چگونه به موها ژل بزنیم

ژل مو یکی از قدیمی ترین محصولات مو می باشد که می توان از آن برای درست کردن مدل های مختلف از ساده به عقب تا مدل های فشن و به هم ریخته استفاده کرد. بنابراین چه بخواهید به موهای فر و مجعد خود شکل بدهید و چه یک مدل رسمی درست کنید ژل مو می تواند دوست خوبی برای تان باشد.

چگونه به موها ژل بزنیم

ژل مو یکی از قدیمی ترین محصولات مو می باشد که می توان از آن برای درست کردن مدل های مختلف از ساده به عقب تا مدل های فشن و به هم ریخته استفاده کرد. بنابراین چه بخواهید به موهای فر و مجعد خود شکل بدهید و چه یک مدل رسمی درست کنید ژل مو می تواند دوست خوبی برای تان باشد.

چگونه به موها ژل بزنیم

در انتخاب ژل مناسب دقت کنید: ژل موها معمولا بر اساس غلظت مواد و قدرت خوب نگه داشتن موها سنجیده می شوند. رنگ و بوی ژل معمولا اهمیت زیادی در کیفیت آن ندارد. بیشتر ژل موها با دست استفاده می شوند اما بعضی مدل ژل ها هم به صورت اسپری هستند. باید تصمیم بگیرید که کدام یک بیشتر برای مدل موی شما مناسب است و به کارتان می آید.

ژل های رقیق معمولا برای مدل موهای شلخته مناسب هستند.

ژل هایی که غلظت متوسط دارند برای براق کردن موها مورد استفاده قرار می گیرند.

ژل های غلیظ برای عقب دادن و ثابت نگه داشتن موها به کار برده می شوند به طوری که حتی نمی توانید انگشتان تان را بین موها ببرید.

ابتدا موها را مثل روال همیشه بشوئید و نرم کننده بزنید. سپس با حوله خشک کنید. کمی باید موها مرطوب بماند. مرطوب بودن موها هنگام استفاده از ژل بسیار مهم است. اگر زیاد وقت ندارید نیاز نیست حتما با شامپو موها را بشوئید فقط کمی موها را با آب مرطوب کنید. اگر موها چرب و کثیف باشد تاثیر ژل کمتر می شود و به علاوه موها موخوره می گیرد و از سلامت موها کاسته می شود. پس بهتر است قبل از استفاده از ژل حتما موها را تمیز بشوئید.

مقداری ژل با انگشت بردارید و به کف دست ها بمالید. سپس مانند شامپو به موها بزنید. مقدار ژلی که برمی دارید بستگی به ضخامت و بلندی موها دارد. اگر کم بود باز هم مقداری به آن اضافه کنید.

موها را به همان شکلی که در نظر دارید حالت بدهید. ابتدا باید ژل زدن را از بالای موها شروع کنید و تا پشت سر ادامه دهید. برای زدن ژل به موها از انگشت های خود استفاده کنید. اگر لازم بود می توانید دوباره از شانه هم استفاده کنید.

برای موهای صاف و ساده از شانه استفاده کنید.

برای این که حالت موها بیشتر شود موها را به صورت دسته ای بین انگشت ها در هم بپیچید.

برای این که به موها حالت فر و مجعد بدهید سرتان را پایین نگه دارید و سپس ژل را به موها بزنید.

بیشتر ژل ها حاوی الکل هستند و به همین دلیل زود خشک می شوند. اگر محصولی که شما استفاده می کنید الکل ندارد باید کمی صبر کنید تا خشک شود. در حین خشک شدن موها می توانید با انگشتان تان به موها کمی حالت بدهید.

مدل شلخته: ژل مو برای درست کردن مدل های شلخته بسیار مناسب و کارآمد است. به خصوص برای روزهایی که می خواهید غیر رسمی باشید و وقت زیادی هم برای آماده شدن ندارید.

برای درست کردن این مدل با سر انگشت به موها ژل بزنید و موها را به جهت های مختلفی حالت بدهید.

برای این مدل ژل های رقیق بسیار مناسب هستند.

چگونه به موها ژل بزنیم

مدل ساده: اگر نمی خواهید زمان زیادی را صرف درست کردن موها کنید و فقط می خواهید موها ثابت بمانند استفاده از ژل انتخاب درستی است. با این کار موها طبیعی جلوه می کنند.

ابتدا مقداری ژل کف دست ها قرار دهید و سپس با انگشت موها را به پایین یا به دو طرف بکشید.

یک عدد شانه را برداشته و کمی آن را مرطوب کنید و به سمتی که می خواهید شانه بزنید.

این مدل به همه نوع موها ضخیم یا نازک می آید.

 

مدل کلاسیک: این مدل موی ساده برای مناسبت های خاص و رسمی مناسب می باشد و برای آن باید از ژل های غلیظ و یک عدد شانه استفاده کنید. سپس موها را از جلو به عقب شانه بزنید. بهتر است شانه کمی مرطوب باشد.

برای این مدل باید قد موها متوسط باشد. اگر پیشانی بلندی دارید نباید از این مدل استفاده کنید.

چگونه به موها ژل بزنیم

مدل فشن: اگر مدل موی فشن دوست دارید می توانید به راحتی با استفاده از میتوانید آن را انجام دهید.

مقداری ژل بردارید و به سمت بالا به موها بزنید. انگشت ها را لا به لای موها برده و به سمت بالا حالت بدهید. اگر می خواهید مدل زیاد فشن نباشد فقط به جلوی موها ژل بزنید.

چند دقیقه صبر کنید و بگذارید موها خشک شود. اگر می خواهید موها بیشتر حالت فشن و ایستاده داشته باشد دوباره بعد از این که خشک شد کمی ژل به آن ها بزنید.

برای این مدل قد موها نباید بلند باشد. اگر موها بلند باشد باید از اسپری هم همراه با ژل استفاده کنید.

مدل پفی: ابتدا کمی ژل به کف دست بزنید و به موها به شکل درهم و برهم بزنید. سپس یک عدد شانه را کمی مرطوب کرده  و ابتدا کنار موها را به عقب شانه بزنید سپس جلوی موها را به عقب شانه بزنید و با استفاده از دست ها همراه با شانه زدن به آن کمی پف بدهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر