ماهان شبکه ایرانیان

واعظی: هیچ بحثی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم

خبرگزاری ایسنا: محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این وزارتخانه در گذشته شامل 4 وزارتخانه می‌شد که البته نظر ما این است که جنس وزارت بازرگانی با صنعتی متفاوت است. ما در دولت وزیری می‌خواهیم که ارزاق، کالا‌های مورد نیاز مردم و بازار را نمایندگی کند. وزیر صنعت گرفتار مسائل صنعت و معدن است و کمتر وقت می‌کند که به بازرگانی بپردازد. مخصوصا امسال که سال جهش تولید است و باید برای تحقق شعار سال تلاش بیشتری کند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه وزیر پیشنهادی دولت در مجلس رای نیاورد و این گونه هم نیست که ما ده وزیر ردیف کرده باشیم که پشت سر هم آن‌ها را معرفی کنیم. پس از رد شدن وزیر پیشنهادی دولت ما بلافاصله مطالعات خود را شروع کردیم و 15-16 گزینه را بررسی کرده ایم که الان به سه گزینه رسیده ایم و امیدوارم یک نفر را هفته آینده به مجلس معرفی کنیم.

واعظی در پاسخ به سوالی در مورد حذف ارز 4200 تومانی اظهار کرد: هیچ بحثی برای نرخ ارز 4200 تومانی نداریم ما ارز را با قیمت 4200 تومان تعیین کردیم تا کالا‌ها ارزان به دست مردم برسد، اما در شبکه توزیع اتفاقاتی می‌افتد یا واسطه گری‌هایی در ارز انجام می‌شود. رئیس جمهور هم دستور دادند که معاون اول پیگیر موضوع شود و وی اکنون بعد از جلسه دولت با وزیر کشاورزی و سرپرست وزارت صمت و معاونان آن‌ها جلسه دارد تا مسلله گرانی بعضی کالا‌ها و توزیع آن را ساماندهی کند.

وی در مورد حذف ارز 4200 تومانی برای برخی کالا‌ها گفت: حذف این ارز خاص تولید کنندگان داخل است. مثلا ما ارز 4200 تومانی را برای چای در نظر گرفته بودیم در حالیکه بخش قابل توجهی از چای در داخل کشور تولید می‌شود و خواست تولید کنندگان از روز اول این بود که این ارز حذف شود. در مورد کره و برنج هم همینطور است. از سویی در تامین ارز هم به خاطر تحریم‌ها و کاهش فروش نفت محدودیت داریم؛ بنابراین باید اولویت بندی کنیم که ارز برای دارو و کالا‌های اساسی روزمره مردم در نظر گرفته شود.

واعظی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ارز برای کود کشاورزی حذف شده است، تصریح کرد: سال گذشته دولت 1700 تومان را برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفت. امسال این مبلغ 2000 تومان بود، اما وزیر کشاورزی پیشنهاد داد که این قیمت به 2500 تومان افزایش یابد و به کشاورز بگوییم با 500 تومان اضافه برای خرید کود اقدام کند. در واقع قیمت خرید تضمینی را افزایش داده تا خود کشاورز برای خرید کود اقدام کند.

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان