صد روزگی مجلس؛ فرصتی دیگر برای تخریب! / کاش نظرات کاربران درباره عملکرد دولت را هم منتشر می‌کردید

گروه سیاست سایت فردا: صف مخالفان و تخریب‌گران مجلس هر روز طویل‌تر می‌شود. نه فقط رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب اصلاح طلب که دیگران هم وکلای ملت را به هر بهانه‌ای می‌نوازند. مثلا سایت «خبرآنلاین» طوری از بی‌عملی مجلس در پایان 100 روزگی نوشته که انگار جناب دولت در آن 100 روز که هزارتا هم وعده برایش داده بود، چه کرد؟!
جالب آنکه این حرف‌ها را از به نقل از خود و به قلم خبرنگاران شناسنامه‌دار نمی‌زند. شاید برای اینکه زبان کاربران و مخاطب بی‌نام و نشان برا‌تر است.
خبرآنلاین در گزارشی که به وضوح تخریب مجلس نوپای یازدهم را پیشه کرده، می‌نویسد: «مجلس یازدهم نزدیک به صد روز از عمر خود را سپری می‌کند، مجلسی یکدست اصولگرا که از اولین روز تشکیل خود حاشیه‌های بسیاری را کلید زد. از طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده تا تغییر نام فرودگاه مهرآباد، از فریاد و هجمه علیه وزیر امورخارجه تا عدم رای اعتماد به یک وزیر پیشنهادی. پارلمانی که شعارش را حل مشکلات معیشتی مردم قرار داده است در طی 3 ماه اخیر دو مصوبه اقتصادی آن توسط شورای نگهبان رد شد».
در ادامه این گزارش نیز تمام توضیحات ارائه شده درباره طرح ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و این حقیقت که کسی به دنبال افزایش محدودیت و فیلترینگ نیست را نادیده گرفته و می‌نویسد «در این روز‌ها که برخی نمایندگان به دنبال محدودسازی شبکه‌های اجتماعی هستند؛ دیگر پارلمانیست‌ها در فضای مجازی جنجال زیادی به پا کردند.»!
منظور از غوغا نیز همان ادعای سیدمصطفی میرسلیم علیه قالیباف و درباره رشوه 65 میلیاردی است که همه در انتظار اسناد و مدارکی برای اثبات آن هستند.
خبرآنلاین، اما به همین هم اکتفا نکرده و در ادمه گزارش نظرات کاربران خود را منتشر می‌کند. کاربرانی که ما اطلاعی از واقعی بودن آن‌ها نداریم. به عنوان مثال کاربر نشناسی برای خبرآنلاین نوشته است: «قرار بود که به دنبال حل مشکلات اقتصادی باشند، ولی عملا هم قیمت کالا‌های اساسی درصد زیادی افزایش یافته و هم مسکن و خودرو و طلا و هم بورس در حال سقوط است. افرادی که قبلا نماینده نبودند و فقط حرف می‌زدند اکنون در میدان عمل حتی قیمت مرغ هم نمی‌توانند ثابت نگه دارند چه برسد به حل مشکلات بزرگ مانند تقویت ارزش ریال.»
فرد دیگری هم نوشت: «مگه عملکرد هم داشته اند؟» برخی دیگر از کاربران خبرآنلاین هم با انتقاد از مجلس یازدهم آن را در شعار و حرف قوی دانستند. مثلا مومیایی نوشت: «همانطور که انتظار می‌رفت قوی در حرف و شعار و قوی در حرف و شعار و قوی در حرف و شعار و..» دیگری هم در پاسخ به او نوشت: «برید از همون 10 درصدی بپرسید که بهشون رای دادند. چندان شبیه مجلس نیست. از راس تا پایین هیچکدامشون قانون گذار نیستند و بعیده حتی یکبار قانون اساسی رو خونده باشند. یه سری آدم‌های خاص رو به زور انتخاب کردند که تخصصشون داد و فریاد و حاشیه سازی است.»
به گزارش خبرآنلاین، شهروند ایران مردم نوشت: «آقای قالیباف خدا رو شکر که همه چیز هم در باره تو برای ما روشن شد. اون همه داد و بیداد می‌کردی که معیشت مردم اولویت اول ما در مجلس خواهد بود پس چی شد؟؟ فقط حرف و شعار؟ هفته قبل هم زدی زیر همه چیز و گفتی مردم توقع نداشته باشند که مشکلات حل بشه و از قولت عقب کشیدی ... نمره مجلس و رییس مجلس صفر بلکه زیر صفر فقط میدانیم به فکر خودتون هستید نه مردم ضعیف که زیر دست و پای شما دارن له میشن ... انشالله وعده ما و شما قیامت.»
جالب آنکه جمله‌ای برای تعدیل این حجم از تخریب به پایان گزارش اضافه شده و آن این است که «در این میان البته برخی نیز عملکرد مجلس را مثبت و جهادی توصیف کرده اند.»
بعید از نمایندگان مجلس یازده مدعی بهترین عملکرد ممکن در صد روز ابتدایی کار خود باشند، اما حتما اقدامات قابل توجهی هم داشته‌اند که رسانه‌های منتقد ترجیح می‌دهند نبینند. مثلا گزارش‌گیری از وزرا، تاکید بر تعیین تکلیف وزارت خانه بلاتکلیف صمت، کوتاه نیامدن در رسیدگی به اعتبارنامه‌ها و ....
نکته آخر نیز اینکه کاش خبرآنلاین و دیگر رسانه‌های منتقد مجلس بعد از فروکردن این جوالدوز، سوزنی هم به دولت مورد حمایت زده و مثلا یک نظرسنجی درباه اقدامات آن طی هفت سال گذشته برگزار و نظرات کاربران خود را منتشر کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان