وزیر ارتباطات: برنامه شاد برای تمام مدارس و اپراتور‌ها رایگان شد

خبرگزاری تسنیم: محمد‌جواد آذری، جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: در سطح کشور 86 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند، با این‌که آموزش‌ها به طور کامل در فضای مجازی آغاز نشده است، اما روز گذشته برای دانش‌آموزان و این مدارس پنج گیگ ترافیک تولید شد. با این حال در حدود 500 گیگ ظرفیت برای اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات ایجاد کرده‌ایم و فعلا پنج گیگ مشغول شده است.

وی افزود: به دستور رئیس جمهور و ابلاغ انجام گرفته، شاد برای تمام مدارس و اپراتور‌ها رایگان شده است و روز گذشته مصرف در حدود 27 گیگا بیت در ثانیه در پیک بود با این وجود برای حدود 700 گیگ برنامه‌ریزی انجام گرفته است، اما هنوز آموزش در مدارس به شکل جدی آغاز نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه پایش بر روی کیفیت شبکه وجود دارد و به لحاظ مشکل شبکه‌ای مسئله‌ای وجود ندارد و شبکه در حال خدمت‌رسانی در بحث آموزش است گفت: مسئله‌ای که به صورت جدی وجود دارد این است که در برخی مناطقی که پنج درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و مناطق روستایی‌اند امکان دسترسی به شبکه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات فراهم نیست، اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال آن‌ها را به شبکه متصل کنیم.

وی با اشاره به این‌که بخشی از پنج درصد مذکور که محروم از اینترنت و شبکه ملی اطلاعات‌اند در استان زنجان قرار دارند بیان کرد: یکی از دلایل سفرم به این استان نیز نظارت بر این است تا روستا‌ها به شبکه ملی اتصال متصل شوند و محوریت ما نیز بحث آموزش است. با این حال یک هزار و 500 مدرسه موجود در این استان وجود دارند که هنوز 350 مدرسه به دلیل کوهستانی بودن برخی از مناطق به شبکه متصل نیستند، و آمار بالاتری نسبت به سایر استان‌ها دارد.

آذری جهرمی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در سه گام تمام این مدارس تا اسفند ماه به شبکه متصل شوند. گام نخست آبان ماه، گام دوم بهمن و گام سوم در اسفند ماه اجرایی خواهد شد. با این حال با تمهیدات اندیشیده شده و ابزار‌های موجود به لحاظ رایگان سازی زیر ساخت‌ها و به لحاظ اتصال مدارس آمادگی بالاتری نسبت به آن‌چیزی که در پیک اول کرونا داشتیم، شرایط مناسب فراهم کرده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش از لحاظ شبکه شاد نیز توسعه مناسبی داده هر چند که ممکن است نارسایی‌هایی در این ارتباط وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: طبیعتاً این مشکلات قابل حل بوده ما نیز کمک کننده به موضوع هستیم و همه باید شرایطی فراهم کنیم که دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید از بستر فضای مجازی به عنوان یک فرصت برای تداوم آموزش و تداوم سلامت استفاده نمایند.

وی با تأکید بر این‌که مسئله زنجان از لحاظ عدم دسترسی به شبکه اطلاعات جدی بود به همین دلیل شخصاً در این استان حضور یافتم، گفت: معاونان به تمام استان‌ها از هفته جاری سفر خواهند کرد تا اتصالات در موعد مقرر به سرانجام برسد و شرایط لازم فراهم گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان