نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی:

تعاونی‌ها بازوی توسعه کشور هستند

محبی نجم آبادی با بیان اینکه در بخش‌هایی که تعاونی‌ها را حمایت کرده‌ایم، توانستیم نتایج مثبتی به دست بیاوریم، گفت: تعاونی‌ها بازویی برای توسعه کشور هستند.

تعاونی‌ها بازوی توسعه کشور هستند

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بحث تعاونی که برگرفته از آموزه‌های دینی است، توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی که تعاونی‌ها را حمایت کرده‌ایم، توانستیم نتایج مثبتی به دست بیاوریم، ادامه داد: تعاونی‌ها بازویی برای توسعه کشور هستند که در همین زمینه لازم است وزارت تعاون نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تعاونی‌ها نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارند، عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که در چند سال اخیر در روند خصوصی سازی‌ها داشته‌ایم، لازم است نقش تعاونی‌ها را پررنگ‌تر کنیم تا از این طریق بتوانیم اقتصاد کشور را مردمی کنیم و در واگذاری بنگاه‌های دولتی نیز تحولی ایجاد کنیم.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات فراگیر و ایجاد تعاونی‌های خاص به مانند جوانان و یا زنان می‌تواند نقش مهمی در توسعه کشور و پویایی اقتصاد کشورمان داشته باشد، گفت: قطعاً با تشکیل تعاونی‌ها می‌توان فضای منسجمی را ایجاد کرد که از آن طریق بتوان اشتغال پایدار را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر عملکرد معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ساماندهی تعاونی‌ها تا حدودی مناسب بوده است، تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی انجام شود تا از ظرفیت تعاونی‌ها به خوبی استفاده شود، به ویژه در زمان و شرایط خاص تعاونی‌ها می‌توانند به کمک اقتصاد کشور بیایند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث تعاونی‌ها وجود دارد، ادغام چند حوزه به مانند تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک وزارتخانه است که کار را قدری مشکل و وسیع کرده است که باید در این وزارتخانه به بخش تعاون نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

محبی نجم آبادی گفت: وزارت تعاون باید جوانان تحصیلکرده را به سمتی هدایت کند که بتوانند تعاونی‌هایی را تشکیل دهند و در حوزه‌هایی که تحصیل کرده‌اند اشتغالزایی داشته باشند.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر