خرید «امتیاز» برج‌ها به دریافت کلید ختم می‌شود؟

نوع جدید پیش‌فروش خانه

غربی‌ترین منطقه تهران که به شهر برج‌ها شهرت پیدا کرده، از یکسو مقصد متقاضیان بالقوه خرید مسکن از دهک متوسط و ازسوی دیگر محل تشکیل نوع متفاوتی از بازار پیش‌فروش آپارتمان شده است

مختصات نیم‌سال دوم بازار مسکن 99، پنج‌شنبه این هفته در یک کارگاه آنلاین (وبینار) مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. چهار پرسش کلیدی درباره وضعیت کنونی بازار مسکن وجود دارد. آیا حباب قیمتی در بازار وجود دارد؟ ماجرای مالیات‌های جدید (مصوب شده یا در حال طراحی) چیست؟ بازار ارز و بورس چگونه بر متغیرهای بازار مسکن اثر گذاشته است و می‌گذارد؟ رکود فعلی تا کجا ادامه پیدا می‌کند و چه عاملی می‌تواند مسیر بازار را عوض کند؟

پاسخ این پرسش‌ها در کارگاه دانستنی‌های بازار مسکن تشریح می‌شود.کارگاه «دانستنی‌های ورود به بازار مسکن»، پنج‌شنبه این هفته به‌صورت مجازی (پخش زنده سمینار) توسط مرکز آموزش «دنیای اقتصاد» برگزار می‌شود. این کارگاه دو بخش اصلی محتوایی دارد؛ بخش اول به «آنچه طی سال گذشته و نیمه اول امسال در بازار معاملات مسکن و ساخت و ساز رقم خورد» اختصاص دارد و بخش دوم نیز به«بازیگردان‌های نیمسال دوم بازار مسکن» می‌پردازد و آنها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. این کارگاه که به‌صورت وبینار برگزار می‌شود، بازارهای بورس و مسکن مورد مقایسه قرار می‌گیرند تا مشخص شود طی دو سال اخیر روند رشد قیمت و بازدهی در آنها چگونه بوده است. همچنین ماجرای تاثیرپذیری قیمت مسکن از نوسانات ارزی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. افرادی که قصد دارند طی ماه‌های آتی برای اولین بار وارد بازار خرید آپارتمان شوند یا آنهایی که اولین کار خود در بازار ساخت و ساز را می‌خواهند استارت بزنند و همچنین مالکان چندخانه‌ای که درباره نوع برخوردی که باید با ملک‌شان داشته باشند (خالی نگه دارند یا روانه بازار اجاره کنند) دچار تردید و ابهام هستند، مخاطبان اصلی این دوره آموزشی هستند.

این کارگاه صبح پنج‌شنبه 3 مهرماه از ساعت 9 تا 12 توسط فرید قدیری دبیر گروه مسکن و شهری روزنامه «دنیای اقتصاد» برگزار می‌شود. متقاضیان حضور مجازی در این کارگاه می‌توانند برای ثبت‌نام با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس بگیرند یا از طریق سایت مرکز آموزش «دنیای اقتصاد» به نشانی lms.den.ir ثبت نام مستقیم انجام دهند. در این کارگاه «مهم‌ترین خوراک اطلاعاتی» موردنیاز طیف همیشه حاضر در بازار مسکن برای «هر نوع اقدام در ماه‌های آتی» در اختیار مخاطبان و شرکت‌کنندگان در کارگاه قرار می‌گیرد. منظور از خوراک اطلاعاتی آمار تنها نیست بلکه تحلیل وضعیت بازار از روی آمارها و داده‌های مستند به همراه شرح مشاهدات از بازار و تشریح تحقیقات میدانی و یافته‌های حاصل از آن است. عناوین آنچه در کارگاه شرح داده می‌شود دارای هشت سرفصل مشخص است که شامل مختصات بازارهای معاملات و ساخت و ساز در سال 98 و نیمه اول امسال، نحوه شکل‌گیری فازهای رکود و رونق مسکن و توضیح درباره مقطع فعلی بازار، بازیگردانان امسال بازار مسکن،‌ میزان کسری فعلی عرضه در بازار واحدهای مسکونی تهران و کشور، روند رشد قیمت مصالح ساختمانی، وضعیت بازار اجاره مسکن و مناطق دارای مزیت اجاره‌داری، سبد وام‌های ساخت و خرید مسکن و همچنین اوضاع بازار ملک در شهرهای جدید و کوچک اطراف شهرهای بزرگ.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان