دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»:

هزینه جشنواره کمتر از ساخت یک فیلم سینمایی است

باز هم تأکید می‌کنم هزینه برگزاری جشنواره از ساخت یک فیلم سینمایی پایین‌تر است.

به گزارش مشرق، دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» با برگزاری یک نشست خبری از برنامه‌های پیش روی این جشنواره با توجه به شرایط کرونایی فعلی گفت.

نخستین نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به شکل آنلاین و با حضور مهدی عظیمی‌میرآبادی، دبیر و احد میکائیل‌زاده، مدیر روابط عمومی این رویداد برگزار شد.

عظیمی‌میرآبادی در گزارشی درباره رویکردهای این جشنواره و سیاست‌های آن گفت: «انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس با همکاری بنیاد روایت فتح 2 مسؤولیت راهبردی دارد که یکی تقویت و تثبیت سینمای دفاع‌مقدس به‌ عنوان سینمای تراز انقلاب است و دیگری حمایت از هنرمندان سینمای انقلاب است. این جشنواره هم در همین راستا تعریف شده است و امیدوارم بتوانیم بخوبی عمل کنیم».

او همچنین درباره بخش «مدافعان سلامت» در این رویداد گفت: «در این بخش میزان آثار رسیده یک اتفاق عجیب را رقم‌ زده است. از 128 کشور بیش از هزار اثر به این بخش ارسال شده است و فکر می‌کنم دغدغه‌ای از نظر انسانی در مقابله با این بیماری شکل گرفته؛ چه در کادر درمان و چه در میان مردم که شاهد نشانه‌های آن هستیم. نگاه انسانی‌تر که در آثار ایرانی‌هاست کمتر در آثار خارجی می‌بینیم و این یک افتخار است که نسبت به همنوعان خود یک نگرانی ویژه داریم و یک همدلی مومنانه در کشور شکل گرفته است».

دبیر این رویداد درباره جذب طیف‌های مختلف فیلمسازی بیان کرد: «انجمن انقلاب سینمای دفاع‌مقدس این داعیه را دارد چون دفاع‌مقدس و مقاومت مخصوص هیچ گروه خاصی نیست، هیچ‌کس نمی‌تواند آن را مصادره کند. این انجمن نگاه جامع دارد و ما در را به روی هیچ‌کس نبسته‌ایم. انجمن برای اینکه بخواهد نگاه جامع داشته باشد برنامه‌ریزی کرده است، مثلا برای جشنواره جشنواره‌ها 40 داور از طیف‌های فکری مختلف داریم».

عظیمی‌میرآبادی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود هزینه برگزاری جشنواره در شرایط کرونایی صرف تولید فیلم سینمایی در حوزه دفاع‌مقدس می‌شد، تأکید کرد: هزینه برگزاری این جشنواره از یک فیلم سینمایی معمولی هم کمتر است و اگر یک فیلم به ویترین سینما اضافه شود اتفاق عجیب و غریبی رخ نمی‌دهد اما همین فضایی که شکل می‌گیرد تا افراد با یکدیگر ارتباط بگیرند، اثرش می‌تواند از تولید یک فیلم سینمایی بیشتر باشد. این جشنواره به‌ خودی خود کارکردش از تولید یک فیلم سینمایی می‌تواند بیشتر باشد.

دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» در پاسخ به سوالی درباره میزان بودجه این رویداد و سهم سازمان سینمایی در تأمین آن گفت: «جشنواره که تمام شد گزارش مفصلی درباره منابعی که دریافت کرده‌ایم ارائه خواهم کرد و فکر می‌کنم الان زمان مناسبی برای بیان اعداد و ارقام بودجه‌ای نیست اما باز هم تأکید می‌کنم هزینه برگزاری جشنواره از ساخت یک فیلم سینمایی پایین‌تر است».

وی درباره صیانت از فیلم‌هایی که در بخش آنلاین به نمایش درمی‌آیند هم توضیح داد: «ترفندهایی برای این موضوع اندیشیده‌ایم که محرمانه است و نباید بگوییم. در جلسه‌ای خصوصی آن ترفندها را توضیح می‌دهم».

دبیر جشنواره فیلم مقاومت درباره شرط نمایش اول فیلم‌ها برای حضور در جشنواره مقاومت و لزوم افزودن این شاخص به جشنواره، اظهار کرد: اینکه شرط بگذاریم شاید خوب نباشد، اینکه بتوانیم آثاری را داشته باشیم که نخستین نمایش‌شان باشد خوب است و برای نخستین‌بار در این دوره رخ می‌دهد.

او همچنین درباره توجه این رویداد به میراث «حاج‌قاسم سلیمانی» اظهار کرد: اگر مشکلی از بابت بیماری کرونا پیش نیاید مراسمی در کنار مزار شهید سلیمانی برگزار می‌کنیم که مربوط به بخش سیدالشهداست. این بخش با یاد و نام ایشان در جشنواره آورده شد. این جشنواره، صرفا جشنواره دفاع‌مقدس نیست، بلکه جشنواره مقاومت است. موضوعات ما در فراخوان نشان می‌دهد که این جشنواره گسترده است و به صورت انحصاری به مقاومت نمی‌پردازد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان