ماهان شبکه ایرانیان

هشدار تهران به کانادا

خبرگزاری مهر: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی گزارش‌های منتشره مبنی بر تسلیم شکایتی از کانادا به وزارت خارجه ایران در خصوص هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: در اخبار رسانه‌ای از موضوع اطلاع پیدا کردیم. بدیهی است وزارت امور خارجه نه چنین چیزی دریافت کرده و نه دریافت خواهد کرد. فارغ از اینکه آیا این گزارش منتشره درست است و یا خیر، هر فرد آگاهی به مقدمات حقوق بین‌الملل می‌داند که دادگاه کانادایی هیچ صلاحیتی در مورد اتفاقی که خارج از حوزه قضائی آن رخ داده ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این پرونده در دو مسیر مذاکرات با دولت اوکراین و رسیدگی قضائی در داخل ایران به صورت همزمان با دقت و جدیت در حال پیگیری است.

خطیب زاده افزود: در ارتباط با دولت اوکراین، این موضوع در چارچوب معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی پذیرفته‌شده از سوی ایران، مذاکره شده و به زودی هیأتی از اوکراین برای ادامه این مذاکرات به ایران خواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: در داخل ایران نیز این پرونده توسط محکمه ذی صلاحیت در حال رسیدگی است و بدیهی است هر شخصی، اعم از حقیقی و حقوقی، شکایتی دارد می‌تواند به آن مراجعه کند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: دولت کانادا اگر واقعاً قصد دارد به خانواده‌های داغدار این حادثه کمک کند باید از این نمایش‌ها با اغراض خاص سیاسی دست بردارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان