طرح جدید شاسی‌بلند هیوندای

هیوندای از سال ۲۰۰۴ تا کنون هفت میلیون دستگاه توسان فروخته است. اما شاسی‌بلند کوچک کره‌ای در بازار اروپا پس از رقیبانش در فولکس‌واگن، نیسان، پژو و فورد در رده پنجم فروش است.

طرح جدید شاسی‌بلند هیوندای
چراغ‌های هیوندای توسان در داخل جلوپنجره ماشین است

ریسک بزرگ هیوندای
هیوندای نسل جدید پرفروش‌ترین مدل خود را با ظاهری کاملا متفاوت به بازار عرضه خواهد کرد. کارخانه کره‌ای هفته گذشته نسل چهارم شاسی‌بلند توسان را در برنامه‌ای اینترنتی رونمایی کرد.

توسان جدید ظاهری کاملا انقلابی دارد و جلوپنجره‌اش کل جلوی ماشین را پوشانده است. چراغ‌ها مجموعه‌ای از لامپ‌های ال‌ئی‌دی است که بخشی از جلوپنجره را تشکیل داده است. ابعاد ماشین تغییر نکرده، اما به جای طرح محافظه‌کارانه مدل کنونی، بدنه عضلانی‌تر و اسپرت‌تر شده است.

ادواردو رامیرز، مدیر طراحی بخش اروپای هیوندای می‌گوید که ساخت جانشینی برای یک مدل موفق همیشه چالشی سخت است، اما توسان جدید نشان می‌دهد که هیوندای نمی‌خواهد در دام تکرار موفقیت گذشته گرفتار شود و همیشه به دنبال تعریفی جدید در طراحی است.

طرح جدید شاسی‌بلند هیوندای
برخلاف بدنه، اتاق توسان ساده و لوکس طراحی شده است

برخلاف بدنه، اتاق ماشین ساده و لوکس است. دو نمایشگر 10/25 اینچی در جلوی فرمان و در وسط داشبورد اطلاعات مورد نیاز را نمایش می‌دهد. هیوندای می‌گوید کیفیت پلاستیک و موادی که در ساخت اتاق استفاده کرده بهتر شده است.

علاوه بر موتور‌های دیزل و بنزینی، توسان جدید را می‌توان با قوای محرکه هیبرید و هیبرید-الکتریکی هم سفارش داد. سرویس جدیدی هم به ماشین اضافه شده که راننده با آن می‌تواند از تلفن همراه به عنوان سوییچ استفاده کرده و بخش‌هایی از ماشین را از راه دور روشن و خاموش کند.

هیوندای از سال 2004 تا کنون هفت میلیون دستگاه توسان فروخته است. اما شاسی‌بلند کوچک کره‌ای در بازار اروپا پس از رقیبانش در فولکس‌واگن، نیسان، پژو و فورد در رده پنجم فروش است. موقعیت توسان در بازار آمریکا بهتر نیست و این ماشین سال گذشته یازدهم ماشین پرفروش بود.

هیوندای سهم بیشتری از این بازار پرسود می‌خواهد و تغییرات توسان در نسل جدید نشان می‌دهد این کارخانه برای افزایش فروش آماده به قماری بزرگ است.

پنجاه ساله اسپرت
 
طرح جدید شاسی‌بلند هیوندای
نسل جدید نیسان Z. سال آینده به بازار عرضه خواهد شد

نیسان با رونمایی از کانسپتی به نام "زد پروتو" از عرضه نسل جدید مدل اسپرت Z. خبر داد. ماکوتو یوچیدا، مدیر نیسان در حاشیه مراسمی که در یوکوهاما برای نمایش خودرو برگزار شد گفت: "زد یک ماشین اسپرت ناب و نمایشی از شخصیت کارخانه است. "

ماشین جدید با الهام از مدل‌های گذشته Z. در پنجاه سال گذشته طراحی شده است. بیشترین شباهت به اولین مدلی است که در سال 1969 ساخته شد؛ ماشین اسپرت ارزانی که کارخانه را به شهرتی جهان رساند.

ماشینی که براساس این کانسپت ساخته می‌شود، احتمالا با نام 400Z به بازار عرضه خواهد شد. نیروی ماشین را یک موتور شش سیلندر با دو توربو تامین می‌کند که بین 300 تا 400 اسب بخار قدرت دارد.

طرح جدید شاسی‌بلند هیوندای
مدل جدید با الهام از اولین مدل Z. طراحی شده است

نیسان می‌گوید برای نزدیک‌تر کردن رابطه ماشین با راننده از دنده دستی استفاده می‌کند. این انتخاب، نیسان را از رقیب اصلی‌اش تویوتا سوپرا متمایز می‌کند که تنها با دنده اتوماتیک ساخته می‌شود. نسل کنونی نیسان Z. یازده سال پیش به بازار عرضه شد و اکنون قدیمی‌ترین مدل در بین محصولات نیسان است و فروش زیادی ندارد.

فروش ماشین‌های اسپرت ارزان در سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است. در شش ماه اول امسال حدود هشت هزار و 500 دستگاه ماشین اسپرت ارزان فروخته شده که 72 درصد نسبت به سال گذشته کمتر است. سهم نیسان از این تعداد 173 دستگاه بوده است.

نیسان علاوه بر تویوتا سوپرا با مزدا MX-5 و فورد موستانگ رقابت می‌کند.

حراج در فولکس‌واگن
 
طرح جدید شاسی‌بلند هیوندای
گفته می‌شود فولکس‌واگن می‌خواهد فروش بوگاتی را تا پایان سال 2020 نهایی کند

بنا بر گزارش‌ها، فولکس‌واگن در حال مذاکره برای فروش بوگاتی است. چند رسانه اروپایی خبر داده‌اند که قرار است بوگاتی به ریماک، سازنده خودرو‌های اسپرت الکتریکی در کرواسی فروخته شود. ریماک، حدود ده سال پیش توسط مهندس جوانی به نام ماته ریماک تاسیس شد. این شرکت علاوه بر فروش یک سوپرکار الکتریکی با چند خودروساز بزرگ از جمله پورشه و هیوندای همکاری می‌کند.

پورشه که عضو دیگری از گروه خودروسازی فولکس‌واگن است، 15 درصد سهام ریماک را در اختیار دارد و ماهنامه انگلیسی کار (Car) می‌گوید که در ازای فروش بوگاتی، سهم پورشه در ریماک بیشتر خواهد شد.

طرح جدید شاسی‌بلند هیوندایریماک علاوه بر ساخت یک سوپرکار الکتریکی با خودروسازانی از جمله پورشه و هیوندای همکاری می‌کند

نشریات آلمانی هم خبر گفتگو‌ها برای فروش بوگاتی را تایید کرده و می‌گویند فولکس‌واگن می‌خواهد قرارداد را تا پایان سال 2020 نهایی کند.

فولکس‌واگن، بوگاتی را در سال 1998 خرید. با حمایت کارخانه آلمانی، بوگاتی مدل ویرون را ساخت که سریع‌ترین ماشین جهان در زمان خود شد. بوگاتی، اما تا یکی دو سال گذشته کارخانه‌ای زیان‌ده بوده و به نظر می‌رسد فولکس‌واگن دیگر آماده پرداخت هزینه‌های این شرکت نیست.

مجله کار می‌گوید که فولکس‌واگن برای تامین سرمایه برای ساخت ماشین‌های الکتریکی، می‌خواهد شرکت‌های دیگری در زیرمجموعه‌اش را هم بفروشد. لامبورگینی، سئات، استودیوی طراحی ایتال‌دیزاین و کارخانه موتورسیکلت‌سازی دوکاتی شرکت‌هایی هستند که گفته می‌شود در فهرست فروش فولکس‌واگن قرار دارند.

فراری جدید
 
طرح جدید شاسی‌بلند هیوندای
پورتوفینو جدید با قیمت پایه 244 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد

فراری مدل جدیدی از پرفروش‌ترین ماشین خود، پورتوفینو را رونمایی کرد. ظاهر مدل جدید نسبت به قبل تغییر زیادی نکرده، اما به موتوری قوی‌تر و جعبه‌دنده‌ای جدید مجهز شده است. پورتوفینوی جدید از بهار آینده با قیمت پایه 244 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد. فراری دو سال پیش اعلام کرد که تا سال 2022 پانزده مدل جدید تولید خواهد کرد.

پورتوفینو هفتمین مدل از این سری ماشین‌های جدید است. فراری تا پایان امسال یک مدل دیگر هم رونمایی می‌کند و هفت مدل بعدی در دو سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

پورتوفینو از جمله محصولات خودروساز ایتالیایی است که برای رانندگی راحت در مسافت‌های طولانی طراحی شده و اصطلاح گرند تورر (Grand Tourer) یا جی‌تی برای توصیف آن‌ها استفاده می‌شود. سهم ماشین‌های جی‌تی از فروش فراری حدود 32 درصد است و این کارخانه می‌خواهد این سهم را تا سال 2022 به چهل درصد افزایش دهد.

فراری همچنین اعلام کرده که می‌خواهد تا دو سال آینده سهم مدل‌های هیبرید را در محصولاتش به شصت درصد برساند. اولین مدل الکتریکی کارخانه بعد از سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان