بهتاش فریبا در گفت و گو با مشرق:

پرسپولیس دربی را باخت چون انگیزه استقلال را نداشت/قایدی فوق العاده فوتبال بازی می کند/یک جام کمترین حق هوادار استقلال است

پیشکسوت استقلال گفت: دلیل اصلی برد استقلال روبروی پرسپولیس انگیزه بازیکنان این تیم بود که موجب شد پس از عقب افتادن به بازی برگردند.

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال با عبور از تیم های گل ریحان البرز، فجر شهید سپاسی شیراز و سپاهان به دیدار پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی رسید و در نهایت توانست پس از تساوی در وقتهای قانونی (2-2) در ضربات پنالتی با نتیجه 4-1 از سد این حریف همشهری اش عبور کرده و راهی فینال شود.

بهتاش فریبا در گفت و گو با مشرق، درباره دربی برگزار شده در مرحله نیمه نهایی جام حذفی و بازی پیش روی استقلال مقابل تراکتور در فینال حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* استقلال به فینال رسید. دربی را چطور دیدید؟

- به نظرم یکی از دربی های خوب طی همه این سالها بود و شاید دلیلش تمرکز بیشتر هر دو تیم روی بازی بود.

* به دلیل نبود تماشاگران؟

- قطعا حضور تماشاگر برای هر ورزش و هر رویدادی باعث پرشورتر شدن آن می شود ولی به هر حال فکر می کنم چون این بار بازیکنان تحت تأثیر اتفاقات روی سکوها نبودند راحت تر بازی کردند و دستورات تاکتیکی که داشتند را مو به مو در زمین به اجرا گذاشتند. البته در این بازی در نیمه اول ترکیب اولیه پرسپولیس باعث شد تا استقلال راحت تر میانه زمین را در اختیار بگیرد و یحیی هم خیلی سریع متوجه این موضوع شد و کمال را وارد زمین کرد ولی برای نیمه اول دیگر دیر شده بود. استقلال مالک و بازیگردان اصلی در نیمه اول بود. در نیمه دوم هم پرسپولیس طبیعتا برای جبران آمد و موفق هم شد و در ادامه روی یک ناهماهنگی بین مدافعان توانست به گل دوم هم برسد ولی کامبک استقلال فوق العاده بود و نشان از انگیزه بالای آنها داشت. این تیم با این انگیزه قهرمان می شود.

* دیاباته چرا در این بازی کمی با روزهای اوجش فاصله داشت؟

- من اینطور فکر نمی کنم. او در این بازی تحت فشار بود. پرسپولیس برای مهار دیاباته دفاع منطقه ای را در دستور قرارداده بود و در هر نقطه ای از زمین که دیاباته حضور داشت دو نفر روی پایش بودند و بارها هم برای رهایی از این معضل جابجا می شد ولی هافبک ها و مدافعان یحیی برنامه داشتند با دیدن دیاباته دو نفری و یا سه نفری روی پایش بروند. ولی دیدیم که در نیمه خودی او خیلی هم مؤثر بود و دو بار هم درون محوطه روی سر مهاجمان پرسپولیس توپ را زد و دروازه را نجات داد.

* مهدی قایدی هم که گل زیبایی زد؟

- این پسر فوق العاده است. من آن زمان که منصوریان او را به استقلال آورد به خودش هم گفتم که اگر قدر خودش را بداند خیلی زود پیشرفت می کند  این را هم دیدیم. مهمترین فاکتور مهدی خونسردی اوست که درون زمین از قد و هیکل یا اسم و رسم حریفش نمی ترسد و راحت کاری که می خواهد را انجام می دهد. او چرا به بشار رسن و نعمتی لایی زد؟ چون در آن لحظه که پا به توپ می شود به اسم بازیکن روبرویی فکر نمی کند. ذهنش با سرعت تجزیه و تحلیل می کند و از یک روزنه ضربه اش را می زند و این رمز موفقیت فوتبالیست هایی در سبک قایدی است که توان عبور از بازیکن روبرویی و یا بیش از یک نفر را دارند. شوت به دروازه اش هم که بی نقص بود.

* استعفا و برگشت فرهاد مجیدی را چطور ارزیابی می کنید؟

- هر چه بود یک ماجرای درون خانواده ای بود که البته نباید به بیرون درز پیدا می کرد. الان هم بهتر است ما درباره اش حرفی نزنیم. استقلال بازی مهمی با تراکتور در پیش دارد که بحث یک جام در آن مطرح است. باید به فرهاد و تیمش کمک کرد تا با جام از مشهد به تهران برگردند. این کمترین حق هواداران است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان