با نسخه وب و اپلیکیشن دانش آموزی شاد آشنا شویم

اپلیکیشن شاد فعلا نسخه اندروید دارد و نسخه ویندوز آن راه اندازی نشده است. در این گفتار به معرفی بخش هایی از محیط اپ شاد و نسخه تحت وب اپلیکیشن شاد اشاره کردیم

با نسخه وب و اپلیکیشن دانش آموزی شاد آشنا شویم

اپلیکیشن شاد فعلا نسخه اندروید دارد و نسخه ویندوز آن راه اندازی نشده است. در این گفتار به معرفی بخش هایی از محیط اپ شاد و نسخه تحت وب اپلیکیشن شاد اشاره کردیم. از 15 شهریور 99 که زمان بازگشایی مدارس مقطع ابتدایی و هنرستان و متوسطه در 31 استان کشور است و دانش آموزان بر اساس 3 منطقه زرد و قرمز و سفید اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش حضوری و مجازی میگیرند، لذا اپ شاد توسط 12 میلیون دانش آموز و معلم استفاده می شود.

نسخه جدید اپ شاد از 12 شهریور 99 رونمایی شد. ایرادات ویرایش قبلی تا حدی بر طرف شده است. احراز هویت همه کاربران شاد باید انجام شود. نسخه جدید اپ شاد، امنیت بالا دارد. همه دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس در شبکه شاد، نظم مدرسه ای پیدا کرده و امیدواریم با سیم کارت های دانش آموزی و رایگان شدن ترافیک شاد برای مدارس دولتی، مشکلی در سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان ایجاد نشود.

محیط اپلیکیشن شاد از قسمت های مختلف تشکیل شده است. حریم خصوصی و امنیت را جدی بگیرید. اگر قصد دارید تا شماره موبایل شما فقط برای مخاطبان شما به نمایش در آید، به قسمت مربوطه بروید. نمایش عکس پروفایل و پیام های ارسالی و پیوستن به گروه هاو کانال ها نیز توسط بخش حریم خصوصی اپلیکیشن شاد قابل تنظیم است.

برای ورود به اپ شاد پس از احراز هویت دانش آموزان متولد بعد از سال 1370،کد و رمز عبور دریافت می کنید که مثل تلگرام،می توانید تایید دو مرحله ای داشته باشید. اپلیکیشن شاد با پیام رسان سروش در ارتباط است.

اپلیکیشن شاد

تصویر محیط اپلیکیشن شاد

دانش اموزان پس از احراز هویت و دریافت کد و رمز عبور و وارد کردن اطلاعات خود، از طریق معلم خود در بخش «افزودن اعضا»، به گروه های کلاسی اضافه می شوند که خدمتی است در بخش «مدیریت گروه» نرم افزار شاد.

برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن شاد به نشانی اینترنتی به آدرس: https://shadweb.iranlms.ir مراجعه کنید. همان طور که در عکس پایین مشاهده میکنید، باید شماره تلفن خود را وارد کنید و به مرحله بعدی بروید.

اپلیکیشن شاد

بخش اول برای ورود به نسخه وب اپلیکیشن شاد

سپس از سرشماره 984075 یک کد 5 رقمی به موبایلی که وارد کردید، پیامک می شود. الزامی ندارد این شماره موبایل به نام شما باشد. باید کد 5 رقمی را ظرف 60 ثانیه در کادر مربوط که در عکس پایین مشاهده می کنید وارد نمایید.

اپلیکیشن شاد

بخش ورود کد 5 رقمی در نسخه تحت وب اپلیکیشن شاد

پس از ورود کد 5 رقمی، وارد صفحه اول یا داشبورد نسخه وب اپلیکیشن شاد خواهید شد که در عکس زیر مشاهده می کنید.

اپلیکیشن شاد

داشبوردنسخه وب اپلیکیشن شاد

اگر روی 4 خط که در سمت راست بالا داشبورد نسخه وب اپلیکیشن شاد است کلیک کنید، منویی که تصویر آن را در عکس زیر مشاهده می کنید به نمایش در خواهد آمد. شامل بخش هایی چون: گروه جدید، کانال جدید، پیام های ذخیره شده، مخاطبان، تنظیمات، دستگاه های متصل و خروج از نسخه وب اپلیکیشن شاد است.

اپلیکیشن شاد

بخش های مختلف نسخه وب اپلیکیشن شاد

برای احراز هویت دانش آموزان در اپلیکیشن شاد باید به این لینک مراجعه کنید.

اپلیکیشن شاد

بخش احراز هویت اپلیکیشن شاد

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، دانش آموزان برای استفاده از نسخه وب اپلیکیشن شاد بایستی احراز هویت شده و کد ملی و سال تولد و ماه و روز را وارد و روی گزینه ثبت کلیک کنید. فقط متولدین سال 1370 به بعد می توانند اطلاعات خود را در این قسمت وارد کنند.

اپلیکیشن شاد

کانال پشتیبان اپلیکیشن شاد

بیش از 8 میلیون و 500 هزار دانش آموز عضو نسخه وب اپلیکیشن شاد هستند. برای عضویت در کانال پشتیبانی شاد به این لینک بروید. جمله رئیس جمهور که گفته بود که دستور دادم تا شاد برای مدارس دولتی و دانش آموزان بدون پرداخت هزینه اینترنت باشد، در صفحه به نمایش درآمده است.

برنامه شاد در سال تحصیلی 1398-1399، به 11 میلیون دانش آموز خدمات ارائه کرد. 90 درصد کاربران اپ شاد طبق نظرسنجی اعلامی، خواستار ارائه خدمات رایگان ترافیک مصرفی شاد هستند که امیدوارم این امر در نیمه دوم سال 99 محقق شود.

اپلیکیشن شاد

بخش تنظیمات و مخاطبان در نسخه وب اپلیکیشن شاد برای حریم خصوصی شما مناسب است

 همه معلمان به دانش‌آموزان خود از طریق نرم افزار شاد iOS یا اندروید دسترسی دارند و می‌توانند درس‌ها و تکالیف را در گروه‌های ایجاد شده برای شاگردانشان قرار دهند.

نرم افزار شاد برای کامپیوتر یا ویندوز هنوز عرضه نشده است و همان‌طور که در این گفتار روزیاتو اشاره شد کاربران از نسخه وب آن می‌توانند استفاده کنند. اگر در هنگام استفاده از اپلیکیشن شاد با مشکلی مواجه شدید یا سوالی در حین اجرا برایتان ایجاد شد، می‌توانید آن را با سایت وزارت آموزش و پرورش در نشانی medu.ir در میان بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان