اتاق خواب کوچک و دنج که حسادت شما را بر می انگیزد!

اتاق خواب: اتاق‌های بزرگ و لوکسی در سایت‌های طراحی داخلی به نمایش درمی‌آیند

اتاق خواباتاق‌های بزرگ و لوکسی در سایت‌های طراحی داخلی به نمایش درمی‌آیند. این اتاق‌ها دارای شومینه هستند، آن‌ها تلویزیون‌هایی دارند که در فضای پیش‌ساخته پنهان می‌شوند، آن‌ها حمام‌هایی دارند که از کل خانه ما بزرگ‌تر هستند. اما نکته این‌جاست: ما به فضاهای بزرگ حسادت نمی‌کنیم؛ ممکن است ما به یک تلویزیون یا یک شومینه در اتاق خوابمان نیازی نداشته باشیم. بسیاری از ما فقط شب‌ها پا به خانه‌مان می‌گذاریم، اما همه ما نیاز داریم که یک خانه کوچک و دنج داشته باشیم. چیزی که به آن ممکن است حسادت کنیم آرامش، سکوت، سطوح زیبا، و نظم موجود در اتاق خواب‌های بزرگی است که در سایت‌های طراحی داخلی وجود دارند. رسیدن به چنین آرامشی نیاز به کارهای مضاعفی دارد، اما خیلی به پول نیازی نیست. وقتی نوبت به اتاق‌خواب اصلی خانه می‌رسد، سایت چیدانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بیایید شروع کنیم.

برای دیدن عکس های بیشتر اتاق خواب می توانید به گالری عکس چیدانه مراجعه کنید.

 

با اتاق خواب خود مانند یک پناهگاه و فضای مقدس رفتار کنید.

اتاق خواب جایی است که شما در آن به آرامش می‌رسید و باتری‌های خود را شارژ می‌کنید. پس به نکات اساسی فکر کنید که به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند. این اهداف عبارتند از: داخل و خارج شدن از تخت خواب بدون دردسر و مشکل و راحت عوض کردن روتختی و پتو، داشتن نوری زیادی برای مطالعه، مسیری مشخص و در دسترس به سمت حمام و سرویس بهداشتی، چیزی نرم در زیر پا، پرده‌هایی که مانع از ورود نور مزاحم می‌شوند، و در نهایت آرامش و فضایی منظم و تمیز.

برای دیدن عکس های دکوراسیون اتاق خواب می توانید به گالری عکس چیدانه مراجعه کنید.

 

وسیله‌ای نرم را زیر پای خود قرار دهید تا هنگامی که از تخت خواب پایین می‌آیید احساس راحتی کنید.

یک زیرپایی پوستی ارزان قیمت در ابعاد 60 سانتی‌متر در 90 سانتی‌متر که در اکثر فروشگاه‌های لوازم خانگی وجود دارد مشکل شما را به سادگی حل می‌کند. قدم گذاشتن روی چیزی لوکس و نرم بسیار آرامش‌بخش و خوشایند است.

 

دیوار پشت تخته پشتی تخت‌خواب خود را کاغذدیواری کنید.

این کار کمی هزینه‌بردار است اما تغییر بسیار خوب و مثبتی در فضای اتاق خواب شما به وجود می‌آورد.

 

میز خود را دامن بپوشانید.

عدم وجود بی‌نظمی در اتاق خواب باعث ایجاد آرامش در اتاق خواب می‌شود. اگر وسایلی زیادی در اتاق خواب خود دارید که باید آن‌ها را پنهان کنید، میز خود را دامن بپوشانید و این وسایل را در زیر آن‌ها مخفی کنید.

 

نور کافی و مناسب در اتاق خواب خود ایجاد کنید.

از خود بپرسید که هنگام مطالعه به چه میزان و چه نوع نوری نیاز دارید و همان را در اتاق خواب خود پیاده کنید. اگر منبع نوری شما در ارتفاع است، اگر در ارتفاع پایینی است، اگر تغییرات زیادی دارد، و یا اگر زیادی پرنور است، آن را تنظیم کنید. منبع نوری خود را با دیگر چراغ‌های خانه تعویض کنید و اگر فضای کافی در اختیار ندارید، از چراغ دیواری استفاده کرده و آن‌ها را به دیوار اتاق خواب خود وصل کنید.

 

پالت رنگی را پیدا کنید که به شما آرامش می‌دهد.

من به رنگ‌های خنثی و رنگ های ملایم برای اتاق خواب علاقه دارم، با این حال ...

 

... اگر رنگ‌های روشن‌تر و برجسته تر را ترجیح می‌دهید، از رنگ مورد نظر خود استفاده کنید.

 

حس کلی تخت خواب خود را با اضافه کردن یک یا دو کوسن یا بالش تغییر دهید.

حتی فقط یک بالش طرح‌دار می‌تواند ظاهر کلی تخت خواب شما را عوض کند. از دیگر اتاق‌های خانه خود بالش قرض بگیرید. شما حتی می‌توانید به جای عوض کردن بالش‌ها، روکش بالش‌های راحت خود را عوض کنید. البته در انتخاب روکش‌ها باید دقت کنید و سعی کنید طرح‌های آن‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که با فضای کلی اتاق خواب شما در هماهنگی باشد.

 

فقط با چند بالش اندک فضای تخت خواب خود را منظم کنید.

در عکس بالا دو بالش طرح‌دار و یک بالش ساده وجود دارد، اگرچه در نگاه اول ترکیب آن‌ها کمی نامنظم به نظر می‌رسد اما با کمی دقت متوجه سادگی و نظم آن‌ها می‌شویم. 

 

به وسایلی که در فضای زیرین تخت خواب شما قرار دارند نظم دهید.

این وسایل باعث ایجاد گرد و غبار شده و حتی ممکن است بر روی خواب شما تاثیر منفی بگذارند. در تعالیم فنگ‌شویی وجود وسایلی در زیر تخت‌خواب که خاطرات شما در آن‌ها نهفته است اصلا خوب نیست.

 

یک تخته پشتی جدید خلق کنید.

برای این کار از کاغذدیواری، پارچه‌های ظریف و زیبا، گلیم، و غیره استفاده کنید. ایده‌های زیادی برای طراحی تخته پشتی تخت‌خواب، بدون هزینه زیاد، در سایت‌ چیدانه وجود دارد.

 

چند اثر هنری ارزان قیمت را بر روی دیوارهای خالی نصب کنید.

یک روسری قاب‌شده یا یک نمونه کوچک از پارچه‌ای زیبا که بر روی یک بوم کشیده شده است می‌توانند ایده‌های بسیار خوبی برای انجام این کار باشند.

 

احساس بدی نسبت به پنکه سقفی موجود در اتاق خواب خود نداشته باشید.

برخی از طراحان داخلی نظر مثبتی به پنکه‌های سقفی ندارند. اما کسانی که در مناطق گرم‌سیر زندگی می‌کنند اصلا چنین چیزی را قبول ندارند. پنکه‌های سقفی کمک زیادی به خنک شدن هوای اتاق می‌کنند و همیشه هوا را در گردش نگه می‌دارند. تنها چیزی که باید در مورد پنکه‌های سقفی دقت کنید ایجاد گرد و غبار در فضا است.

 

یک صندلی راحت را در اتاق خواب خود قرار دهید.

این صندلی‌ها بسیار مناسب مطالعه کردن، درآوردن کفش، و قرار دادن لباس‌های مورد نظر در شب قبل از انجام یک کار مهم هستند. هم‌چنین با استفاده از این صندلی‌ها می‌توان رنگ و طرح به فضای اتاق خواب اضافه کرد.

 

مطمئن شوید میزهای اتاق خواب شما تمیز و منظم هستند.

قطعا شما علاقه‌ای به قرار گرفتن خروارها کاغذ، کتاب، سیم، و یا دیگر وسایل بر روی میز خود که اضطراب شما را افرایش می‌دهند و ظاهر اتاق شما را خراب می‌کنند ندارید. اگر چنین مشکلی در اتاق خواب خود دارید از کمدهای دردار و یا قفسه‌های مناسب استفاده کنید و یا میز خود را با یک رومیزی بلند بپوشانید و وسایل خود را در زیر آن پنهان کنید.

 

با وسایل جلوی تخت خواب خود بازی کنید.

 فضای جلوی تخت‌خواب می تواند میزبان ، دو صندلی عثمانی چرمی براق، و یک نیمکت آنتیک باشد. بسیار خوب است که برخی از وسایل اتاق خواب را به طور منظم تغییر دهیم. بهترین فضا برای انجام چنین کاری فضای جلوی تخت خواب است.

 

از دراورها به عنوان میز آباژور استفاده کنید.

اگر فضای شما کوچک است و فضاهای نگهدارنده کمی در اتاق خواب خود دارید، استفاده از این ایده یک تیر با دو نشان است.

 

سطوح هندسی را همیشه در ذهن داشته باشید.

طرح‌های هشت‌ضلعی موجود در کفپوش‌ها به این اتاق خواب نظم داده است؛ تابلوهای روی دیوار مجموعه‌ای از گیاهان مختلف را به شیوه‌ای زیبا به نمایش گذاشته‌اند.

اگر می خواهید دکوراسیون اتاق خواب خود را تغییر دهید می توانید برای خرید کالای خواب به فروشگاه چیدانه مراجعه کنید.

به ما بگویید: برای ایجاد آرامش و سکوت، چه تغییراتی را در اتاق خواب خود داده‌اید؟ لطفا ایده‌های خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

منبع: houzz ؛ ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان