اعلام زمان عرضه بازی پلی‌استیشن ۵

کنسول جدید بازی شرکت مایکروسافت ایکس‌باکس ایکس ۴۹۹ دلار و نسخه ایکس‌باکس اس ۲۹۹ دلار قیمت خواهند داشت و ۲۰ آبان (۲ روز قبل از توزیع پلی‌استیشن ۵) به بازار عرضه خواهند شد.

اعلام زمان عرضه بازی پلی‌استیشن 5
 
شرکت سونی در تاریخ عرضه و قیمت تازه‌ترین کنسول بازی ویدئویی خود به نام پلی استیشن 5 را اعلام کرد. به گفته این شرکت ژاپنی، کنسول تازه 499 دلار قیمت خواهد داشت. نسخه دیجیتالی آن نیز که از دیسک پشتیبانی نمی‌کند 399 دلار به فروش می‌رسد.

بنا بر اعلام سونی، پلی‌استیشن 5 در آمریکا، کانادا، مکزیک، استرالیا، نیوزلند و کره جنوبی در 12 نوامبر (22 آبان 99) و در سراسر جهان از 19 نوامبر (29 آبان 99) در دسترس عموم خواهد بود. پیشتر در هفته گذشته مایکروسافت، شرکت رقیب سونی، از نسل جدید کنسول‌های بازی خود و جایگزین «ایکس باکس وان» خبر داده بود.

کنسول جدید بازی شرکت مایکروسافت ایکس‌باکس ایکس 499 دلار و نسخه ایکس‌باکس اس 299 دلار قیمت خواهند داشت و 20 آبان (2 روز قبل از توزیع پلی‌استیشن 5) به بازار عرضه خواهند شد.

مسئولان شرکت سونی پیشتر اعلام کرده بودند که کنسول بازی جدید «سبزتر» است و از فناوری سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند. به نحوی که اگر یک میلیون کاربر این کنسول قابلیت صرفه جویی انرژی را در دستگاه خود فعال کنند، برابر با برق مورد نیاز یک هزار خانوار صرفه جویی خواهد شد.

مطابق گزارش‌های منتشره، پلی استیشن 5 از قابلیت «رهگیری همزمان پرتو» (Real-Time Ray Tracing) برخوردار خواهد بود. این قابلیت ویدئویی که پیش از این تنها در انحصار شرکت‌های فیلم‌سازی قرار داشت به کاربر کمک می‌کند تصویری مطابق با دنیای واقعی از محیط پیرامون خود داشته باشد.

سونی همچنین گفته است که در دسته‌های جدید بازی از قابلیتی به نام «تریگر تطابق پذیر» استفاده شده است که سبب می‌شود تا در زمان بازی، احساس لحظاتی همچون کشیدن تیر و کمان، شلیک با شات گان یا پریدن از مانع به صورت واقعی‌تری برای کاربر شبیه سازی شود.

بنابر خبر‌های منتشره، این شرکت به شرکای خود گفته است که قصد دارد تا ماه مارس 2021 تعداد 4 تا 5 میلیون دستگاه از پلی استیشن 5 را روانه بازار نماید. کنسول بازی شرکت سونی که با نام پلی استیشن شناخته می‌شود برای نخستین با در سال 1994 به بازار عرضه شد و از آن زمان یکی از غول‌های دنیای سرگرمی محسوب می‌شود.
 
منبع: یورو نیوز
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان