حمید درخشان در گفت و گو با مشرق:

در دنیای حرفه‌ای نمی‌توان امثال ترابی را زندانی کرد/کاش یحیی از دلایل فنی باخت تیمش حرف می زد

پیشکسوت پرسپولیس گفت: اینکه ترابی از پرسپولیس رفت در دنیای حرفه ای یک اتفاق بدیهی است و حالا باشگاه باید بلافاصله یک مهاجم را جایگزینش کند.

سرویس ورزش مشرق – پس از دربی 93 هر دو سرمربی تیم های استقلال و پرسپولیس با رفتارهایی که از خود نشان دادند کام طرفداران خود را به نوعی تلخ کردند. پرسپولیسی ها که در ضربات پنالتی باخته بودند انداختن دلیل باخت گردن وزارت ورزش و داور را نمی پذیرفتند و استقلالی ها با استعفای مجیدی خنده بر لبان شان خشکید.

حمید درخشان در گفت و گو با مشرق، درباره اتفاقات دربی و پس از آن حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* آقای درخشان! دربی را چطور ارزیابی کردید؟

- دربی دو شکل متفاوت داشت. پرسپولیس نیمه اول را بد شروع کرد و تاوانش را هم داد و حرفی برای گفتن نداشت ولی در نیمه دوم با ترکیب و ذهنیتی به زمین برگشت که اگر کمی تمرکز داشتند می توانستند برنده زمین را ترک کنند. ولی در کل بازی به تساوی رسید و در وقتهای اضافه هر دو تیم شرایط همسانی داشتند و در نهایت در ضربات پنالتی استقلال برنده شد. اتفاقی که برای خیلی از تیم های بزرگ دنیا هم رخ می دهد و در ضربات پنالتی بازنده می شوند.

* در انتخاب نفرات و ترکیب ایرادی دیدید؟

- بله! اگر پرسپولیس با ترکیب نیمه دومش بازی را شروع می کرد قطعا برنده بازی بود. حتی می شد پس از گلزنی به استقلال سید جلال را در یک سوم پایانی بازی به زمین برد و از گلهای زده دفاع منطقی کرد و البته در انتخاب زنندگان پنالتی هم اشکالاتی بود و افرادی انتخاب شدند که آمادگی زدن ضربه را نداشتند. به هر حال هر بازیکن یا مربی ممکن است در دوران فوتبالش یک روزهایی اشتباه کند.

* توجیه های یحیی گل محمدی در نشست خبری بعد از باخت دربی را پسندیدید؟

- خیر! امروزه فوتبال در دنیا به شکل حرفه ای قابل بررسی است و نمی توان تقصیرها را با حرف گردن این و آن انداخت. به محض اینکه بازی تمام می شود انواع و اقسام تحلیل های فنی ارائه می شود و بعد مربیان می فهمند که کجای کار ایراد داشتند که تیم شان شکست خورده پس نباید سراغ مسایل دیگر رفت. باید بعد از هر شکست برویم و اشکالات خودمان را پیدا کنیم تا دیگر آنها را تکرار نکنیم. باید بپذیریم که اشتباه داشته ایم.

* از دو هفته پیش بحث جدایی یحیی گل محمدی هم مطرح می شود! این موضوع در این برهه درست است؟

- به نظرم از اینجا به بعد کار مدیریت است که اوضاع باشگاه را مدیریت کند. به اعتقاد من همین کادر که با تیم هفته ها برنده می شدند باید بمانند و اکیپ خوبشان حفظ شود. توانایی مدیریت از حالا به چشم می آید تا تیمی قوی تر از قبل را راهی مسابقات فصل بعد کند.

* نوعی سیر شدن از قهرمانی پس از پوکر پرسپولیس را در تیم احساس نمی کنید؟

- اصلا نباید اینگونه باشد. اتفاقا برعکس مسئولیت تیم از حالا به بعد بیشتر می شود. نباید از قهرمانی اشباع شد بلکه باید به آن تداوم داد. طرف 6 بار توپ طلا گرفته باز هم دنبال هفتمی اش می رود.

* ترابی درخواست فسخ قرارداد با پرسپولیس را داده است. این به تیم لطمه نمی زند؟

- لابد بندی داشته که می توانسته جدا شود. در دنیای حرفه ای نمی توان بازیکن را زندانی یا حبس کرد. البته یک عده هستند به خاطر پرسپولیس چشم به پیشنهاداتشان می بندند ولی برخی هم می روند. این مهم است که سریع بتوانیم جایگزینی برای ترابی پیدا کنیم تا پرسپولیس صلابتش در خط حمله را از دست ندهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان