ما درباره چابکی، توانایی، زیبایی و البته صدای جذاب پیشرانه صحبت میکنیم. قطعاً جهان به سمتی حرکت میکند که پیشرانههای درونسوز کمکم با ما وداع خواهند کرد و در آینده خبری از نعره نیروگاههای 8 سیلندر نبوده و جای آنها را خودروهای الکتریکی خواهند گرفت.

بههرحال وقتی درباره پیشرانههای 8 سیلندر توئین توربو صحبت کنید ذهنها ناخودآگاه به سمت محصولات مرسدس خواهد رفت.
مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب برابوس سال پیش معرفی شد، ولی حالا میتوانیم جزئیات زیادی از آن را داشته باشیم. این تیونر آلمانی دو توربوی جدید را روی نیروگاه این خودرو نصب کرده و با برنامهریزی دوباره ECU قدرت 800 اسب بخاری و گشتاور 1000 نیوتون متری را به دست آورده است. به همین خاطر این محصول AMG شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.9 ثانیهای دارد که سهدهم ثانیه سریعتر از نسخه استاندارد میباشد. حداکثر سرعت GT 63 S. چهار درب برابوس نیز بهصورت الکترونیکی به 315 کیلومتر در ساعت محدود شده است.
از دیگر تغییرات این موشک آلمانی میتوان به سیستم اگزوز سفارشی با فلاپهای فعال و خروجیهای تیتانیومی و کربنی اشاره کرد.

استفاده از قطعات کربنی نیز بر ابهت و گیرایی این خودرو افزوده است. آپرون، ورودیهای هوا، دیفیوزر و… بخشی از خودرو هستند که ارتقا یافتهاند. شما همچنین میتوانید رینگهای 21 و 22 اینچی را با لاستیکهای پیرلی، کانتیننتال یا یوکوهاما همراه کنید.
اما داخل کابین نیز فرمان با پوشش آلکانترا، دوختهای جدید، عناصر فولادی و لوگوهای برابوس دیده میشوند.
نظر شما چیست؟ برابوس 800 را دوست دارید یا دیگر سدانهای چهار درب سریع را به آن ترجیح میدهید؟!
منبع: پدال