مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خبر داد؛

افزایش سقف صدور ضمانت نامه برای تعاونی‌ها به ۲۱ میلیارد تومان

حسین نژاد گفت: سقف ضمانت‌نامه‌ تعاونی‌ها از یک‌و نیم میلیارد به ۲۱ میلیارد تومان افزایش یافته که بر مبنای سیستم اعتبارسنجی به تعاونگران واگذار می‌شوند.

افزایش سقف صدور ضمانت نامه برای تعاونی‌ها به 21 میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی حسین‌نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در نشست خبری که مناسبت هفته تعاون امروز (شنبه پانزدهم شهریور ماه) برگزار شد، اظهار کرد: این صندوق تاکنون 3 هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای تعاونگران صادر کرده که کارمزد این ضمانت‌نامه‌ها نسبت به شبکه بانکی یک‌دوم است.

حسین‌نژاد گفت: سقف ضمانت‌نامه‌های تعاونی‌ها از یک‌و نیم میلیارد به 21 میلیارد تومان افزایش یافته است که بر مبنای سیستم اعتبارسنجی به تعاونگران واگذار می‌شوند، به گونه‌ای که برای تعاونی‌های با درجه A با سفته و امضای مدیران تعاونی، ضمانت‌نامه صادر می‌شود و برای بدترین درجه‌بندی با رتبه D حداکثر 30 درصد نسبت به صدور ضمانت‌نامه وثیقه می‌گیریم.

وی افزود: از میزان 3 هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر شده حتی یک ریال هم سوخت نشده است، البته درصدی از این رقم به عنوان خسارت پرداخت شده، چون اعتبارسنجی تعاونی‌ها با دقت انجام شده است.

حسین نژاد با بیان اینکه برای شرکت‌های تعاونی زنان تا سقف 500 میلیون تومان با سفته ضمانت می‌دهیم، گفت: برای جوانان، شرکت‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های برتر تا سقف یک و نیم میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر می‌شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تصریح کرد: سرمایه صندوق ضمانت صادرات امسال از محل سود انباشته 45 میلیارد تومان اضافه می‌شود که این رقم 30 درصد سرمایه قبلی است که اضافه شده و در حال ثبت است. همچنین قرار است، یک رقم دیگری در دولت تصویب و به سرمایه این صندوق اضافه شود.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر