استعفای بنیانگذار جوان شرکت نیکولا در پی اتهام کلاهبرداری

به دنبال اتهام کلاهبرداری به شرکت جوان «نیکولا» و همچنین بازرسی احتمالی کیمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، موسس این کمپانی به نام «ترور میلتون» از مقام خود به عنوان رئیس هیئت مدیره کناره‌گیری کرد.

بنیانگذار جوان «شرکت نیکولا» در پی اتهام کلاهبرداری از مقام خود استعفا داد
 
میلتون در بیانیه خود اعلام کرده:
«نیکولا در خون من جریان دارد و همیشه اینگونه خواهد بود. تمرکز باید روی کمپانی و ماموریت آن و نه من باشد. در همین راستا تصمیم سختی گرفتم و با صحبت با اعضای هیئت مدیره، بطور داوطلبانه از مقام خود به عنوان رئیس مدیره کنار می‌روم.»

معوان سابق جنرال موتورز و یکی از اعضای هیئت مدیره کمپانی نیکولا به نام «استیون گیرسکی» به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد. جنرال موتورز اخیرا یک قرارداد 1 میلیارد دلاری برای تامین باتری‌ها، پیل‌های سوختی و سایر قطعات با نیکولا امضا کرده است. این غول خودروسازی آمریکایی همچنین پیکاپ تراک هیدروژنی «Badger» نیکولا را نیز تولید خواهد کرد.

نیکولا علاوه بر Badger و سایر وسایل حمل و نقل بدون تولید آلایندگی، «Semi-Truck» الکتریکی نیز توسعه داده است. این کمپانی همچنین در حال برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت سوخت‌رسانی هیدروژنی است که اتهامات اخیر احتمالا برنامه‌های آن را با مشکل مواجه می‌کند.

بنیانگذار جوان «شرکت نیکولا» در پی اتهام کلاهبرداری از مقام خود استعفا داد
 
یک کمپانی به نام «Hindenburg Research» شرکت نیکولا را به کلاهبرداری پیچیده متهم کرده که همین موضوع احتمالا بازرسی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا (DOJ) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به همراه خواهد داشت. این سازنده کامیون‌های الکتریکی چنین اتهاماتی را رد و آن‌ها را اشتباه و گمراه‌کننده عنوان کرده است.

این کمپانی نزدیک به یک هفته پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در تحقیقات با SEC همکاری می‌کند و همچنین از تماس با این کمیسیون خبر داده بود. این کمپانی ادعا کرده که سرمایه‌گذاران از کارایی نمونه‌های اولیه اطلاع داشته‌اند و روی ماشین‌های جدید تمرکز می‌کند. حالا با استعفای موسس آن، باید منتظر ماند و دید چه بلایی سر این کمپانی می‌آید.
 
منبع: دیجیاتو
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان