اگر فرهاد مجیدی حرفی زده و یا پستی مبنی بر استعفا در اینستاگرامش منتشر کرده قطعا چیزی می داند! قطعا او هم پس از 20 و اندی سال همکاری با باشگاه استقلال آدم های خودش را دارد که از ریز و درشت اتفاقات درون ساختمان خیابان علامه سعادت آباد مطلع شود! مجیدی را می شناسیم و با اخلاقش تقریبا آشنا هستیم. او زود رنج است و تصمیمات احساسی زیاد می گیرد اما زیاد حرف نمی زند تا اینکه یکمرتبه موضوعی را مطرح می کند که به احتمال بسیار زیاد به آن اطمینان خاطر دارد.

بنابراین کنار هم قرار دادن این پازل متلاشی شده مشخص می کند بی دلیل نیست که مدیرعامل باشگاه استقلال چرا سکوت اختیار کرده و در همه ماه هایی که از 10 فروردین به بعد برسرکار آمده هنوز یک نشست خبری با حضور اصحاب رسانه برگزار نکرده است. (غیر از روزی که تعداد اندکی از خبرنگاران مقابل درب باشگاه را بدون اطلاع قبلی به بالا دعوت کرد و برای 3، 4 نفر از خبرنگاران میدانی حرف زد!) شاید برنامه مذاکره با استرا پس از پایان فصل از ابتدا در دستور کار وزارت ورزش بوده است! پس از قطعیت یافتن قهرمانی پرسپولیس و تحقق پوکر! دلیل این حدسیات و شک و شبهات همین سکوت وزیر و منصوبانش است. وزیری که پس از تحولات زیاد در باشگاه استقلال هنوز هیئت مدیره پرسپولیس را تکمیل نکرده تا مدیرعامل برای این تیم انتخاب شود.

وزارت ورزش با این رویه ای که در دو باشگاه مهم و زیردستش در پیش گرفته قطعا به مشکلات عدیده ای برمی خورد. تیمی که در آستانه فتح یکی دیگر از جام های معتبر فصل 99-98 فوتبال است چرا باید در این برهه دچار تنش و تفرقه بین اعضای کادر فنی و مدیریتی اش شود؟ چرا یک نفر در وزارت ورزش نیست که با قاطعیت حرف بزند؟ یک روز علی نژاد می گوید فقط استقلال و پرسپولیس حق جذب خارجی ندارند و چند روز بعد حرفش نقض می شود و از سوی وزارت خانه اعلام می گردد هیچ تیمی چنین حقی ندارد و بعد دو روز بعد مدیرعامل یکی از دو تیم وزارتخانه برای مذاکراتی با استراماچونی راهی ایتالیا می شود و شائبه بازگرداندن وی منتشر می شود. چرا صراحتا از سوی روابط عمومی وزارت ورزش خط بطلانی بر این ادعا و شایعات کشیده نمی شود که هم کادرفنی استقلال و هم هواداران از این سردرگمی نجات پیدا کنند؟!

البته عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی وزارت ورزش روز گذشته در تلویزیون بر مخالفت وزارتخانه با جذب مربی خارجی تاکید کرد! اما تجربه نشان داده که هر آنچه از سوی مسئولان وزارتخانه تکذیب شده به سرعت تأییدیه اش را به چشم دیده و یا به گوش شنیده ایم!  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان