اولتیماتوم عریقات به هر کشوری که سفارتش را به قدس منتقل کند

ایسنا: به نقل از سایت النشره، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین خاطرنشان کرد: ما از هیچ تلاشی برای ممانعت از نقض قوانین بین‌المللی و انتقال سفارت هر کشوری به شهر قدس فروگذار نخواهیم کرد، اما هر کشوری که اصرار ورزد و سفارتش را انتقال دهد، دولت فلسطین روابطش را با آن قطع خواهد کرد و سفیران آن اخراج می‌شوند.

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که صربستان و کوزوو قصد دارند سفارت کشورشان را به شهر قدس منتقل کنند.

از سوی دیگر، مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی مخالفت خود را با تصمیم صربستان و کوزوو مبنی بر انتقال سفارتخانه‌های خود از تل‌آویو به شهر قدس اشغالی اعلام کرد.

السلمی تصریح کرد، این امر وضعیت تاریخی و حقوقی شهر قدس اشغالی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

رئیس پارلمان عربی تأکید کرد، اینگونه تصمیمات یک‌جانبه به مثابه نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی در خصوص وضعیت حقوقی شهر قدس اشغالی از جمله قطعنامه 478 شورای امنیت در سال 1980 و قطعنامه 2334 شورای امنیت در سال 2016 و قطعنامه‌های مربوطه مجمع عمومی سازمان ملل است.

وی در ادامه افزود، هر تصمیم یا اقدامی با هدف تغییر ویژگی و خصوصیات شهر قدس اشغالی یا ساختار جمعیتی آن، هیچگونه تأثیر حقوقی ندارد و طبق قوانین بین‌المللی باطل و فاقد اعتبار است.

السلمی در ادامه افزود، این تصمیمی که صربستان و کوزوو از آن خبر داده‌اند، هیچ تغییری در وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس ایجاد نخواهد کرد و انجام هر عملی که باعث تغییر وضعیت کنونی این شهر شود، مجاز نیست.

وی از دولت و پارلمان صربستان و کوزوو خواست از این تصمیم خود صرف‌نظر کنند، زیرا این تصمیم مخالفت آشکار با اجماع بین‌المللی در خصوص شهر قدس اشغالی است و به روابط آنها با کشورهای عربی و اسلامی ضرر خواهد رساند.

السلمی از کشورهای جهان خواست از اتخاذ اینگونه اقدامات که تاثیر منفی بر آینده روند صلح خواهد گذاشت و به درگیری‌ها در منطقه دامن می‌زند، دوری گزینند.

رئیس پارلمان عربی همچنین بر پایبندی به قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی سال 2002 در خصوص حل مسأله فلسطین تأکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر