زیباکلام: کارگزاران می‌خواهد با علی لاریجانی به رویاهایش برسد

نامه نیوز: کارگزاران اصرار زیادی دارد که به هر قیمتی بلیط حضور در صحنه انتخابات 1400 را بگیرد. این حزب معتقدند «هیچ یک از چهره‌های اصلاح طلب نمی‌توانند تأیید شورای نگهبان را اخذ کنند بنابراین باید سراغ گزینه‌هایی همچون علی لاریجانی یا محمدجواد ظریف رفت». این نگاه کارگزاران هر بار در رسانه‌ها یا محافل سیاسی طرح می‌شود اصلاح طلبان به شدت با آن مخالفت می‌کنند.

صادق زیباکلام در گفتگو با نامه نیوز درباره چرایی اصرار کارگزاران به بازی با برگ علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: حزب کارگزاران نمی‌خواهد حقایق و واقعیت‌های سیاسی امروز کشور را بپذیرد و قبول کند.

وی با اشاره به عملکرد ناامیدکننده دولت حسن روحانی افزود: نه کارگزاران و نه سایر مجموعه‌های اصلاح طلب ظرف سه سال گذشته هیچ تلاشی نکردند بدنه اجتماعی را درباره دلایل این اتفاق مجاب کنند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: علی لاریجانی، محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی و محمدرضا عارف که جای خود دارند، حتی اگر شخص آقای خاتمی هم تأیید صلاحیت شود دیگر آن 24 میلیونی که در اردیبهشت ماه سال 96 پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و به حسن روحانی رأی دادند، انگیزه‌ای برای شور و نشاط سیاسی ندارند.

وی افزود: حزب کارگزاران این واقعیت تلخ، اما ساده را نمی‌خواهد قبول کند، چون امیدوار است در ماه آخر منتهی به انتخابات ریاست جمهوری تغییر و تحولاتی به وجود آید، قبض و بسط‌هایی رخ دهد و یک دفعه ستاره بخت و اقبال علی لاریجانی بشکفد. آن‌ها نمی‌خواهند قبول کنند که ما مشکل داریم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: کارگزاران در اسفندماه سال 98 نیز حقیقت را نپذیرفت و اصرار داشت که باید اصلاح طلبان پای صندوق رأی بیایند، اما در تهرانی که 4 سال قبل یک و نیم میلیون نفر در انتخابات مجلس دهم به آقای محمدرضا عارف رأی داده بودند، در انتخابات مجلس یازدهم 5 درصدشان هم پای صندوق رأی نیامدند، چون سرلیست کارگزاران کمتر از 80 هزار رأی آورد.

زیباکلام افزود: کارگزاران فقط امیدوار است که اگر علی لاریجانی به صحنه بیاید و روحانیت مبارز و دانشگاهیان از او حمایت کنند شاید معادلات انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 تغییر کند. در واقع کارگزاران دنبال رویا‌ها و فکر و خیال‌هایی هستند که نتیجه اش را در انتخابات مجلس یازدهم دیدیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان