حق اشتراک صندلی‌های گرم‌شو در بی ام و

بی‌ام‌و تنها خودروسازی نیست که به کاربر امکان می‌دهد قابلیت‌هایی را از طریق نام‌نویسی در خدمات حق‌اشتراکی فعال کند. تسلا به تازگی خدماتی ۷۲ ماهه با حق اشتراک ۹۷ دلار در ماه را عرضه کرده است که شامل ناوبری از طریق رانندگی خودکار، احضار، و پارک خودکار می‌شود.

حق اشتراک صندلی‌های گرم‌شو در
بی‌ام‌و می‌تواند برنامه کارانداز سامانه‌های خودرو را به تمامی از راه دور روزآوری کند
 
شرکت خودرو‌سازی بی‌ام‌و خدمات حق‌اشتراکی دیگری به خودرو‌های خود اضافه می‌کند و کاربران برای دسترسی به این خدمات که از قبل در خودرو‌ها تعبیه شده است، باید ثبت‌نام کنند. صندلی‌های گرم‌شو یا سامانه‌های پیشرفته راننده‌یار (advanced driver assistance systems) مثل واپایش تطبیقی سیر (adaptive cruise control) از جمله این خدمات است.

این اخبار در حالی منتشر شده است که شرکت خودروسازی بی‌ام‌و از روزآوری سامانه عامل خودرو‌های خود (به نام سامانه عامل 7) نیز خبر داد و سامانه جدید، در مدل‌های تازه بی‌ام‌و تعبیه خواهد شد.

بی‌ام‌و می‌تواند برنامه کارانداز سامانه‌های خودرو را به تمامی از راه دور روزآوری کند.

در اطاعیه بی‌ام‌و آمده است: «بی‌ام‌و پیش از این خدمات دیجیتالی و کارکرد‌های خودرویی اضافی را به صورت خدمات دیجیتالی پس از فروش به مشتریان خود عرضه کرده بود و برخی در درون نرم‌افزار خودرو تعبیه شده‌اند. در ایالات متحده، خدمات رانش‌نگار بی‌ام‌و (BMW Drive Recorder) را از طریق برنامه‌ای آزمایشی عرضه می‌کنند.»

«در آینده نزدیک کارکرد‌های دیگری مثل کارکرد‌های معین رهواری یا سامانه‌های راننده یار هم برای دسترسی به نرم‌افزار و سخت‌افزار موجود خودرو اضافه خواهد شد.» طبق اخبار منتشره، این قابلیت‌ها شامل صندلی گرم‌شو و همچنین قابلیت‌های راننده‌یار مثل واپایش تطبیقی سیر یا نور بالای خودکار می‌شود.

سخنگوی بی‌ام‌و در مصاحبه با «تک کرانچ» گفت: «در آینده نزدیک نه تنها کارکرد‌های بیش‌تری اضافه می‌کنیم، بلکه می‌توانیم در زمینه ثبت‌نام‌های موقت هم انعطاف‌پذیری بیش‌تری به مشتریان عرضه می‌کنیم تا بتوانند از گزینه‌های سه ساله، یک ساله یا حتی کوتاه‌تر مثل چند ماه استفاده کنند.»

این تنها موردی نیست که بی‌ام‌و کارکرد‌های قابل دسترسی از دور ارایه می‌دهد. یکی از سخنگویان این شرکت می‌گوید: «حداکثر انعطاف‌پذیری و آسودگی خاطر را در انتخاب و بهره‌برداری از تجهیزات اختیاری بی‌ام‌و به مشتریان می‌دهیم و فرقی نمی‌کند که خودرو صفرکیلومتر باشد یا کارکرده.»

«در انتخاب تجهیزات اختیاری، همواره پیشنهاد‌ها انعطاف‌پذیر است، دسترس‌پذیری فوری است، ثبت‌نام ساده‌تر است، و قابلیت کاربری آسان است. از زمانی که عرضه این گونه قابلیت‌های اتصال را شروع کردیم بیش از 20 سال می‌گذرد و فروشگاه رانندگی متصل به صورت «آنلاین» است و می‌توان در آن برای دریافت خدمات دیجیتالی ثبت‌نام کرد.»

البته در این جا تفاوتی وجود دارد. آن گزینه‌های اختیاری، شامل سرگرمی‌های دیجیتالی یا افزونه‌های اطلاعاتی بود نه آن که بتوان سخت‌افزار تعبیه شده در داخل خودرو را فعال کرد.

طبق آن چه در گردهمایی WWDC اپل اعلام شد، نقشه و سامانه جدید ناوبری، دستیار دیجیتالی بهبودیافته، حالت خودکار اندرویدی و «کلید دیجیتالی» از قابلیت‌های دیگری است که در این اطلاعیه ذکر شده است. بی‌ام‌و در سال 2019 ناچار شد تصمیم خود را برای گرفتن 85 پوند در سال از کاربران «کارپلی» اپل، پس بگیرد.

کاربران آیفون به کمک این قابلیت که در سال 2013 راه‌اندازی شد و در سال 2014 علامت تجاری آن عوض شد، می‌توانند از طریق قابلیت سیری (Siri) فرمان‌های صوتی صادر کنند و بر اساس رویداد‌های درون برنامه پست الکترونیکی خودشان و هم‌چنین سایر قابلیت‌های کارکردی، دستور‌هایی صادر کنند. همین قابلیت کارکردی را خودرو‌های اندرویدی به کاربران گوگل ارائه می‌د‌هند.

بی‌ام‌و تنها خودروسازی نیست که به کاربر امکان می‌دهد قابلیت‌هایی را از طریق نام‌نویسی در خدمات حق‌اشتراکی فعال کند. تسلا به تازگی خدماتی 72 ماهه با حق اشتراک 97 دلار در ماه را عرضه کرده است که شامل ناوبری از طریق رانندگی خودکار، احضار، و پارک خودکار می‌شود.
 
منبع: ایندیپندنت
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان