تکرار گزافه‌گویی‌های مقامات آمریکایی علیه ایران

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه النشره، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: «واشنگتن با هدف ممانعت از تبادل تسلیحاتی جمهوری اسلامی، حزب الله و تمامی گروه‌های تروریستی تحت حمایت، ایران را هدف تحریم قرار خواهد داد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات نظامی، خرید و فروش آنها، این کشور تحت تحریم قرار می‌گیرد. این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهایش تروریسم اقتصادی کشورش علیه ملت ایران را موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود تحریم‌ها علیه ایران جواب داده و موجب شده تا شرکت‌ها از همکاری با این کشور خودداری کنند. این مجازات جامع و با تأیید قبلی در سطح بین المللی است.

اورتگاس در ادامه گفت: تا زمانیکه شاهد تغییر رفتار ایران نباشیم، تحریم‌ها علیه این کشور کماکان ادامه خواهد داشت. ما در خصوص اقدامات بی ثبات کننده ایران با اروپا اتفاق نظر داریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت رئیس جمهور ترامپ اعلام کرده اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد، توافق هسته‌ای ایران نتوانست مانع فعالیت‌های هسته‌ای این کشور شود. بنا به گفته اورتگاس، تحریم‌ها علیه ایران جامع بوده و در دولت آتی آمریکا نیز ادامه می‌یابد. این مقام آمریکایی افزود: ما آمادگی داریم که هر طرفی را که اقدام به نقض تحریم‌های ایران کند، مورد مجازات قرار دهیم.

ادعا‌های سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح شد که سرگئی ریابکوف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: روسیه، هراسی از تحریم‌های آمریکا ندارد، ما به این (تحریم ها) عادت کرده ایم. معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا به هیچ وجه بر سیاست‌های ما تاثیری نخواهد داشت.

روز یکشنبه یک مقام مسئول آمریکایی مدعی شد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فردا، دوشنبه دستوری را صادر خواهد کرد که به موجب آن طرف‌هایی که با ایران معامله تسلیحاتی انجام دهند تحریم خواهند شد. به گفته این مقام آمریکایی ایران و کره شمالی همکاری در زمینه موشک‌های دور برد را آغاز کرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان