ابرخودرو برقی اسپارک اُل با قدرت دو هزار اسب بخار

ابرخودرو برقی اسپارک اُل مدتی پیش آزمایش‌های جاده‌ای خود را با رکورد صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت ۱/۷۲ ثانیه پشت‌سر گذاشت. این خودرو در حال حاضر وارد خط‌تولید شده است و به‌زودی به‌دست اولین مشتریان می‌رسد.

ابرخودرو برقی اسپارک اُل با قدرت دو هزار اسب بخار
 
ابرخودرو برقی اسپارک اُل (Aspark Owl) ژاپن سال گذشته اولین‌بار با مشخصات تولیدی به‌نمایش عمومی درآمد.

این خودرو اکنون سرانجام به‌صورت سری محدود 50 دستگاه در سراسر جهان آماده ورود به بازار‌ها است.

خودروی اسپارک اُل با کمک استودیو طراحی ایتالیایی Manifattura Automobili Torino طراحی شده است.

این ابرخودرو تابستان امسال در پیست جهانی میسانو مجموعه‌ای از آزمایش‌های اولیه را انجام داد.

اسپارک ال درحالی‌که در این تست از لاستیک‌های جاده‌ای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 استفاده می‌کرد، توانست فقط در 1/72 ثانیه به سرعت 96 کیلومتربرساعت برسد.
 

سریع‌ترین خودرو جهان ازنظر شتاب‌گیری

ابرخودرو برقی اسپارک اُل با قدرت دو هزار اسب بخار
 
ابرخودرو برقی اسپارک اُل 2 میلیون و 900 هزار یورو (3/43 میلیون دلار) قیمت دارد.

بر طبق گفته استارتاپ ژاپنی، نه‌تن‌ها سریع‌ترین خودرو جهان ازنظر شتاب‌گیری، بلکه احتمالاً کمترین ارتفاع در میان ابرخودرو‌های برقی جاده‌ای جهان را دارد و ارتفاعش فقط 99 سانتی‌متر است.

یوشیدا، مدیرعامل اسپارک، در این زمینه گفت: «افتخار بزرگی برای اسپارک است که برای اولین‌بار این موفقیت را اعلام می‌کند و موفق می‌شود چنین رکورد زمانی را ثبت کند. هنگامی‌که اولین‌بار این پروژه را معرفی کردیم، هیچ‌کس اعتقاد نداشت که می‌توان آن را انجام داد. درست است که سابقه‌ی طولانی نداریم. اما اکنون اولین ابرخودرو الکتریکی ژاپن را تکمیل می‌کنیم. ابرخودرو اُل بینش و مهارت و توانایی‌های مهندسی ما را اثبات می‌کند. تفکر خارج از چهارچوب و کشف حوزه‌های جدید و بدون مشکل و بدون توجه به شرایط، این دقیقا همان کاری است که در اسپارک انجام می‌دهیم.»

یوشیدا درباره‌ی تحویل ابرخودرو به مشتریان نیز افزود: «واقعا منتظر تحویل اُل به اولین مشتریان خود هستیم. آن‌ها رانندگی و شتاب کاملا متفاوتی را تجربه خواهند کرد. حتی منابع و مهندسان بیشتری نیز در این پروژه متعهد کرده‌ایم و از‌این‌پس، اسپارک برای ادامه رشد و تحویل خودرو‌ها و محصولات باورنکردنی به مشتریان در سراسر جهان، مسافت بیشتری طی خواهد کرد.»
 
ابرخودرو برقی اسپارک اُل با قدرت دو هزار اسب بخار
 
باتوجه‌به اینکه اولین خودرو‌های تحویلی به مشتریان هم‌اکنون آماده خروج از خط مونتاژ هستند، تنها کار ممکن این است منتظر باشیم.

به‌زودی، این خودرو 1984 اسب‌بخاری راهی بازار می‌شود و درمقابل سایر ابرخودرو‌های جهان مانند بوگاتی و کونیگزگ و به‌طور مشخص ریمک قرار می‌گیرد.
 
منبع: بیت ران
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان