هشدار درباره افزایش مرگ و میر کرونایی در اروپا

 

خبرگزاری تسنیم: کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا همچنان ادامه دارد و اخیرا هم آمار مبتلایان به این بیماری در بسیاری کشورهای اروپایی با صعود چشمگیری مواجه شده است.

2194 آمار ابتلای روزانه در آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح روز پنج شنبه از ابتلای 2194 مبتلا به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور خبر داده است.

ویروس شناس آلمانی: پیش بینی تولید واکسن موثر کرونا ممکن نیست

"هندریک اشتریک"، از ویروس شناسان برجسته بن آلمان هم امیدها برای دستیابی به واکسن موثری برای کرونا را پایین آورده و اعلام کرده ک اینکه چه موقع واکسن موثری برای این بیماری تولید می شود را نمی توان پیش بینی کرد. وی بحث ها در این باره را کاملا مشکوک ارزیابی کرد.

بسیاری از کشورهای اروپایی در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار می‌گیرد

آلمان هم برخی مناطق در اروپا را به عنوان منطقه خطر کرونایی اعلام می کند. به دلیل شمار روزافزون موارد جدید ابتلا به کرونا دولت آلمان پایتخت اتریش و برخی مناطق دیگر در اروپا را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار داده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان روز چهارشنبه علاوه بر اتریش برخی مناطق فرانسه و برخی مناطق در شمال و جنوب هلند، برخی مناطق در سوئیس، کرواسی و جمهوری چک ، مجارستان و رومانی را هم به عنوان مناطق قرمز کرونایی اعلام کرده و درباره سفر به این مناطق به شهروندان هشدار داد.

اعتصاب کارکنان مراکز تست گیری فرانسه

در فرانسه هم روز پنج شنبه بخشی از کارمندان آزمایشگاه های خصوصی دست به اعتصاب می زنند. این خبر را یکی از بزرگترین اتحادیه های فرانسه اعلام کرده است. کارکنان این مراکز از کار زیاد، بیماران پرخاشگر و پول کم شکایت دارند.

ابتلای یک نماینده پارلمان آلمان به کووید 19

تست کرونای یکی از نمایندگان حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم مثبت اعلام شده است. یک سخنگوی فراکسیون این حزب روز چهارشنبه اعلام کرد که "نوربرت کلاینواختر" از نمایندگان پارلمان این حزب به این بیماری مبتلا شده است.

کشور مجارستان هم به دلیل افزایش آمار مبتلایان جدید محدودیت ها برای مهار کرونا در این کشور را تشدید می کند. این خبر را نخست وزیر مجارستان در پیامی ویدئویی اعلام کرد.

حدود 4 هزار ابتلای روزانه در انگلیس

نهادهای بهداشتی در انگلیس هم از 3991 مورد ابتلا به کرونا در عرض یک روز خبر داده اند که از اوایل ماه می بی سابقه بوده است. با این همه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که خواهان اعمال محدودیت و شرایط قرنطینه ای دیگری در کشورش نیست. وی این را راهکار غلطی دانسته است. وی عواقب اقتصادی چنین اقدامی را فاجعه بار ارزیابی کرده است.

بروکسل هم کمک میلیاردی برای شرکت های ایتالیایی تصویب می کند.

تشدید محدودیت‌ها در مادرید اسپانیا

مقامات مادرید اسپانیا هم به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در این شهر از روز جمعه محدودیت های بیشتری را برای مهار این بیماری در دستور کار قرار می دهند.

هشدار سیاستمدار آلمانی درباره افزایش مرگ و میر کرونایی در اروپا

"کارل لایترباخ"، از کارشناسان بهداشتی در آلمان و سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات هم اعتقاد ندارد که دولت آلمان در صورت افزایش چشمگیر آمار مبتلایان بتواند شهروندان را به نظم بیشتر وا دارد.

وی درباره عواقب وقوع موج دوم کرونا در چنین شرایطی هشدار داده و اعلام کرد: در فرانسه، اسپانیا و انگلیس در هفته های آینده دوباره موارد زیادی از مرگ کرونایی و بستری در بخش مراقبت های ویژه رخ خواهد داد. این آمارها می تواند در اروپا از آمریکا هم بیشتر شود.

وی همچنین از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان و مرگ های کرونایی در آلمان خبر داده و با توجه به شیوع مجدد این بیماری در بین سالمندان پیش بینی کرد که موارد مرگ کرونایی در اروپا در عرض 6 تا 8 هفته افزایش چشمگیری یابد.

عبور آمار مبتلایان روزانه در جمهوری چک از مرز 2 هزار نفر

در جمهوری چک هم آمار مبتلایان به کرونا برای اولین بار از مرز 2 هزار نفر عبور کرد و وزارت بهداشت این کشور روز پنج شنبه از ابتلای حدود 2139 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد. آمار مبتلایا به کرونا در این کشور به حدود 41 هزار نفر رسیده که بیش از 480 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. جمهوری چک کشوری با جمعیت پایین حدود 10.7 میلیون نفر است.

هلند در لیست مناطق خطر کرونایی بلژیک

بلژیک هم مناطقی از هلند را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار داده است.

لغو سفر وزیر خارجه اتریش به یونان

برنامه سفر "الکساندر شالنبرگ"، وزیر امور خارجه اتریش به یونان و قبرس که برای روزهای پنج شنبه و جمعه برنامه ریزی شده بود به دلیل ابتلای یکی از کارکنان وزارت خارجه این کشور که جزو هیات همراه در این سفر بوده است لغو شد.

وزارت امور خارجه اتریش روز چهارشنبه به خبرگزاری اتریش گفته بود که یکی از اعضای هیات اعزامی به یونان و قبرس تست کرونایش مثبت اعلام شده است.

تست کرونای وزیر امور خارجه اتریش منفی اعلام شده و چون در ارتباط مستقیم با فردی که به کرونا مبتلا شده قرار نداشته در قرنطینه قرار نمی گیرد. فردی که تست کرونایش مثبت شده از کارکنان وزارت خارجه اتریش است و گفته می شود که علامت مشخصی نداشته و اکنون در قرنطینه خانگی به سر می برد.

اینکه سفر وزیر امور خارجه اتریش و هیات همراه وی به قبرس و یونان کی انجام خواهد شد هنوز اعلام نشده است.

مناقشات گازی بین یونان و ترکیه از مهم ترین موضوعاتی بود که قرار بود در سفر شالنبرگ مطرح شود. مسئله مهاجرت در اروپا هم به ویژه بعد از آتش سوزی گسترده در اردوگاه موریا در یونان از دیگر موضوعات مهمی بود که قرار بود در سفر وزیر خارجه اتریش به قبرس و یونان به آن پرداخته شود.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که آمار مبتلایان جدید به کرونا در کشورهای مهم اروپایی با افزایش چشمگیری مواجه شده و تا به حال حدود 614360 نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 30243 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 404888 نفر به کرونا مبتلا شده و 31054 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انگلیس هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 378219 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 41684 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 291442 نفر به کرونا مبتلا شده و 35645 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 266865 نفر به کرونا مبتلا شده و 9449 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان