ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تغییر پیدا کرد

خبرگزاری فارس:سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از تغییر در ترکیب اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس  در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 30 شهریور) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در دستور کار قرار داشت و بر همین اساس ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تغییر کرد.

وی افزود:‌ براساس قانون قبلی 5 نفر از نمایندگان مجلس با رای صحن علنی برای عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین می‌شدند؛ سه نفر از این افراد از کمیسیون شوراها و 2 نفر از کمیسیون اصل نود با معرفی به صحن و کسب رای نمایندگان به عنوان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین می‌شدند اما با مصوبه امروز این کمیسیون این روش تغییر پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس تصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون، ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تغییر کرد و 7 نفر عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خواهند بود.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: 2 نفر از کمیسیون شوراها و 2 نفر از کمیسیون اصل نود و یک نفر از قوه قضاییه با معرفی رئیس این قوه به صحن علنی مجلس معرفی می‌شوند و پس از انتخاب این 5 نفر با رای نمایندگان، خود این افراد 2 نفر حقوقدان را انتخاب و به صحن مجلس معرفی می‌کنند و در نهایت با رای صحن مجلس هیات 7 نفره مرکزی نظارت بر انتخابات تشکیل خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان