رئیس کمیسیون حمایت مرکز وکلای قوه قضاییه مطرح کرد؛

افزایش دادخواست‌های مهریه با گران شدن قیمت سکه

اردلان گفت: هر چقدر قیمت سکه افزایش پیدا می‌کند، دادخواست‌های مهریه به همان نسبت به سمت دادگاه‌ها سرازیر می‌شود.

افزایش دادخواست‌های مهریه با گران شدن قیمت سکه

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» رادیو گفتگو با موضوع مهریه؛ حمایت از زنان یا ابزار سوء استفاده از مردان با حضور فرزام اردلان رئیس کمیسیون حمایت و صیانت مرکز وکلای قوه قضاییه به روی آنتن رفت.

فرزام اردلان با اشاره به اینکه اکثر مهریه‌ها سکه تعیین شده و مهریه‌های غیر منقول خیلی اندک است، گفت: هر چقدر قیمت سکه افزایش پیدا می‌کند، دادخواست‌های مهریه به همان نسبت به سمت دادگاه‌ها سرازیر می‌شود. در حقیقت آنچه در ارتباط با مهریه در جامعه امروز پیش می‌آید، بی ارتباط با مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی روز نیست.

وی با بیان اینکه قرآن کریم تحت عبارت صداق از مهریه نام می‌برد، توضیح داد: از مهریه با عنوان صداق یاد می‌شود، زیرا مرد در جهت اثبات صداقت خودش به زن، باید تضمین‌هایی در اختیار زوجه قرار دهد و در شرع اسلام، حمایت از زن مقصود بوده است.

رئیس کمیسیون حمایت و صیانت مرکز وکلای قوه قضاییه با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه بیان کرد: بیماری کرونا امروز دامن خیلی از خانواده‌ها را گرفته است و فشار‌های روحی و روانی این موضوع و کنار هم قرار گرفتن زوجین در ساعات زیادی از روز به دلیل قرنطینه در کنار مسائل معیشتی ناشی از تعطیل شدن کار‌ها و بحران اقتصادی واقعا در گسترش دعاوی بی تأثیر نیست.

وی با بیان اینکه ریاست قوه قضاییه در سال 1398 به جهت حفظ شأن حقوق عامه و کیان خانواده بخشنامه تسهیل در صدور احکام اعسار در احکام مالی را صادر کرد، گفت: متأسفانه زندان‌های کشور به دلیل بدهی‌های مالی گاهی ناچیز، پر از زندانی شده که بخش عمده‌ای از این افراد زندانیان مهریه هستند.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان