حناچی خبر داد؛

افزایش مسیر دوچرخه سواری به ۵۰۰ کیلومتر

شهردار تهران گفت:ما در تهران ۱۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری داریم که میخواهیم این را به ۵۰۰ کیلومتر افزایش دهیم.

افزایش مسیر دوچرخه سواری به 500 کیلومتر

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم روز جهانی بدون خودرو گفت:خوشبختانه تعدادی از سفرای خارجی در تهران همراه ما بودند. امیدواریم که موضوع صلح که از موزه آن نیز بازدید کردیم، موضوع محوری جهان باشد و کسانی که بر طبل جنگ می‌کوبند از کار خود پشیمان شوند.

وی ادامه داد:نظر سفرا درباره‌ی خیابان‌های کشور این بود که چقدر در تهران مسیر امن برای دوچرخه سواری وجود دارد.  و این در دستور کار است که در خیابان‌های طالقانی، میرداماد، کریمخان و چند خیابان دیگر در حال انجام است.

حناچی افزود:هفته‌ی گذشته در کنفرانس شهر‌های اروپایی، بحث پروژه گسترش استفاده از دوچرخه در تهران مطرح بود. برای آن‌ها جالب بود که کشوری در غرب آسیا این برنامه را دارد. برای ما این طرح جدید نیست ما در پنجاه سال گذشته نیز طرح دوچرخه سواری را داشته ایم، اما این موضوع را مردم فراموش کرده اند.

شهردار تهران ادامه داد:امروز 22 مسیر در خیابان‌های تهران برای تردد دوچرخه و پیاده بین ساعت 16 تا 18 بسته می‌شود. این حرکت نمادینی است که می‌خواهیم آن را توسعه دهیم و این با کمک مردم انجام می‌شود و مردم باید بدانند که امروزه در زندگی شهری این اتفاق لازم است تا شهری بهتر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

رکاب زنی شهردار تهران با سفرای خارجی در روز جهانی بدون خودرو

حناچی گفت: دیروز روز جهانی صلح و آغاز هفته دفاع مقدس بود، کشور‌هایی که درگیر جنگ بودند جنگ را بهتر می‌شناسند.

وی افزود:امروز روزجهانی بدون خودرو است و هم سه شنبه‌های بدون خودرو که ما برگزار کردیم. همه کلان شهر‌های دنیا درگیر معضلات محیط زیستی هستند که حمل ونقل عامل مهمی است.

حناچی ادامه داد:در کشور ما هم کم تحرکی و بیماری‌های ناشی از زندگی در کلان شهر‌ها وجود دارد و مسیر‌های دوچرخه 170 کیلومتر است که چهل کیلومتر آن مسیر جدید است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه آغاز دوره ما مسیر دوچرخه نیم دهم درصد بوده که براساس برنامه تا پایان سال این رقم به یک درصد افزایش یابد،گفت:برنامه‌ی عمومی ما کاهش آلاینده‌ها در تهران است. نیروگاه و خودرو‌ها عامل افزایش آلودگی هستند که اجرای دقیق معاینه فنی، توسعه حمل ونقل ریلی و توسعه شبکه اتوبوسرانی که با وجود تحریم‌ها در حال انجام است.

وی اظهار کرد:برنامه‌های متفاوتی برای سال آخر داریم. همه‌ی کشور‌های دنیا درگیر ویروس کرونا هستند و ما علاوه بر آن درگیر تحریم نیز بوده ایم و همچنین تشکر میکنم از کشور‌هایی که با حمایت از برجام روز گذشته اقدام مناسبی را انجام دادند. امیدواریم این شرایط سخت هم پایان یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان