ماهان شبکه ایرانیان

ادعای سابقه در تأمین اجتماعی چگونه است؟

اگر کارفرما از بیمه کردن کارکنان خود اجتناب کند، شخص مدعی باید مدارک لازم را به شعبه بیمه‌ای که آخرین لیست واریزی حق بیمه او پرداخت شده، ارائه کند.

ادعای سابقه در تأمین اجتماعی چگونه است؟

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر کارفرما بدون توجه به ماده 39 قانون تأمین اجتماعی در زمان اشتغال کارکنان و پرسنل تحت شمول، از بیمه کردن کارکنان خود اجتناب کند، شخص مدعی باید با تکمیل فرم مخصوص و ضمیمه کردن مدارک و مستندات اشتغال به کار به شعبه بیمه‌ای که آخرین لیست واریزی حق بیمه او پرداخت شده مراجعه کند و مدارک خود را برای بررسی تحویل دهد. پس از آن موضوع در کمیته ادعای سابقه شعبه و استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به مستندات ارائه شده، اعلام نظر می‌شود.

مدارک مورد نیاز شامل حکم استخدامی، لیست حقوق کارگاه به همراه اظهارنامه مالیاتی، دفاتر قانونی کارگاه، فیش بانکی، کارت حضور و غیاب و یا دفتر حضور و غیاب، فرم انجام معاینات پیش از استخدام و … است.

نکته قابل توجه آن است که در صورتی که فرد هیچ گونه مدرک و مستندی ندارد، باید به اداره کل کار مراجعه و شکایتی تنظیم کند تا اداره کار موضوع را مورد بررسی قرار دهد و نظر خود را پس از بررسی‌های کارشناسی به فرد و بیمه تأمین اجتماعی اعلام کند و رأی اداره کار برای تأمین اجتماعی لازم الاجراست.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان