ادعای جدید اصلاح‌طلبان؛ اصولگرایان شبیه ما شدند

گروه سیاست سایت فردا: اصلاح طلبان اگرچه از تجربه ائتلاف با اعتدالیون و تشکیل دولت یازدهم و دوازدهم دستاوردی نداشتند، اما بازهم مایل به استفاده از همان الگو هستند. نارضایتی موجود در بدنه اجتماعی این جریان، اما قدری دستشان را بسته و شاهدیم که چطور برای بیان آشکار تصمیم خود رودربایستی دارند.
شاهد آنکه یک طیف مثل کارگزاران می‌گوید الگوی 92 را تکرار کنیم و دیگری میگوید نه؛ روشن است که این رویه تا روز‌های منتهی به انتخابات ادامه دارد و دست آخر هم زور هوداران ائتلاف می‌چربد.
هوادارانی که امروز به خاطر همان رودربایستی بعضا حرف خود را در لفافه می‌زنند. مثلا عطریانفر یک روز می‌گوید الگوی 92 را تکرار کنیم و فردا می‌گوید لاریجانی را به عنوان رقیب می‌خواهیم! ازسوی دیگر مرعشی از اینکه علی لاریجانی طی سال‌ها شبیه آن‌ها شده می‌گوید و احمدی شیرزاد از اینکه خیلی اصولگرایان شبیه آنان شده‌اند!
شیرزاد در گفت‌وگویی با برنا برای اینکه ثابت کند اصلاح طلبی حذف شدنی نیست، می‌گوید: «در واقع تفکر اصلاح‌طلبی نیمی از اردوگاه اصول‌گرایی را از آن خود کرد. به عنوان مثال قبل از دوم خرداد هاشمی رفسنجانی، روحانی و ناطق نوری از ستون‌های جریان اصولگرایی تلقی می‌شدند، این افراد عضو جامعه روحانیت مبارز تهران بودند که بعد از انشعاب روحانیون در همان جریان باقی ماندند و تا مدت‌ها به جای جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، جریان روحانیت مبارز و روحانیون مبازر گفته می‌شد.»
این عضو سابق جبهه مشارکت ادامه داد: «همچنان که در رقابت دوم خرداد یک طرف خاتمی از طرف اصلاح‌طلبان و در مقابل ناطق نوری از طرف اصول‌گرایان حضور داشت، اما امروز در تقسیم‌بندی‌ها، تحت هیچ شرایطی نمی‌توان ناطق‌نوری را وابسته به جریان اصولگرا قلمداد کرد. همچنین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که کاملا وابستگی خود را به اصول‌گرایان قطع کرد تاجایی که حتی قرار بود در 92 به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان وارد کارزار انتخاباتی شود. حتی در سطح مدیران میانی نیز تفکر اصلاح‌طلبی بخش‌های زیادی از اردوگاه اصولگرایی را فراگرفته است. برای نمونه فردی مانند علی مطهری که در جریان دولت اصلاحات، مقالات تندی علیه اصلاح‌طلبان داشت، اما کار به جایی رسید که او بعد از چند دوره حضور در مجلس توسط شورای نگهبان، رد صلاحیت می‌شود. البته ممکن است مطهری زاویه‌هایی با اصلاح‌طلبان داشته باشد، اما مسلما او یکی از نشانه‌های نفوذ تفکر منطقی اصلاح‌طلبی است.»
شیرزاد پر بیراه نمی‌گوید و اصلاح‌طلبان این روز‌ها افرادی مثل علی مطهری، علی لاریجانی، ناطق نوری ... را از خود می‌دانند. موضوع قابل بحث، اما این است که این چهره‌های اصولگرا آنطور که آقایان ادعا می‌کنند اصلاح طلب یا شبیه اصلاح طلبان شده‌اند یا اینکه اصلاح طلبان از مواضع خود آنقدر عقب رفته که در جایی با این افراد به اشتراک رسیده‌اند؟!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان