ترکمانه خبر داد؛

استعدادیابی‌ از دانش آموزان مناطق محروم کشور

مدیرعامل بنیاد احسان گفت: استعدادیابی از دانش آموزان مناطق محروم کشور یکی از اهداف پویش مشق احسان است.

استعدادیابی‌ از دانش آموزان مناطق محروم کشور

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نشست خبری سومین دوره پویش مشق احسان اظهار کرد: قبل از انقلاب با توجه به عقب ماندگی آموزشی 27 میلیون فرد بالای 6 سال بی سواد بودند که 52 درصد جامعه را تشکیل می‌دادند.

او با بیان اینکه در حال حاضر بعد از انقلاب 90 درصد مردم باسواد هستند و این اتفاق به برکت انقلاب و دستگاه‌هایی مثل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است که مأموریت پیشرفت و محرومیت زدایی را بر عهده دارند، گفت: تاکنون 1500 مدرسه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مناطق محروم احداث شده است.

ترکمانه گفت: پویش مشق احسان بعد از دو سال راه‌اندازی در حوزه‌های سخت‌افزاری و نوشت‌افزار، امسال با توجه به وجود بیماری کرونا در کشور مشکلات آموزشی را به صورت هوشمند برطرف خواهد کرد.

او ادامه داد: پویش مشق احسان بزرگترین و موثرترین پویش در راستای عدالت آموزشی است که امسال با مشارکت مردم یک میلیون نوشت افزار را توزیع خواهد کرد.

مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه طی دو سال گذشته 400 هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان مناطق محروم توزیع شده است، افزود: محتوا و کیفیت‌‌های در نظر گرفته شده در پویش مشق احسان بومی و ایرانی هستند و تمام آن‌ها تولید داخلی محسوب می‌شوند.

ترکمانه بیان کرد: سومین پویش مشق احسان موجب راه اندازی تولیدی‌های جدید نوشت افزار شد و از بیکاری هزار و 100 نفر جلوگیری شد، همچنین این پویش تاکنون از تعطیلی 100 کارگاه جلوگیری کرده است.

او با بیان اینکه 30 کارگاه جدید در این راستا فعال شده و 300 نفر نیز به صورت مستقیم دارای شغل شدند، افزود: کشور ما دارای بزرگترین و بهترین اسطوره‌های ملی و ایرانی است که ما امسال در پویش مشق احسان به آن‌ها توجه ویژه کردیم و همچنین از حروف لاتین و غیر فارسی در هیچ یک از بسته‌های نوشت افزار استفاده نشد.

مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه استعدادیابی از دانش آموزان مناطق محروم بخش دیگری از اهداف پویش مشق احسان است که با استفاده از گروه‌های مردمی این اقدام انجام می‌شود، افزود: بسیاری از دانش‌آموزان با توجه به اینکه امسال نمی‌توانند مدرسه بروند به پشتیبانی‌های آموزشی احتیاج دارند که پویش مشق احسان برای این بخش نیز برنامه ریزی‌هایی انجام داده است.

ترکمانه گفت: در کنار لوازم تحریر، بسته‌های بهداشتی دانش آموزی نیز برای دانش‌آموزان مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه هر بسته نوشت‌افزار 150 هزار تومان ارزش دارد، گفت: حتی در تولید کیف‌های دانش آموزی، تولیدکنندگان مناطق سیل زده که با کمک ستاد اجرایی توانستند به کار خود بازگردند، کیف‌های صنایع دستی تولید کردند.

مدیرعامل بنیاد احسان ادامه داد: به منظور عدم موازی کاری در توزیع نوشت افزار‌ها ما تمام نیاز‌های وزارت آموزش و پرورش را برطرف خواهیم کرد و حتی علاوه بر توزیع نوشت افزار راه اندازی کلاس‌های آموزشی، تهیه مینی بوس و اتوبوس دانش آموزان نیز در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه بار‌ها اعلام شده است که هر میزان که مردم در این گویش مشارکت کنند، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز دو برابر آن کمک خواهد کرد، افزود: پویش مشق احسان برای کودکان کار و کودکان حاشیه شهر‌های بزرگ نیز برنامه‌هایی دارد که در راستای رزمایش همدلی و احسان افراد شناسایی شدند و توسط گروه‌های مردمی و جهادی حمایت‌های ویژه‌ای از آن‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد احسان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اقدامات پویش مشق احسان برای کودکان کار گفت: در همه استان‌ها شورای مشق احسان تشکیل شده و مسئولان استانی اقدامات لازم را با کمک مردم جهت شناسایی دانش‌آموزان نیازمند انجام می‌دهند.

ترکمانه با بیان اینکه در تهران نیز با مسئولان مربوطه مذاکراتی شده که برای کودکان کار بسته‌هایی در نظر بگیریم، تصریح کرد: اقدامات در این راستا آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان