رازینی:

قتل میترا استاد عمدی نبوده است

رئیس شعبه رسیدگی کننده دیوان عالی کشور گفت: ما معتقدیم که گلوله اسلحه نجفی کمانه کرده و مستقیم به سینه میترا استاد اصابت نکرده است.

قتل میترا استاد عمدی نبوده است

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رازینی رئیس شعبه رسیدگی کننده دیوان عالی کشور با اشاره به پرونده محمدعلی نجفی اظهار کرد: هرچند در این پرونده شاکی خصوصی مصالحه کرده، اما آنچه برعهده دیوان عالی کشور است بررسی عمدی یا غیرعمدی بودن این پرونده و پرونده‌های دیگر است.

وی ادامه داد: پرونده نجفی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شده است و حکم بر عمدی بودن قتل داده شده و حکم قصاص نیز صادر شده است.

قاضی شعبه دیوان عالی کشور افزود: آن زمان به شعبه ایرادی گرفته شد مبنی بر اینکه گلوله‌ای از دست خارج و به سینه خورده است که خیلی دقیق نبود و به همین دلیل ما ایراد شکلی و ماهوی به آن گرفتیم.

وى گفت: ما معتقدیم که گلوله کمانه کرده و مستقیم به سینه مقتول (میترا استاد) اصابت نکرده است و موضوع مورد بحث شعبه دیوان با دادگاه این است که گلوله به بدن مستقیما نخورده است.

رازینی گفت: احکام را قضات تعیین می‌کنند، قبلا گفته‌ایم که گلوله به دیوار خورده و کمانه کرده است. مسیر گلوله مهم است و به دست خورده و گلوله در مسیر عمودی بوده و کمانه کرده است.

وی ادامه داد: گلوله‌ وقتی به دست خورده که مقتول در وسط حمام بوده است و از دست به سینه مقتول وارد شده و مسیر آن عوض شده و در ابتدا افقی بوده و سپس عمودی شده و من گلوله را دیده‌ام که کاملا دفرمه شده است.

قاضی شعبه 41 دیوان عالی کشور گفت: چیزی که موجب قتل عمد است تیراندازی و عمل کشنده است و توجه داشته باشید که عمل او کشنده است و کمانه کردن تیر از اراده مقتول خارج بوده است.

وی تصریح کرد: قصد مشاجره بوده و از نظر شعبه قتل غیر عمدی است.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان