من و تو صدای اصلاح طلبان را هم درآورد / از ضرب و شتم منتقد تا همکاری با دشمن

گروه سیاست سایت فردا: رسانه فارسی زبان، اما معاند «من و تو» در خصومت ورزی با جمهوری اسلامی آنقدر پیش‌رفته که دیگر هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیست. این رویه، اما با انتقادات گسترده کاربران در فضای مجازی همراه بوده و شاهدیم که حتی بسیاری از اصلاح طلبان نیز اینگونه تندروی‌ها را پذیرا نیستند.
در راستای همین پذیرا نبودن نیز روزنامه اصلاح طلب «اعتماد» در گزارشی با عنوان «از ضرب و شتم منتقد تا همکاری با دشمن» این تلویزیون که گویا وابسته به بنیاد پهلوی است را نواخته و نوشته است: «این سال‌ها مدام با پدیده‌هایی مواجه بودیم که سیاه و سفید را جابه‌جا کرده و به خورد ملت دادند.»
اعتماد نوشت: «دی ماه 97 بود که ناصر اعتمادی، کارشناس یک برنامه سیاسی شبکه «من‌وتو» میان کلام نجاح محمدعلی کارشناس عراقی پرید و گفت: «ایران بی‌خود کرده که جنگیده؛ غلط کرده که جنگیده!» حالا 2 سال پس از پخش آن برنامه تلویزیونی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ویدیوی آن مناظره عجیب در فضای مجازی بازنشر شد و کاربران فضای مجازی از این طریق سعی کردند تا بخشی از نارضایتی‌شان از عملکرد شبکه «من و تو» را با نشان دادن اظهارات نادرست کارشناسان این برنامه نشان دهند. ماجرای واکنش کاربران فضای مجازی به عملکرد این شبکه اگرچه مربوط به امروز و دیروز نیست، اما درطول یک هفته گذشته، شدت و گستردگی بیشتری داشته است. به‌ویژه وقتی «گفتگو» در شبکه «من و تو» جایش را به «ضرب و شتم» داد تا «آزادی بیان» مفهوم تازه‌ای به خود ببیند. این بار ماجرا از این قرار بود که فربد طلایی، تحلیلگر سیاسی که اغلب به عنوان میهمان در برنامه‌های سیاسی «من و تو» حاضر می‌شود و برخلاف اغلب میهمانان سیاسی و غیرسیاسی این شبکه تلویزیونی سعی در رعایت انصاف در نقد و بحث سیاسی دارد، چند روز پیش از اتفاقی بسیار عجیب و دور از انتظار در استودیوی این شبکه تلویزیونی پرده برداشت. فربد طلایی، پژوهشگر مطالعات راهبردی و امنیت بین‌الملل از دانشگاه ردینگ انگلستان در یکی از سری برنامه‌های «رو‌به‌رو» این شبکه به دفاع از امنیت ایران مقابل طرفداران تحریم و حمله نظامی پرداخت؛ اقدامی که ظاهرا خشم شرکت‌کنندگان در این برنامه را برانگیخته و در نهایت به ضرب و شتم او منجر شده است.»
اعتماد در ادامه گزارش خود با اشاره به افزایش انتقادات نسبت به شبکه من و تو آورده است: «انتقاد‌هایی که حالا باعث شده در آستانه هفته دفاع مقدس، ویدیویی از اظهارات عجیب کارشناس این شبکه بار دیگر از سوی کاربران معترض به سیاست‌های این شبکه وابسته به بنیاد پهلوی بازنشر داده شود. همزمان با بازنشر این ویدیو که در آن اعتمادی، ایران را مقصر جنگ تحمیلی 8 ساله می‌داند، اما کانال تلگرامی موسوم به «سپاه پاسداران» خبری منتشر کرد که نشان از کمک فرح پهلوی برای بمباران ایران در جنگ دارد. بنا بر این خبر، شبکه خبری عراقی «الاتجاه» بنا بر اسنادی از سرویس اطلاعات رژیم بعث، گزارش داده که خانواده محمدرضا شاه و معاونانش در زمان جنگ تحمیلی با کمک برخی نزدیکان بختیار تلاش کردند تا صدام در جنگ پیروز شود. بر اساس این اسناد، برخی تجهیزات نظامی که ایران در دوره شاه خریده، اما تحویل نگرفته بود با موافقت «فرح پهلوی» همسر شاه برای بمباران شهر‌های ایران به رژیم بعث داده شده است.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان