۱۱طراحی شگفت انگیز خانه های درختی و هتل ها

هتل و اقامتگاه: چرا سفر می‌کنیم؟ شاید ما سفر می‌کنیم تا محیط راحت خود را ترک کرده و چیزی جدید را امتحان کنیم و با فرهنگ‌های دیگر، غذاهای مختلف، و لباس‌های گوناگون و غیره آشنا شویم

هتل و اقامتگاه: چرا سفر می‌کنیم؟ شاید ما سفر می‌کنیم تا محیط راحت خود را ترک کرده و چیزی جدید را امتحان کنیم و با فرهنگ‌های دیگر، غذاهای مختلف، و لباس‌های گوناگون و غیره آشنا شویم. اگر این‌گونه باشد جایی که برای خوابیدن انتخاب می‌کنیم بیش‌ترین تاثیر را در چگونگی این تجربه دارد. به همین دلیل است که بسیاری از مسافران هتل‌ها، کلبه‌ها، و خانه‌هایی را در بالای درختان سر به فلک کشیده برای اقامت خود و دست‌یابی به این تجربه خاص انتخاب می‌کنند. اما اشتباه نکنید، اگرچه تعداد زیادی خانه‌های بالای درخت وجود دارند که از کنده‌های درخت و ریسمان‌های محکم ساخته می‌شوند، در این‌جا به 11 خانه روی درخت که ارزش دیدن دارند اشاره می‌کنیم. با چیدانه در طراحی داخلی هتل ها و مراکز اقامتی همراه باشید.

1. کلبه درختی هاپاکو، نیوزلند 

این خانه‌های بسیار زیبا بر روی درختانی در مزرعه‌ای وسیع در نیوزلند ساخته شده‌اند. دیواره خارجی عمودی از جنس چوب قرمز نیوزلندی است و دیوارهای کناری از جنس مس است.

مطلب پیشنهادی: زندگی مجلل روی درخت!

مالک این خانه‌ها ارتفاع این خانه‌ها را کمی زیاد گرفته است تا بتواند فضایی آرام و دنج ایجاد کند. پنجره‌های عایق صدا، از ورود صدای گوزن‌ها جلوگیری می‌کند، و پدهای ضخیم که زیر کف‌پوش‌ها تعبیه شده‌اند از ورود صدای پا جلوگیری می‌کنند. همه تشک‌های تخت‌خواب‌ها سفارشی هستند. مبلمان‌ها دست‌ساز هستند و جنس آن‌ها از چوب‌های سخت آمریکای شمالی است.

قیمت: شبی 668 دلار برای دو نفر
 

2. هتل‌های درختی، سوئد

در اعماق جنگل‌های سوئد، برخی از بااستعدادترین معماران اهل اسکاندیناوی هتل‌های بسیار زیبایی بر روی درختان ساخته‌اند. نام دیگر این هتل آشیانه پرنده است، چراکه طراحی آن بسیار شبیه لانه یک پرنده است.

مطلب پیشنهادی: خانه خود را با محبوب ترین خانه های دنیا مقایسه کنید!

دیوارهای داخلی اتاق از چوب است که در آن پنجره‌های کوچکی تعبیه شده است.
قیمت: شبی 677 دلار برای دو نفر

این هتل اتاق‌های دیگری دارد که مانند کابین می مانند. این کابین های دونفره و دارای تخت دونفره، سرویس بهداشتی، و تراس هستند.

داخل این اتاق‌های کابینی، یک اتاق‌خواب وجود دارد که منظره روبه‌روی آن دره دریاچه لول است.

و یک فضای دنج کوچک در کنار پنجره‌های سقفی این اتاق وجود دارد که فضای زنده بیرون را به داخل می‌آورد.

اتاق های مکعب‌ شیشه‌ای این هتل شاید عجیب‌ترین و نامتعارف‌ترین اتاق این هتل باشند. دیوارهای شیشه‌ای جنگل پیرامون را نشان می‌دهند.

مطلب پیشنهادی: یکی از زیباترین و قدیمی ترین هتل های جهان در اصفهان!

فضای داخلی از تخته‌های چندلا و کف از چوب درخت فان ساخته شده است. اتاق‌ها بسیار پاکیزه و دنج هستند و با داشتن 6 پنجره یک منظره رویایی خلق می‌کنند.
قیمت: شبی 708 دلار برای دو نفر

یکی دیگر از اتاق های جالب این هتل، خانه UFO (موجودات ناشناخته فضایی) این هتل بی‌نهایت خلاقانه و جذاب است. مصالح سازنده این اتاق بسیار سبک و در عین حال مستحکم هستند.

این اتاق دوطبقه است و چهار نفر می‌توانند در آن استراحت کنند.

قیمت: شبی 677 دلار برای دو نفر

3. هتل‌های روی درخت، کاستاریکا

این هتل در درون یک پناه‌گاه وحش قرار گرفته و دارای یک آبشار، استخر، و دریاچه است. این هتل‌ها با نام‌ »بهشت ناظران پرندگان و رویای عاشقان حیات وحش» معروف است. در این هتل مهمانان می‌توانند تنبل‌ها، میمون‌ها، توکان‌ها، آرمادیل‌ها، مرغ‌های مگس‌خوار، طوطی‌ها، و مات‌مات‌ها را تماشا کنند. این خانه‌های روی درخت دارای تهویه هوا هستند و در آن‌ها حمام آب گرم و یخچال وجود دارد.

قیمت: شبی 98 دلار برای دو نفر    

مطلب پیشنهادی: بهترین هتل های ایران برای سفر

4. سانیا نانشان، جنوب دریای چین

این فضای توریستی بر روی درختان تمبرهندی و در نزدیکی یک ساحل خصوصی قرار گرفته است . در کنار این مکان یک پارک (theme park)، و معابد بودایی و باغ‌های گیاه‌شناسی قرار دارد.

5. ریورسا آمازونیکا، پرو

در بخش جنوب شرقی آمازون در پرو، 27 متر بالاتر از سطح جنگل این خانه‌ها قرار گرفته‌اند.مهمانان می‌توانند بدون پایین‌رفتن در بین این‌خانه‌ها و فضای جنگل که از طریق چندین پل به هم مرتبط شده‌اند پیاده‌روی کنند.

قیمت: شبی 460 دلار، تابستان‌ها برای دو نفر.

6. کلبه‌های چوبی، کاستاریکا

این کلبه‌ها بر روی درختان جنگل کاستا ریکن قرار گرفته‌اند.

تمام مبلمان این کلبه‌های چندطبقه دست‌ساز و از جنس چوب‌های مستحکم هستند.

این کلبه‌ها دارای پنجره‌های بسیار بزرگی هستند که هوای تازه جنگل را وارد کلبه می‌کنند.

قیمت: شبی 300 دلار برای دو نفر

7. طبیعت سبز جادویی، کرالا

برای این‌که به کلبه‌های این جنگل جادویی دسترسی پیدا کنیم باید 50 متر بالاتر از سطح زمین برویم. این هتل که جنس اتاق‌های آن از چوب بامبو است در جنگلی بارانی قرار گرفته است. ما نمی‌دانیم که چگونه سازندگان این هتل توانستند در آن حمام‌هایی با کاشی‌های زیبا و آب گرم بسازند.

قیمت: باید تماس گرفته شود.

8. کلبه‌های چوبی تسالا، آفریقای جنوبی

این کلبه‌ها در جنگل‌های آفریقا قرار دارند و طراحی آن‌ها نسبت به طراحی‌های کلبه‌هایی که تاکنون به شما معرفی کرده‌ایم متفاوت است. فضای این کلبه‌ها بسیار وسیع است و دارای یک شومینه زیبا، یک ایوان خصوصی بزرگ، و یک استخر است.

طراحی و معماری این کلبه‌ها توسط بروس استافورد و خانواده هانتر انجام شده است.

ارتباط با معماران،دکوراتورها و اهالی فن

مهمانان می‌توانند وعده‌های غذایی خود را در ایوان فوق‌العاده زیبای این هتل صرف کنند.

مطلب پیشنهادی: بهترین رستوران ها در شهرهای مختلف ایران (1)

9. خانه درختی ورتیکال هوریزون، اُرگان

این هتل بسیار ساده در جنگل‌های ارگان جنوبی قرار دارد و مهمانان به غارها و ساحل پاسیفیک دسترسی دارند.

هر خانه تم مخصوص به خود را دارد. خانه‌ای که در عکس می‌بینید «شیتیک» نام دارد و به سبک آسیایی طراحی شده است.

10. کلبه‌های درختی، آرکانساس

صاحبان این کلبه‌ها تری و پستی میلر هستند که در سال 1976 از اورکا به این منطقه نقل مکان کرده‌اند. این کلبه‌ها 8 متر بالاتر از سطح زمین قرار دارند.

   

فضای خارجی این کلبه‌ها بسیار ساده است، اما در فضای داخلی آن از وسایل بسیار لوکس و دست‌ساز استفاده شده است. در واقع همه چیز در این کلبه‌ها مانند سقف، کابینت‌ها، و حتی درها دست‌ساز هستند.از کاشی‌های دست‌ساز در همه جای این کلبه استفاده شده است.

قیمت: شبی 149 دلار برای دونفر
 

11. خانه‌های هاوانسی، بلیز

این خانه‌ها در امتداد ساحل بلیز قرار گرفته‌اند و دارای آشپزخانه، اتاق نشیمن، ایوان، حمام و سرویس بهداشتی هستند. این خانه‌ها از چوب‌های بلیزی مانند ماهاگونی، بلسان، سانتا ماریا و غیره ساخته شده‌اند. در طراحی داخلی این خانه‌ها از پالت رنگی مختلف استفاده شده است که جلوه‌ای فوق‌العاده به فضاهای داخلی داده است. 

 قیمت: شبی 369 دلار برای دو نفر

مطلب پیشنهادی: خانه برادران، ویلای پیلوت در زمین شیب دار

راه حل های آسان برای 7 معضل عمومی در دکوراسیون منزل !

9 جاذبه گردشگری اطراف تهران برای سفری یک روزه

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان