در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد؛

ناصر ایمانی: کارگزاران می‌خواهد از جبهه اصلاحات خارج شود/ امکان ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان وجود ندارد

گروه سیاسی فردا: اخیراً سیدحسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی از ضرورت تشکیل تشکیل دولتی مشتکل از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان سخن گفته است؛ موضوعی که در عالم سیاست امروز قدری سخت به‌نظر می‌رسد زیرا تجربه ائتلاف اصلاح‌طلبان با حسن روحانی نشان داد که دولت برآمده از حمایت تمام‌قد اصلاح‌طلبان آن‌طور که وعده داده می‌شد و مردم انتظار داشتند، نتوانست عمل کند. با این وصف معلوم نیست که ایده حزب کارگزاران سازندگی که همواره در مقاطع مختلف از ائتلاف اصلاح‌طلبان با بخشی از اصولگرایان دفاع می‌کرده است، چه‌قدر امکان عملیاتی‌شدن دارد؟

ناصر ایمانی درباره سخنان اخیر سیدحسین مرعشی به «فردا» گفت: «منظور آقای مرعشی این است که بخشی از اصولگرایان با کارگزاران ائتلاف کنند زیرا در جریان اصلاحات راست میانه وجود ندارد و تنها طیفی که به عنوان راست در جبهه اصلاحات شناخته می‌شود، کارگزاران است. آقای مرعشی اول باید مشخص کند که دقیقا منظور از راست در جهبه اصلاحات کدام طیف است و نیز بگوید که منظورش از راست در جبهه اصولگرایی کدام طیف است؟ تردیدی نیست که نمی‌توان به حزب اتحاد ملت یا مشارکتی‌های سابق گفت که راست هستند. آقای مرعشی بی‌پرده بگوید که می‌خواهد کارگزاران با اصولگرایان ائتلاف کند و از این کلی‌گویی‌ها بپرهیزد».

او ادامه داد: «در عین حال من باور دارم که در حال حاضر آمادگی ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در فضای سیاسی کشور وجود ندارد».

این تحلیلگر سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا مردم پذیرای چنین ائتلافی خواهند بود، تصریح کرد: «مردم هم نخواهند پذیرفت زیرا مردم دلخوری زیادی از اصلاح‌طلبان دارند و معلوم نیست که نگاه اکثریت مردم نسبت به اصولگرایان چگونه است و طبیعی است در چنین شرایطی ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان مورد اقبال مردم قرار نگیرد».

ایمانی در پایان درباره اینکه آیا سخنان اخیر مرعشی حکایت از حمایت کارگزاران از علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده دارد، گفت: «نه لزوما حمایت از آقای لاریجانی بلکه آقای مرعشی با چنین سخنانی می‌خواهد این نکته را بگوید که کارگزاران تمایل به خروج از جبهه اصلاحات دارد و این حزب می‌خواهد در آینده با پیوستن به بخشی از اصولگرایان به فعالیت بپردازد».

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان